Jump to content

Maandelijkse box?

Nutiborskoku

Recommended Posts

In meerdere landen bestaat er de mogelijkheid om je te abonneren op een maandelijkse box met goodies.

Je betaalt er dus voor, maar deze dozen zitten vol met samples en goodies. De waarde van deze samples is hoger dan het maandelijkse bedrag, maar dat is logisch want het is ook een soort reclame.

Het lijkt me een goed idee om dat als winkeliers ook in Nederland te doen. Zo kun je dingen proberen waar je misschien niet eens aan gedacht had, zoals nieuwe dingen, nieuwe geuren, nieuwe merken. Plus we zijn met zijn alleen vaak best wel benieuwd, maar niet bereid om weer meteen 20 euro uit te geven aan een zeep die je misschien niet eens prettig vindt.

Wat denken we ervan? Is dat mogelijk?

Maar krijgen winkeliers geen samples om uit te delen of om bij bestellingen toe te voegen? Het is toch niet zo dat winkeliers samples moeten kopen? Het is toch eigenbelang van de fabrikanten om naamsbekendheid te creeren?

Ik heb gistermiddag trouwens een verzoek gedaan om twee samples, maar totale radiostilte tot nu. Er zullen veel mensen op vakantie zijn.

Ik ben benieuwd wat de winkeliers ervan zeggen. Ik weet niet wat de markt is binnen Nederland voor traditioneel natscheren. Ik kan me zomaar voorstellen dat het zin heeft om 3 zepen in samples te verdelen. Die "weggeven" om daarna 20 extra zepen te verkopen. En dat voor een aantal zepen, cremes, aftershaves en dergelijke.

Daar zou denk ik eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Ik ben in Amerika op een meeting geweest in Florida. Je betaalde $15 intree, maar je kon van goodie tafels 2 zakken aan samples meenemen. Ik begrijp wel dat de markt in de USA veel groter is, maar dat is zaken doen. Daar hoort ook reclame bij.

Hoi mannen, leuk onderwerp om weer even te reageren:

Leveranciers leveren zelden samples mee, om zomaar uit te delen. Het is meestal zeer beperkt en dan is het vaak ook nog alleen bij een introductie. Wij doen vaak samples, die we zelf maken en dan is het juist leuk om iemand kennis te laten maken met iets, waarvan je denkt dat het ook zou kunnen bevallen (een TFS Crazy sandalwood sample bij de TOBS Sandalwood) maar ook de bijpassende zeep bij een aftershave bijvoorbeeld en natuurlijk vaak de mesjes.

Wij zouden best bereid zijn om mee te denken over een maandelijkse box oid, maar met samples zou dat op enig moment wat beperkt worden. Maar natuurlijk is het zo, dat als je weet, dat je elke maand vast een box in een bekende oplage kunt versturen, dat er dan met de prijs meer mogelijk is.

De markt in Amerika is groter en anders, maar het is zeker niet zo, dat de Amerikanen of Canadezen overal samples bij doen. Wat wel zo is, mede omdat dat ook regelmatig geschreven wordt, is dat Amerikanen graag Amerikaans kopen. Dat maakt het ook soms wat anders.

Hoi mannen, leuk onderwerp om weer even te reageren:

Leveranciers leveren zelden samples mee, om zomaar uit te delen. Het is meestal zeer beperkt en dan is het vaak ook nog alleen bij een introductie. Wij doen vaak samples, die we zelf maken en dan is het juist leuk om iemand kennis te laten maken met iets, waarvan je denkt dat het ook zou kunnen bevallen (een TFS Crazy sandalwood sample bij de TOBS Sandalwood) maar ook de bijpassende zeep bij een aftershave bijvoorbeeld en natuurlijk vaak de mesjes.

Wij zouden best bereid zijn om mee te denken over een maandelijkse box oid, maar met samples zou dat op enig moment wat beperkt worden. Maar natuurlijk is het zo, dat als je weet, dat je elke maand vast een box in een bekende oplage kunt versturen, dat er dan met de prijs meer mogelijk is.

De markt in Amerika is groter en anders, maar het is zeker niet zo, dat de Amerikanen of Canadezen overal samples bij doen. Wat wel zo is, mede omdat dat ook regelmatig geschreven wordt, is dat Amerikanen graag Amerikaans kopen. Dat maakt het ook soms wat anders.

Hi,

Bedankt voor het reageren. Ik weet dat Amerikanen niet overal samples bij doen, maar er bestaat wel het één en ander, zoals de luxury barber box (als je het niet kent, wel eens interessant om te Googlen). Dat is goedkoper aan te bieden dan de winkelwaarde, omdat leveranciers ermee ook reclame kunnen maken. Daarnaast is de winkelwaarde natuurlijk anders dan de aankoopprijs.

Ook worden er regelmatig events georganiseerd en dat is natuurlijk de perfecte plek om als leverancier samples weg te geven en met potentiele klanten in contact te komen.

Het zou kunnen dat de gemiddelde natscheerder in Nederland 2 keer in het jaar een tube ProRaso koopt en het daarbij houdt. Het zou ook kunnen dat de gemiddelde lokale natscheerder best wel iets nieuws wil proberen, maar niet meteen voor 25 euro per product. Ik heb geen idee, daar zullen winkeliers met marktonderzoeken meer over kunnen zeggen.

Het lijkt me wel interessant om zoals je zegt een aantal producten op te delen en die in pakketten te stoppen om maandelijks of om de maand te proberen tegen een vergoeding. Misschien kan dat zelfs met een aantal winkeliers onderling die elk wat verschillende items aanbieden.

Hier exact het zelfde.

Ter introductie krijg je van de leverancier (als ze al sample verpakkingen hebben) wat samples mee.

Daarna kun je ze zelf aanschaffen (indien mogelijk).

Net zoals Barbiere di figaro maken wij zelf samples van producten die we bij een bestelling mee geven.

En we hebben inmiddels een aantal van die samples op genomen in de (web)winkel.

Dit omdat er veel naar deze producten gevraagd werd en de leveranciers/fabrikanten zelf geen samples verzorgen.

Onze samplehoek is nu nog beperkt, maar in de pijplijn zit het idee om dit uit te gaan breiden.

Meer als experiment om te zien of de Nederlandse en Belgische nat scheerder hier op zit te wachten.

Echter is ons assortiment niet zo groot dat we men maanden achter een kan voorzien van nieuwe zepen.

Daarvoor is de afzet markt bij ons nog iets te klein. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Zeker een leuk idee, uitvoering is nog een ? ;)

De gemiddelde Nederlandse natscheerder gebruikt een De Vergulde Hand zeepje en een Trekpleister scheerkwast. Ik denk dat je met een "probeerbox" dus vooral de fanaten een plezier doet, en die weten de weg naar de diverse fora, met ruilmogelijkheden, toch wel te vinden.