Loei Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Na 8 dagen wachten is mijn aller eerste open mes gearriveerd. Met dank aan Sourya voor de ruil tegen mijn Merkur 39C. De allereerste scheerbeurt komt morgen denk ik. Hier wat foto's.
efsk Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Leuk mesje, benieuwd hoe deze bevalt. Ernst Linghorst heeft Cowboy tussen 1922-1939 geproduceerd in Solingen, maar als gezegd is er ook een flinke lading ontdekt uit de jaren 80 of 90, mogelijk zelfs nieuwer. De jouwe lijkt van vroeger,
Loei Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Morgen weet ik hoe die scheert. Hij heeft de losse haar test al gehaald.
mhharsta Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Gefeliciteerd met je eerste open mes Laurens, en zo te zien ook al een strop onderweg!
PI56 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Veel plezier met je eerste open mes. Ziet er goed uit.
Loei Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Bedankt mannen, gaat vast goed komen. Hoe bewaren jullie je mes eigenlijk? Afgesloten en ingeolied of in de open ruimte? Mijne ligt nu open in de badkamer maar weet niet of damp van douchen o.i.d. het mes kan aantasten.
QuantumCat Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 (edited) ik heb 'ze buiten de badkamer en voorzien van een laagje balistol. Ik gebruik een plank van een muurkast of hoe heet zo'n ding wat half in de muur weggewerkt zit als scheerplank. Hier staan al mijn scheerspullen op, van PSO, ASB's, Zepen, kwasten, etc tot messen. Hier staan ze droog en voor de zekerheid doe ik er na gebruik een laagje olie op. Ik gebruik balistol. Edited August 5, 2016 by Guest
efsk Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 ik heb 'ze buiten de badkamer en voorzien van een laagje balistol. Dit.
Loei Posted August 6, 2016 Author Posted August 6, 2016 Gaat goed komen Ron, later vandaag te lezen in SOTD.
Nienke Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Bedankt mannen, gaat vast goed komen. Hoe bewaren jullie je mes eigenlijk? Afgesloten en ingeolied of in de open ruimte? Mijne ligt nu open in de badkamer maar weet niet of damp van douchen o.i.d. het mes kan aantasten. Ik zou hem ook buiten de badkamer bewaren. Na gebruik word alles goed schoongemaakt en afgedroogd. De messen die wekelijks gebruikt worden staan op een standaard. De messen die voor langere tijd dicht liggen zijn in geolied.
Loei Posted August 6, 2016 Author Posted August 6, 2016 Ik denk dat ik hem maar in het doosje bewaar waar hij in kwam en dan kan dat in de koffer waar ik mijn zepen ook in bewaar. Aangezien het nu nog het enige mes is wat ik heb lijkt oliën mij eigenlijk nog niet nodig. Of raden jullie het toch wel aan?
ChrisA Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Als je hem elke week een keer gebruikt lijkt mij dat inderdaad niet nodig. Ik heb een rotatie van een week en olie ook niets. Alleen het referentiemes zit in de olie.
QuantumCat Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Bedankt mannen, gaat vast goed komen. Hoe bewaren jullie je mes eigenlijk? Afgesloten en ingeolied of in de open ruimte? Mijne ligt nu open in de badkamer maar weet niet of damp van douchen o.i.d. het mes kan aantasten. Ik heb buiten oliën geen speciale voorzieningen getroffen, maar ik zou eigenlijk nog wel een soort messenkastjes of messemdoosje willen hebben, zodat de messen niet meer "los" liggen
ChrisA Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Een scheerkast https://www.dropbox.com/s/uz5yaeh9cfeqotr/ScheerkastH.JPG?dl=0
Tony Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Mooi mes, Ik houd ze buiten de badkamer. Goed drogen met een föhn werkt voor mij goed genoeg. Olie gebruik ik alleen voor mijn museum stukken.
QuantumCat Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Een scheerkasthttps://www.dropbox.com/s/uz5yaeh9cfeqotr/ScheerkastH.JPG?dl=0 Dat is een mooie!
Nienke Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Een scheerkasthttps://www.dropbox.com/s/uz5yaeh9cfeqotr/ScheerkastH.JPG?dl=0 mooi kastje. Goed idee voor meneer hier. Het word nog al een verzameling die over meerdere kamers begint uit te breiden haha.
Recommended Posts