cutthroat Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 Ik had tijden geleden al eens een scheerkwast gemaakt met een "pure black badger" knot, maar ik was daar niet tevreden over. Deze had te weinig backbone naar mijn zin, en ik bedacht me achteraf dat ik meer met de lofthoogte had moeten proberen. Nu ik toch bezig was met het doosje voor scheerzeep wilde ik ook weer eens een poging wagen met het maken van een scheerkwast. Het ging me hierbij meer om het vogelen met de lofthoogte dan de vorm van het handvat. Dit laatste is dan ook meer geïmproviseerd en tijdens het draaien ontstaan dan uit een vantevoren uitgedacht ontwerp. Het handvat is uit gouden regen gedraaid, één van mijn favoriete houtsoorten maar helaas lastig aan te komen. De knot is een 26mm silvertip knot van Virginia Sheng. De loft is uiteindelijk 50mm geworden. De eerste foto is van na het verlijmen van de knot, de tweede van nadat de knot twee maal is gewassen.
ChrisA Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 Inderdaad heel mooi hout. Ik heb er een in de tuin, wie weet niet lang meer.
Harkos Posted August 11, 2016 Posted August 11, 2016 Ik heb er een in de tuin, wie weet niet lang meer. Mooi kwastje inderdaad en misschien moet er ook maar iemand dassen gaan fokken in zijn tuin.
Recommended Posts