Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Dr. Harris - Windsor,

Timeless OC,

Personna Comfort Coated (3),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Posted

Schick Krona krabber

Gillette Sharpedge mesje

Whipped Dog synthetische kwast

Wilkinson Sword stick

HEMA Sensitive ASB

Fragrances of Ireland "Patrick" EdT

Posted

Omega 10019,

Derby_Stick,

Blackbird,

Souplex_B keuze 5e x,

Proraso AS,

The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:

Omega 10019 en Derby_Stick:

Simpele kwast + simpele zeep = super schuim. Dat heb ik nodig, want ik wil die Blackbird soepel over de wang laten lopen. Daarvoor is een aal gladde roetsjbaan nodig.

Mesje en krabber:

De Souplex_B keuze voor de 5e x gebruikt. De Souplex even bewaard van de test met de Wolfjes en Ikon en nu in de Blackbird. De combi is erg goed, zacht en effectief. Lekker stuk RVS in de hand, door de massa ligt de snede goed op het vel en flitst de Souplex door de baard. Ik moet echt bekennen, dat glad geschoren een nieuwe dimensie krijgt met de krabbers, die ik de laatste tijd mag proberen. Mijn ATT S1 is vergelijkbaar, maar er is verschil bij deze top krabbers. Voor mij zou de Blackbird hoog (misschien wel het hoogst) scoren, als hij iets smeuïger over het vel loopt. Dan hebben we het dus wel over meer dan ruim bovengemiddeld goed en beter. De Wolfman gaat aan de haal, door wel smeuïg glad te scheren, maar die weegt ook niets. Daar onderscheid zich de kop geometrie. Resultaat BBS.

Simpele zeep, simpele afwerking, dus Proraso er op en afgewerkt met de Shave Doctor. Zo wat ben ik weer glad!"

Posted

Kai Captain

Feather Pro

Omega S-brush

Stirling M.I.T.A.

Alcolado Glacial

f0e24f89fbc12cc93b6873edfb168f6d.jpg

Posted
Voor mij zou de Blackbird hoog (misschien wel het hoogst) scoren, als hij iets smeuïger over het vel loopt. Dan hebben we het dus wel over meer dan ruim bovengemiddeld goed en beter. De Wolfman gaat aan de haal, door wel smeuïg glad te scheren, maar die weegt ook niets. Daar onderscheid zich de kop geometrie. Resultaat BBS.

Ik geloof dat jij de BB van Danny nou op bezoek hebt? De nieuwe loopt smeuïger over het vel. Gisteren met de korte steel vandaag met de lange en die verdient voor mij zeker de voorkeur, beter als gisteren.

Posted
Voor mij zou de Blackbird hoog (misschien wel het hoogst) scoren, als hij iets smeuïger over het vel loopt. Dan hebben we het dus wel over meer dan ruim bovengemiddeld goed en beter. De Wolfman gaat aan de haal, door wel smeuïg glad te scheren, maar die weegt ook niets. Daar onderscheid zich de kop geometrie. Resultaat BBS.

Ik geloof dat jij de BB van Danny nou op bezoek hebt? De nieuwe loopt smeuïger over het vel. Gisteren met de korte steel vandaag met de lange en die verdient voor mij zeker de voorkeur, beter als gisteren.

Zeker loopt hij veel prettiger over de huid maar eindelijk een verschil te bemerken tussen ons want de lange te dunne steel kon ik dus juist niet waarderen.

Met de korte steel vind ik hem een betere balans hebben maar zoiets noemen we hier uekaz ;)

Posted

Zeker loopt hij veel prettiger over de huid maar eindelijk een verschil te bemerken tussen ons want de lange te dunne steel kon ik dus juist niet waarderen.

Met de korte steel vind ik hem een betere balans hebben maar zoiets noemen we hier uekaz ;)

Verder in het Blackbird draadje, dit overstijgt het Sotd onderwerp

Posted

Vandaag twee oudgedienden die al jaren bij mij inwonen.

Een Fr. Herder A. S. 9 Near wedge en een drie inch brede SRD English Bridle.

896246ecdabf130a476300b6182367b3.jpg

Posted

3 inch heeft toch niets meer te maken met open mes scheren???

Ben wel benieuwd naar een foto.

Posted

Drie inch is de breedte van de strop Chris. Die al zichtbaar is op de geplaatste foto ;)

Posted

WSP Chinees

DR Harris Windsor

Feather AC SS folding

Feather Professional mesje

Myrsol Agua Lemon en Nivea Sensitive ASB

Posted

Cowboy 5/8 (denk ik)

Razorock Plissoft

Proraso rood

DVH Aluin

Cien X-Bolt

Voor het eerst gestropt! 8-)

Lekker rustig, ook geconcentreerd dus het aantal halen tellen zat er niet echt bij. :lol:

Het is wel een ontspannende bezigheid in ieder geval. Na het stroppen slaagde het mes nog steeds door de losse haartest.

De scheerbeurt ging heerlijk, ATG op de hals weer iets moeizaam, maar weer was de irritatie minimaal.

Het schuim was ook een klein beetje droog beide keren, doordat ik nog niet zo heel snel ben werd dat niet beter natuurlijk, eigen schuld eigenlijk.

De aluin prikte dus een beetje op de hals, de AS bijna niet, comfortabele scheerbeurt dus!

Na het scheren het mes nog 20x over het linnen gehaald om er zeker van te zijn dat hij droog is.

Hierna haalde het mes de losse haartest niet meer, maar dat probeer ik nogmaals na de volgende strop beurt.

DFS! :mrgreen:

Cowboy-Proraso.thumb.jpeg.219b834f86bcb28f5cb59f65007745bd.jpeg

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Mama Bear Andy's Mint

The Holy Black - SR71 (t)

Voskhod (1)

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Fijne geur, maar het is niet helemaal mijn favoriete soort zeep, dat glycerinespul. Of ik moet meer oefenen met hier schuim mee kloppen natuurlijk.

Vanwege het niet fijn glijden op te nat de eerste gang mijn gezicht niet nat genoeg gemaakt, maar dan vindt de huid het weer wat minder fijn. Een delicaat evenwicht dient gezocht, en de tweede gang was dat dik in orde. Puistje eraf gejast onder de kin, verder prima. Hals niet tegen de vleug vandaag.

Tunney iets prik, de alcolado vroor mn bek dicht. Ook wel eens lekker.

Posted

Edwin Jagger DE89

Derby Extra mesje

Kruidvat kwast

Palmolive scheer crème

Floïd after shave

S'nonas ASB

De ASB heb ik zojuist meegenomen uit de supermarkt in Spanje. De Floïd geeft al een lekkere verkoelende menthol kick, maar de ASB doet dat nog een keer. Wel even wennen van een ASB.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted
Fijne geur, maar het is niet helemaal mijn favoriete soort zeep, dat glycerinespul. Of ik moet meer oefenen met hier schuim mee kloppen natuurlijk.

Vanwege het niet fijn glijden op te nat de eerste gang mijn gezicht niet nat genoeg gemaakt, maar dan vindt de huid het weer wat minder fijn.

Ik had met mijn Aquagena altijd een aardig schuimpje, let wel, deze zeep laat ik altijd voorweken met heet water enkele minuutjes (5?).

1x Heb ik mijn Razorock Plissoft erin geladen, de kwast bevatte tijdens het laden (per ongeluk) iets meer water dan ik normaal zou doen, nog steeds niet heel veel maar gewoon ietsje meer, dit resulteerde in een erg mooi en glad schuim.

Een iets nattere syntheet dan je gebruikelijk zou gebruiken bij het laden zou kunnen helpen.

Posted

fa7574bc62c253039774ca58ed7a3fa2.jpg

Jojobaolie,

Stirling Kong,

TOBS Jermyn Street,

Timeless OC,

Feather (1),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

De Timeless op mijn Barbaros greep gezet, dat levert behalve een mooi plaatje ook een fijne balans op.

Het Feather mesje zo vlak mogelijk over de huid halend, gaf me een soepelere scheerbeurt dan ik eigenlijk gewend ben van de Feathers.

Posted

Lord L6

Rapira platinum lux

T&J custom 2-band

TFS Barba Gialla

Limacol

1706bdd0c439d400442d929fc8e8c0e0.jpg

Posted (edited)

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Stirling_Lemon Chill,

Wolfman WR1 DC,

Rapira_Platinum Lux 1e x,

Kremlon_IJs eau de cologne,

Nivea Men_Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Stirling_Lemon Chill:

Terwijl ik dit zit te typen, heb ik nog koude handen van het scheren. De kop is niet veel warmer. Zo wat koelt die Lemon Chill en Kremlon als afwerking. De kwast en zeep zijn weer een goede combi. Eerst wat moeite met laden, maar na een 2e poging kreeg het paardenhaar in een keer zin in en had ik een scuttle vol verfrissende opgeklopt room.

Mesje en krabber:

De Rapira_Platinum Lux voor de 1e x gebruikt. Een verse Rapira voor de volgende test rondes met de logés. Ja dit is hem denk ik wel voor mij. Na de 1e haal met de Wolfman, dacht ik even, dat ik vergeten was het mesje te plaatsen en dom met een lege krabber het schuim stond weg te krabben, maar niets was minder waar. Zo wat een comfortabele en toch absoluut effectieve beurt. Ik ben me weer een portie glad. Dat wordt weer weinig baard voor morgenvroeg. Tja deze lichtgewicht fladdert als een libelle over je gezicht en doet intussen zijn werk als een zwerm sprinkhanen over een korenveld in Afrika. Er blijft geen haar over. Na 3 rondes voelt het velletje nog even goed, terwijl de baard restloos is verdwenen. Weer een super beurt. Resultaat BBS.

De Kremlon gaf het koel effect nog even een extra stootje, en met tranen in de ogen, niet omdat het mesje uit het wolfje ging, maar van de kilte, snel wat Nivea er op om weer in het fatsoen te komen.

Edited by Guest
Posted

Prep pre-shave, scheercreme en aftershave balm.

iKon shavecraft 103 OC

Voskhod 3x

Plisson syntheet

Proraso groen.

DVH aluin met een prachtig mooi onderstel.

Heerlijke scheerbeurt en in drie gangen en enkele nabewerkingen compleet glad en de aluin liet zich nergens voelen.

Posted

Filarmonica 8/8 gestropt op een Scrupleworks Horween oil tanned horsehide

Frank shaving badger model Portland

2ae85a4c33a934a640697489c9bfcf78.jpg

Posted

Gillette New Improved

Voskhod

Arko

Whipped dog 30 mm

TFS Bergamotto Neroli balsem

Sterke combinatie vandaag, heerlijke comfortabel glad.

Eigenlijk stond er een Otto Busch op het menu maar door een aantal weerbarstige kinderen was de tijd erg beperkt vanmorgen.

Fijne dag allemaal!

Posted (edited)

SOTD 20160809

gDbHIqC.jpg

Kwast: J&T finest 2-band.

Scheerzeep: Bon Berger Romarin/Menthe.

Krabber: iKon X3 met custom greep.

Mesje: 7 O'Clock Super Platinum (5).

After shave: Haslinger Sandelholz ASB.

VLS++

Fijne dag, iedereen ! :D

Edited by Guest