Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Hallo alle, Ik ben Diqiu-Long en op 17 December 2011 ben ik begonnen met klassiek scheren met een krabber, scheerkwast en scheercreme, mijn motivatie was toen simpel gezegd kosten besparing. Dus ik ben toen begonnen met de onderstaande scheerspullen en ben toen ook goed op weg geholpen door onder andere ebia van Tweakers.net en Marcel en nog wel wat andere users. Edwin Jagger DE89L DE Razor Proraso Scheercrème Tube Edwin Jagger Best Black Badger Derby scheermesjes (5 stuks) Ondertussen is het ook zover bij mij doorgeschoten dat ik het niet kon laten om meer scheercremes, scheerzepen en zelfs scheerkwasten en krabbers te kopen, dus toen ik eens met mijn ouders mee ging naar een Duitse supermarkt ging er een nieuwe wereld voor mij open waarvan ik niet wist dat men nog zoveel klassieke scheerproducten verkoopt. Dus ik kwam thuis met een tube Nivea milde scheercreme, een tube Palmolive Sensitive Aloe vera en Palmolive classic scheerzeep stick en DE Mesjes van het huismerk van de supermarkt. Ik ben toen de Nivea milde scheercreme gaan gebruiken en ik was hier zo tevreden mee dat ik al wist dat ik geen nieuwe Proraso meer ging kopen, daar was ik immers mee begonnen, maar kan ik nergens krijgen zonder dat ik direct € 10 kwijt ben. Toen ik eens in een andere Duitse supermarkt kwam genaamd Kaufland en de DM Drogisterij, toen kwam ik weer thuis met een lading scheercremes en bij de Etos in aanbieding had ik me een pre-shave van de Nivea gekocht met 50% korting. En dit is eigenlijk dus zo door blijven gaan tot ik praktische iedere scheercreme in bezit had die in Duitsland te koop was en recent heb ik nog wat extra inslagen omdat er een paar tussen zitten die net iets meer value bieden en ik er erg tevreden over ben. Ik ben uiteindelijk dus ook meer balsems en dergelijke gaan kopen, ik had al de Florena scheercreme en omdat ik daar zo tevreden over was heb ik ook de Florena Aftershave Balsem mee gepikt toen ik toch in Duitsland moest inkopen. En verdere gebruik ik ook graag Chinese scheerspulletjes zoals mijn Chinese Gillette Tech, al heeft dat een hele tijd geduurd dat ik daar een van kocht, maar toen ik er eindelijk een had heb ik sindsdien geen andere krabber meer gebruikt. Ik scheer mijzelf op moment dus ook voornamelijk met de spullen op foto hier onder en ik vind het leuk om de scheercremes gewoon lange tijd gebruiken tot ze op zijn na een maand a 2 a 4 en dan neem ik een andere scheercrème wat dus ook weer een andere geurtje heeft. Ik ben trouwens ook niet de beroerste om mensen wat spulletjes uit Duitsland of China te verkopen tegen een schappelijk prijsje, ik stap zelfs voor newbies op de fiets om alles in te kopen Op het moment ben ik namelijk newbies het rekruteren, dat gebeurde een beetje onbewust, ik heb namelijk ook een webblog op tweakblogs.net onderdeel van Tweakers.net en ik ben daar ook op een moment beginnen schrijven over klassiek scheren en nu schijn ik redelijk wat volgers te hebben Dus binnenkort als dit forum wat meer informatie heeft, topic's enzo dan zal ik dit forum via mijn blog onder de aandacht brengen.
Pastapipo Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Scheersetjes op je webblog zien er tof uit Maar zo te zien zijn die Duitse winkels wel een natscheerders hemel of niet? Enige wat ik hier tot nu toe heb zien liggen qua zeep in Nederland is Vergulde Hand, kruidvat huismerk en Palmolive, de donkergroene met palm oid. Tof trouwens dat je al een paar guides hebt gemaakt hier!
Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Ja die Duitse winkels zijn inderdaad best wel een natscheerders hemel, je kunt gewoon alles krijgen wat je nodig hebt en je hebt keuze genoeg en de prijs is nog eens een stuk lager ook, wat betreft scheercremes gewoon 50% goedkoper. Ik heb de vergulde hand scheerzeep trouwens ook, die kocht ik nog voor ik begon aan mijn ontdekkingsreis in dat land wat Duitsland heet, ik ben ook paar weken terug ofzo op fiets gestap en allemaal Duitse supermarkten langs gefiets om te kijken of ze iets hadden wat ik nog niet had, daarom weet ik ook precies bij welke winkels je in Duitsland moet zijn ( Ja ik heb teveel tijd in het weekend ). Die aanmeldingen voor die scheersetjes vliegen mij ook om de oren trouwens, ik had dat nooit kunnen bedenken dat er zoveel belangstelling voor is.
Frans Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 Hallo Diqui, Die Gilette op de foto is dat die Chinese? Ben wel benieuwd. Veel plezier op het forum en met de fietstochten op zoek naar scheerspullen! Groet, Frans
Guest Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 Ja die Gillette op de foto is inderdaad die Chinese, die gebruik ik nu al ruim een half jaartje.
Recommended Posts