Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
efsk

Merkur Progress

Aanbevolen reacties

Ja fijne lieden, efsk heeft zich laten verleiden tot het verkrijgen van een niet scheve of kromme krabber.

Nu ga ik ervan uit dat de meesten van jullie een Merkur Progress op zn minst al eens gezien heeft, echter denk ik toch jelui deze te moeten tonen.

Het betreft het model 800 of 830 (het verschil lijkt te zijn het doosje waar de krabber in geleverd werd: kartonnetje (830) of plastic (800). Deze krabber is gemaakt van polloplas, een soort duroplast. In tegenstelling tot de bekende modellen Progress heeft deze de stelknop vlak onder de kop.

Deze krabber lijkt niet bijster vaak voor te komen

DSC05437.JPG

DSC05438.JPG

DSC05439.JPG

DSC05440.JPG

DSC05441.JPG

DSC05442.JPG

DSC05443.JPG

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het verkeerde been gezet in het draadje "show je aankopen" want een Progress, met alle respect, daar word ik niet warm van.

Komt hij met deze exoot op de proppen, prachtig exemplaar om te zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie krabber, apart...ik vind de Progress een erg fijne krabber, zeker met een Feather mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad nog nooit gezien, mooie vondst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Da's een mooie vondst Richard!

Ik wist niet van het bestaan van deze variant al heb ik zelf wel een niet verstelbare krabber met een kop die sprekend lijkt op de kop van jouw progress.

Ik ben wel benieuwd hoe anders dit model scheert dan een hedendaagse progress.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op het verkeerde been gezet in het draadje "show je aankopen" want een Progress, met alle respect, daar word ik niet warm van.

Komt hij met deze exoot op de proppen, prachtig exemplaar om te zien.

Ik heb nog zo gezegd Hans, in het show je aankopendraadje, dat ik deze geruild heb tegen mijn Leresche 77. Dan had je toch mogen verwachten dat er iets bijzonders aankwam :geek:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Richard nu hebben wij toch al een paar keer enige gezellige uren met elkaar mogen doorbrengen en het zal u toch niet ontgaan zijn dat mijn verstandelijke vermogens niet uitblinken in deductie en combinatie en dat bij mij pas iets duidelijk is als het in blokletters geschreven is en rijkelijk voorzien is van duidelijke illustraties en/of foto beeld materiaal. :oops:

Daarom laatst de verzuchting mijnerzijds dat het ontbreken van ter zake doende beeldmateriaal in uw waardevolle bijdragen "show je aankopen" mij een gruwel is en mij zelfs na lezing enigszins ontstemd achterlaat. Ik heb dus ook niet de gave om iets te kunnen visualiseren en als u dus een gedegen en doorwrongen artikel wil plaatsen verzoek ik u hierna met de minder bedeelden op het vlak van de achterste hersenhelft rekening te houden en uw bijdrages te complementeren, waarvan akte :roll:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben wel benieuwd hoe anders dit model scheert dan een hedendaagse progress.

Volgens de vorige eigenaar, die in tegenstelling tot ik wél ervaring heeft met de moderne Progress, vergelijkbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het moet niet gekker worden, maar ik heb nog een Progress. Helaas wat meer plateloss op de bovenplaat dan ik verwachtte, echter:

DSC09355.JPG

DSC09354.JPG

DSC09356.JPG

DSC09357.JPG

DSC09358.JPG

DSC09359.JPG

DSC09360.JPG

DSC09362.JPG

aangepast door efsk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel ondanks de beschadiging is dit toch wel een topstuk zeg en mooi compleet met de kwast en prachtige doos.

Is de kwast een varken of das?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.