Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een paar weken terug wat mesjes bij Connaught besteld en, ondanks een zelf opgelegd verbod t.a.v. het aanschaffen van nieuwe zepen, gelijk de Bathhouse Cuban cedar & lime meebesteld. Omdat ik zelf toch kan houtdraaien is dit de refill geworden. Ik wilde toch al langer eens een bakje met deksel draaien.

Het is uiteindelijk uit Amerikaans noten geworden met op de deksel een knopje van olijfhout. Het afwerken heb ik gedaan door het aanbrengen van drie lagen botenlak. Dit geeft toch meer dikte dan waar ik rekening mee had gehouden, dus de volgende keer moet dat iets anders. Mischien wel een heel andere afwerking.

In ieder geval weer wat dingen geleerd en al met al niet geheel ontevreden (je bent tenslotte zelf je grootste criticus :lol: ).

20160808_135900.jpg

20160808_135933.jpg

Posted

Mooi gedaan man, doet me denken aan een duitse vriend waar ik vroeger wel eens doosjes kocht, misschien interessant om wat inspiratie op te doen:

drechselshop

Posted
Inderdaad heel mooi. Bijna een reden om van creme's naar harde zeep te gaan.

Kan je de crème toch ook in spatelen?

Posted

Dank voor de positieve reacties tot dusver!

@Loei: op zich is het draaien niet enorm veel werk, maar je moet wel heel precies werken. In dit geval kostte het afwerken door de droogtijd van de lak de meeste tijd.

@Ron: bedankt voor de tip! Zitten inderdaad erg mooie doosjes tussen. Wie weet.... ;)

Posted
Waarom weet ik niet maar ik zie de foto's niet alleen een rechthoek met een blauw vraagteken, wie heeft de oplossing?

Duitse wifi??

Posted

Iedereen bedankt voor de reacties. Had er gewoon lol in en was blij met het resultaat (was voor mij ook de eerste keer).

Dat ziet er erg fraai uit! Mocht je je vervelen dan heb je hier ongetwijfeld genoeg klandizie ;)

Vervelen doe ik me nooit, maar wil altijd wel kijken of ik iemand kan helpen :D

Echt heel mooi Ramon! Misschien dat ik nog wel eens klant bij je word ;)

Je bent altijd welkom! Maar dat wist je geloof ik al ;)

Fraai hoor!

Daar zou menig BdF-Zeep niet in misstaan! (en andere soorten)

Hoor ik daar interesse? :lol:

Posted

Je bent altijd welkom! Maar dat wist je geloof ik al ;)

:

Ja, maar weet je wat het is. Je hangt de laatste tijd alleen maar rond met je houtdraaivrienden en wij zien je hier nooit meer, behalve voor een sotd-vluggertje en ik heb gewoon het gevoel dat je geen aandacht aan ons meer wilt schenken. Snik, boehoe. En hoe moet het nu verder, snik boehoe. Heeft dit nog wel een toekomst of groeien wij uit elkaar, snik boehoe.

Het maakt mij allemaal zo onzeker en ik wil mama bellen, snik boehoe.