Jump to content

Wanneer voelen jullie je mannelijk?

Simson
 Share

Recommended Posts

Tja, een betere wereld begint bij jezelf zegt men. Dus als je vindt dat we overbevolkt zijn, zoek dan een mooie laatste rustplaats voor jezelf uit. Geboortebeperking... Absurd!
Het is wel duidelijk dat voor de nuance we absoluut niet bij Marco moeten zijn zeg. Wie zich zorgen maakt over de overbevolking is absurdistisch bezig en moet zelf maar dood. Fijn, weten we dat ook weer.

Ik zeg niet dat je dood moét, maar als jij zo bezorgd bent om ons welzijn, dan kan je er ook zelf wat aan doen in plaats van mensen te willen beperken in hun kinderwens.

Ik stel niet voor om mensen om te leggen om de bevolking te beperken, ik geef slechts aan dat je zelf aan de oplossing kan bijdragen.

Dat vind jij dus harder dan een geboortebeperking opleggen? Dus wanneer je de oplossing voor het probleem ook kan beginnen te zoeken bij jezelf komt het te dichtbij?

Als de overheid ons zou verbieden meer dan één kind te krijgen, wat zijn dan de volgende stappen? Worden er weer ijzeren gordijnen gebouwd? Verliezen we het recht op vrijheid van meningsuiting? Gaan we de joden weer een ster opplakken? Gaan ze weer wetenschappelijk experimenten op mensen met down syndroom?

En misschien moet je ook eens uit de duistere schaduw komen waar je in leeft. Kijk naar buiten, het kan ook mooi zijn.

Wij hebben een homo stel als vrienden en wat wel opvalt is dat men -zoals in dit draadje- waar het over de mannelijkheid gaat het 99 van de 100 keer uitkomt op het thema het wel of niet homo zijn. Dit wordt dan meestal ook nog geridiculiseerd en zoals hier de verwijzingen naar rammelaars en vooral Gerard Joling alsof dit de standaard voor elke homo zou zijn. Wel neem van mij aan dat niet elke homo zit te wachten op de schijtlolligheid van Joling en zijn vrienden en dat ze zelfs de Gay Pride een aanfluiting vinden.

Onze vrienden vinden juist dat door het onjuist gebruik van metaforen en de homo uitzinnigheid van vriend Joling en de in hun ogen tenen krommende potsierlijkheid van de Gay Pride de acceptatie van het homo/lesbienne schap niet ten goede komen.

Het ging er om of "het clubje" een uitdrukking was als alternatief voor de ligt gemeenschap. Door Gerard gebezigd en daardoor wel ok, dacht ik. Ik vind het ook een onschuldige term.

De malle, nichtje sfeer tijdens de Gay parade is ook wel eens door homo's in mijn kring bekritiseerd. De sfeer is vrolijk en daardoor leuk om in op te gaan, maar het blijft toch een soort homoseksueel apies kijken, en echte tolerantie is ver weg, want intolerante mensen blijven net zo intolerant, en er wordt ook geen algehele tolerantie gepredikt, de luierfetishist blijft nog steeds die gekke man die naar de dokter moet.

Ik denk dat Nederland veel meer behoefte heeft aan harder soort tolerantie: zacht voor mensen die hun mening geven, hard voor mensen die geweld gebruiken naar de ander. En dan ook het land uit zetten als je je hier niet gedraagt als gast. Want Islam en homo's gaan niet samen, las ik vanochtend in NRC next uit monde van een homo.

Het spijt me Hans dat het kranten artikel (wat me meer om de foto's ging) plus de opmerking aan de hand van een eerde post zo vervelend bij je overkomt. Ik kan hier (nogmaals) proberen om het uit te leggen wat ik bedoel. Maar heb het idee dat hem dat niet meer gaat worden. Het was iig niet zo zwaar en aanstoot gevend bedoelt en zal alles verwijderen.

Door de reactie van Richard hierop geattendeerd en Nienke nee zo zwaar en aanstootgevend was het niet daarom ook de Smilie :lol: eindigend bij de post dat ik konijnen ga fokken of een bepaalde krant lezen, dit meer om aan te geven dat ik door mijn leeftijd en lichamelijke gesteldheid niet meer voldoe aan het beeld van de macho man en dus volgens sommige denkramen niet meer mannelijk genoeg ben :?

Wij hebben een homo stel als vrienden en wat wel opvalt is dat men -zoals in dit draadje- waar het over de mannelijkheid gaat het 99 van de 100 keer uitkomt op het thema het wel of niet homo zijn. Dit wordt dan meestal ook nog geridiculiseerd en zoals hier de verwijzingen naar rammelaars en vooral Gerard Joling alsof dit de standaard voor elke homo zou zijn. Wel neem van mij aan dat niet elke homo zit te wachten op de schijtlolligheid van Joling en zijn vrienden en dat ze zelfs de Gay Pride een aanfluiting vinden.

Onze vrienden vinden juist dat door het onjuist gebruik van metaforen en de homo uitzinnigheid van vriend Joling en de in hun ogen tenen krommende potsierlijkheid van de Gay Pride de acceptatie van het homo/lesbienne schap niet ten goede komen.

Gelukkig ik was al bang dat je je enorm zat op te winden/ boos werd en dat is niet de bedoeling natuurlijk ;):).

Een bitchfight in een onderwerp over mannelijkheid zitten we niet op te wachten haha. :D

Ben het helemaal met je eens. Ik ken zowel homo heren die leer, lak en latex helemaal geweldig vinden en het liefst elk weekend in het roze naar feestjes gaan, maar ken er ook die er niet goed van worden om zo gestigmatiseerd te worden.

Niet alle blanken zijn het zelfde, niet alle chinezen zijn het zelfde en niet alle homo's zijn het zelfde. Gelukkig maar!

Roze of Rose ik haal het altijd door elkaar haha. De een is wijn de ander niet ;).

maar klopt. Echte mannen dragen rosze zeiden ze een tijd terug.

Je hebt ook de men bag. In mijn ogen gewoon een handtas. Maar wel fijn dat de man zijn eigen zooi mee neemt

ipv dat ik het mee kan zeulen :):P

Het spijt me Hans dat het kranten artikel (wat me meer om de foto's ging) plus de opmerking aan de hand van een eerde post zo vervelend bij je overkomt. Ik kan hier (nogmaals) proberen om het uit te leggen wat ik bedoel. Maar heb het idee dat hem dat niet meer gaat worden. Het was iig niet zo zwaar en aanstoot gevend bedoelt en zal alles verwijderen.

Door de reactie van Richard hierop geattendeerd en Nienke nee zo zwaar en aanstootgevend was het niet daarom ook de Smilie :lol: eindigend bij de post dat ik konijnen ga fokken of een bepaalde krant lezen, dit meer om aan te geven dat ik door mijn leeftijd en lichamelijke gesteldheid niet meer voldoe aan het beeld van de macho man en dus volgens sommige denkramen niet meer mannelijk genoeg ben :?

Gelukkig ik was al bang dat je je enorm zat op te winden/ boos werd en dat is niet de bedoeling natuurlijk ;):).

Een bitchfight in een onderwerp over mannelijkheid zitten we niet op te wachten haha. :D

Ben het helemaal met je eens. Ik ken zowel homo heren die leer, lak en latex helemaal geweldig vinden en het liefst elk weekend in het roze naar feestjes gaan, maar ken er ook die er niet goed van worden om zo gestigmatiseerd te worden.

Niet alle blanken zijn het zelfde, niet alle chinezen zijn het zelfde en niet alle homo's zijn het zelfde. Gelukkig maar!

Ik wind me altijd op is je dat nog nooit opgevallen :lol::lol:

Maar stel dat wij als heteroseksulelen voortaan vergeleken worden met dorps idioten zoals Emiel Ratelband, Willibrord Frequin of Donald Trump en als vrouw zijnde met bijvoorbeeld die gestoorde patty Brard dan zou je toch op slag wensen geslachtloos te zijn.

Vandaar dat ik reageerde op de gebruikte metaforen.

• 5 years later...

Dit hele topic zie ik nu voor het eerst 

Ik heb er lang over na moeten denken, en ik heb besloten dat ik mij toch erg mannelijk voel als ik mijn vrouw van een spin red.

Met klussen ook wel trouwens..

• I like it 1
  • Haha 3

Hoe ik afgelopen zomer thuis een dakkapel aan het maken was.

28 graden met ontbloot boven lijf bezweet en onder het zaagsel op het einde van de dag een welverdiend ijskoud biertje opdronk. 

Toen voelde ik me wel mannelijk. 

• I like it 3