Jump to content

Wanneer voelen jullie je mannelijk?

Simson
 Share

Recommended Posts

Jee wat ben jij een mokkel Hans.

Maar ik kan hier ook een + bij zetten.

Ja dat is zo Rolf de ouderdom heeft toegeslagen ben nu al in de fase van mijn leven dat er een beetje voor mij gezorgd moet gaan worden dat is niet echt mannelijk meer. :o

Oh oh behoor ik nu tot het clubje of niet en nu ik geen mannelijke activiteiten meer ontplooi denk dat ik maar konijnen ga fokken of een extra abonnementje op een lekker links georiënteerd krantje neem voor die fijne feministische artikeltjes :lol:

Zal er trouwens ook een maatlat naar leeftijd zijn hoe je je nog mannelijk moet gedragen als je bijvoorbeeld zoals ik de zestig nu wel gaat naderen of zou dat niet uitmaken :?::?

Nemen ze ook je verleden mee in de ranking of is het echt de waan van iemands geest eeh sorry ik bedoel de dag natuurlijk ;)

Het spijt me Hans dat het kranten artikel (wat me meer om de foto's ging) plus de opmerking aan de hand van een eerde post zo vervelend bij je overkomt. Ik kan hier (nogmaals) proberen om het uit te leggen wat ik bedoel. Maar heb het idee dat hem dat niet meer gaat worden. Het was iig niet zo zwaar en aanstoot gevend bedoelt en zal alles verwijderen.

Vraagje aan Simson als er hier een opstaat die zegt dat hij van "het clubje" is zou je hem anders benaderen?

Nee.

Overigens is de aanduiding "lid zijn van het clubje" een uitspraak van Gerard Joling (in het programma Voetbal International), zelf lid van het clubje (naar zijn woorden dus). Ik dacht dat het (dan) een geaccepteerde term was.

Ik zou een homoseksueel niet anders benaderen, maar ik kom toch in een politiek correcte spreidstand, want aan de ene kant moet ik deze mensen zo normaal als mogelijk vinden, maar in al die normaalheid is het dan toch ook weer bon ton om naar een stel uitgelaten, wilde, malle homo's te kijken in de Amsterdamse grachten, waar alle cliches op varende boten worden uitvergroot. En met die dubbelheid heb ik moeite. Misschien ga ik kijken met mijn vriendin, alhoewel een weerbarstige kiespijn mij parten speelt (dat ze me kunnen tegenhouden).

Bovendien zijn er wel meer dingen raaf aan deze gay pride: we moeten oppassen voor een aanslag, want in het centrum van Amsterdam is gay zijn bon ton, maar 5 kilometer westelijker liggen de westelijke tuinsteden, en daar is homo zijn iets heel smerigs in het oog van de Almachtige. En zijn volgelingen zijn bezig met hun vijfde colonne, die zouden een gay pride niet toestaan in hun stadsdeel.

Ook denk ik dat de gemiddelde Grachtengordelbewoner ook maar een beperkt progressief hart heeft. Een homo in je vriendenkring is een aanwinst, maar die buurman met een luierfetish is gewoon een viespeuk die eens bij een psychiater langs moet.

Maar voor mij is een homoseksueel net zoiets als een zelf bier brouwende, of hout draaiende, of graag barbecuend lid van shaving society. En die mensen benader ik ook niet anders, sterker nog, ik krijg geen wedervraag als ik vraag of er mensen met die voorkeur zijn.

Edited by Guest

Jamie, je zit niet tot over je oren in de poepluiers en 's nachts je kroost een flesje geven is niks vervelends aan, juist gezellig.

Want wij mannen kunnen wel zuipen tot diep in de nacht, maar wanneer je kind een flesje moet zou het ineens een probleem zijn om minder te slapen.

Tjonge, wat mannelijk.

Echte mannen willen geen baby?

Ik zal dan vast geen echte man zijn. Oh wacht, maar vanwaar dan die voortplantingsdrift? Neuken is niet voor niks zo lekker gemaakt ;)

Je mist het punt:

Dat heeft niets met "baby's willen" te maken, alleen maar met zoveel mogelijk endofines produceren

Je gezond verstand wordt niet voor niets door opzij gezet. :D:D

Edited by Guest

Ik vind het geweldig! Vermoeiend? Misschien. Maar het is toch heerlijk om je kind in je armen te hebben en lekker een flesje te geven.

Marco, je bent gewoon een gelukkige en trotse vader en zo hoort het ook.

Een vraag nog. Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt of gaat krijgen, toch voel ik me als wereldbewoner de verantwoording om niet teveel kinderen te nemen. Voor mij zou het een of geen kind zijn. Ik vind het vreselijk dat de wereldbevolking zo enorm toeneemt, exponentieel bijna. Al die arme kinderen zullen een harde strijd om voedsel, brandstof en grondstoffen gaan meemaken, met mogelijk oorlogen tot gevolg. Denk jij daar ook over na? Een ding: het is een gegeven, het is niet opeens Marco die de wereldbevolking plots liet toenemen.

Niets mis met papa zijn. Papa's moeten natuurlijk extra mannelijk zijn. Immers:

il_570xN.981955312_be00.jpg

Maar zelf ik heb niets met kinderen. Als ik ze zie wordt ik niet warm of koud.

Wil niet zeggen dat ik geen goede & trotse vader zou zijn, en dat ik niet van ze zou houden, als ze er zouden komen,

maar ik zit er niet naar uit te kijken of te fantaseren hoe ik 'm zal leren voetballen of hoe ik demonstratief een hooivork aan het oppoetsen ben als haar eerste vriendje haar komt ophalen... (of ik moet tegen die tijd een wapenvergunning hebben... :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted: )

Wat me dan weer wel leuk lijkt, is oom zijn. :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Dan kun je ze verwennen, verpesten.... en aan het eind van de dag geef je ze terug aan papa en mama. :lol::lol::lol::lol::twisted::twisted::twisted:

Ik vind het vreselijk dat de wereldbevolking zo enorm toeneemt, exponentieel bijna.

Niet van wakker liggen, alles gebeurd zoals het hoort ook al snappen we het niet, ook dat zal op zeker moment opgelost worden.

Ik vind het vreselijk dat de wereldbevolking zo enorm toeneemt, exponentieel bijna.

Niet van wakker liggen, alles gebeurd zoals het hoort ook al snappen we het niet, ook dat zal op zeker moment opgelost worden.

Daar komt dus helemaal niets van terecht. Jij geeft eigenlijk een soort "steek je kop maar in het zand" advies.

In hoeverre heb je hier invloed op?

In hoeverre is dan het zinvol dat iemand aan slapeloze nachten doet, door een situatie waar hij geen invloed op heeft?

Net zoals zaken als de afmeting van een zeecontainer, de introductie van het OBD systeem in auto's, de standaardisatie van de viscositeit van motorolien, zullen we wereldwijd de handen in een moeten slaan om dat probleem op te lossen. En de enige humane manier is een geboorte beperking. China heeft daar in het verleden stappen in gezet, dat was hard maar het "laat Gods water over Gods akker stromen" is nog veel harder in deze.

Natuurlijk neemt de wereldbevolking exponentieel toe met vreselijke gevolgen.

Maar dat betekend niet dat WIJ daar van wakker moeten gaan liggen.

Bedenk waar dat gebeurd, dus niet in de zogenaamd "geciviliseerde" of "ontwikkelde" gebieden.

Het probleem lost zich echt wel op maar ik kan er niets substantieels aan doen en ga er niet wakker van liggen.

Bedenk waar dat gebeurd, dus niet in de zogenaamd "geciviliseerde" of "ontwikkelde" gebieden.

Het probleem lost zich echt wel op maar ik kan er niets substantieels aan doen en ga er niet wakker van liggen.

Die mensen komen onze kant op Chris...nu al...met hun ideologieën...met hun oog om oog, tand om tand mentaliteit, en die willen onze welvaart. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

Die mensen komen onze kant op Chris...nu al...met hun ideologieën...met hun oog om oog, tand om tand mentaliteit, en die willen onze welvaart. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

En terecht.

Al jaren geleden hebben we zelf de fouten gemaakt, waar we nu de zure vruchten van plukken. Dat is begonnen met kruidnagels, peper en alles wat we maar hier naar toe konden sjouwen uit minder bedeelde werelddelen. Zwarte Piet gaat er aan te onder het zykavirus komt, overigens is dat Gods straf, net als in de bijbel destijds de pest, zwermen sprinkhanen etc. Ik als overtuigd Darwinistisch Atheïst maak me er absoluut niet druk over. Eerst maar eens even afwachten of Trump straks de pokermaat van Putin wordt. Zolang we Assad aan de macht laten en niet gewoon doodschieten en Erdogan nog serieus nemen, leren we niets en lossen we niets op.

Zo, weer voldoende onzin om over door te drammen op een scheerforum??

Er zit ook veel waarheid in je betoog, Harkos. Maar ook een deel onzin. Maakt verder niet uit, net als ik het dagelijks leven heb ik serieuzere en minder serieuze buien. Ik ga even hier achterover leunen in het zonlicht en kijk hoe de discussie zich verder ontwikkelt.

Hans, volgens mij was (Boekelo's?) zout ook een ruilmiddel van de VOC.

En ook zij zullen de gevolgen van onze welvaart ondergaan ;)

Waar wij ons druk over maken kunnen de jongeren die in de huidige maatschappij niet begrijpen, die hebben het al van kleins af meegemaakt dus voor hun is de multiculturele maatschappij heel normaal.

We zouden met zijn allen straks eens wat minder kunnen bezitten, oei oei oei, wat zal dat een pijn doen :roll:

Er is genoeg voedsel om iedereen goed te voeden en toch zorgt het geld ervoor dat mensen honger moeten lijden, gelukkig zitten wij net in het voordelige kwadrant, het had ook andersom kunnen zijn en dan probeerde je nu wellicht ook om hier een graantje te komen meepikken ;)

Ik denk wel eens dat mochten ze tijdens de opleiding van jongeren een periode inlassen waarin ze verblijven bij mensen die materieel eigenlijk zo goed als niks hebben maar veel hogere waarden bezitten dan de meesten dat een heel mooie opsteker zou zijn. We maken ons veel te druk om allerhande dingen die er toch niet toe doen, één klein duwtje en je bent eraan voor de moeite, vergaren, bezitten, meer, meer, ...... het doet er allemaal niet toe, je komt met niks en je gaat met niks

Kijk ik denk dat die Simson binnenkort de conclusie onderschrijft dat het klopt dat de mens een hoog gehalte aan kuddegedracht vertoont. :geek:

Gooi steeds een andere prikkelende stelling in de arena en jawel daar zijn de commentaren weer om vervolgens zonder kop of staart weer de volgende controversionele onderwerp aan te roeren waarop je zeker weet dat er ook weer reactie gaat komen. :!:

Het dekt allang de lading niet meer van het topic maar laat zien dat we alle kanten op te sturen zijn :mrgreen:

Eens kijken, ik vind alle blonde vrouwen -wel degene natuurlijk die van orgine blond zijn- een ontzettend knap uiterlijk koppelen aan een hoge intiligentie :idea:

Het spijt me Hans dat het kranten artikel (wat me meer om de foto's ging) plus de opmerking aan de hand van een eerde post zo vervelend bij je overkomt. Ik kan hier (nogmaals) proberen om het uit te leggen wat ik bedoel. Maar heb het idee dat hem dat niet meer gaat worden. Het was iig niet zo zwaar en aanstoot gevend bedoelt en zal alles verwijderen.

Doe dat eens niet zeg. Je post was prima en is dat nog steeds. Sterker: ik denk dat je post een goeie bijdrage levert aan de discussie die in dit draadje gaande is.

Eens kijken, ik vind alle blonde vrouwen -wel degene natuurlijk die van orgine blond zijn- een ontzettend knap uiterlijk koppelen aan een hoge intiligentie :idea:

Staan twee blondjes vor het stoplicht. Zegt de 'een "het is groen" zegt de ander "een kikker."

In hoeverre heb je hier invloed op?

In hoeverre is dan het zinvol dat iemand aan slapeloze nachten doet, door een situatie waar hij geen invloed op heeft?

Net zoals zaken als de afmeting van een zeecontainer, de introductie van het OBD systeem in auto's, de standaardisatie van de viscositeit van motorolien, zullen we wereldwijd de handen in een moeten slaan om dat probleem op te lossen. En de enige humane manier is een geboorte beperking. China heeft daar in het verleden stappen in gezet, dat was hard maar het "laat Gods water over Gods akker stromen" is nog veel harder in deze.

Ik ben helemaal voor geboortebeperking, samenwerking e.d.

Maar dingen waar ik niet direct invloed op heb, laat ik mijn nachtrust niet verstoren

'Tuurlijk maak mij ook zorgen. Ik laat alleen mijn nachtrust niet verstoren .

Edited by Guest

Door de reactie van Richard hierop geattendeerd en Nienke nee zo zwaar en aanstootgevend was het niet daarom ook de Smilie :lol: eindigend bij de post dat ik konijnen ga fokken of een bepaalde krant lezen, dit meer om aan te geven dat ik door mijn leeftijd en lichamelijke gesteldheid niet meer voldoe aan het beeld van de macho man en dus volgens sommige denkramen niet meer mannelijk genoeg ben :?

Wij hebben een homo stel als vrienden en wat wel opvalt is dat men -zoals in dit draadje- waar het over de mannelijkheid gaat het 99 van de 100 keer uitkomt op het thema het wel of niet homo zijn. Dit wordt dan meestal ook nog geridiculiseerd en zoals hier de verwijzingen naar rammelaars en vooral Gerard Joling alsof dit de standaard voor elke homo zou zijn. Wel neem van mij aan dat niet elke homo zit te wachten op de schijtlolligheid van Joling en zijn vrienden en dat ze zelfs de Gay Pride een aanfluiting vinden.

Onze vrienden vinden juist dat door het onjuist gebruik van metaforen en de homo uitzinnigheid van vriend Joling en de in hun ogen tenen krommende potsierlijkheid van de Gay Pride de acceptatie van het homo/lesbienne schap niet ten goede komen.