Jump to content

Wanneer voelen jullie je mannelijk?

Simson
 Share

Recommended Posts

hahaha. Jeetje. je iets voelen gaat altijd samen met andere dingen. Het gaat er om dat je je goed voelt.

En heel cliché: als ik in een jurk op hakken rond ren op een feestje om iedereen te voorzien van drinken voel ik me meer vrouw als wanneer ik in mijn werkkleren met kisten aan in het stof mee sta te sjouwen met de keukens ;).

Wanneer mijn drie vrouwen me toebijten: "jij snapt dat niet, want jij bent een MAN!!"

Maar ik weet niet of je dat bedoelde met "mannelijkheid" :P

Nou Johan, het is wel een poging.

Ik zou me nog kunnen indenken dat mannen dingen zeggen als "wanneer ik vuur maak, als ik barbecue". Als je zou kijken vanuit een prehistorisch perspectief, dan zou het de functie van de man kunnen zijn het jagen, het gezin beschermen. De rol van de vrouw is veel duidelijker: de kinderen zogen en verzorgen.

Nou zijn vuur maken en barbecueën ook activiteiten waar vrouwen van (kunnen) genieten. Maar een man kan niet een krijsende baby de borst geven of zo. Wat dat betreft is de rol van de vrouw veel duidelijker.

Daarom vind ik die after shave reclames zo potsierlijk: als ik kijk wat Tabac (wat ik een heerlijke geur vind overigens) allemaal heeft laten zien: mannen zeilen, spelen saxofoon of fietsen. Ja duh, dat doen vrouwen ook. Maar in vrouwen cosmetica reclames is het veel duidelijker: vrouwen dragen korte jurkjes of hebben een goddelijk lijf in een bikini. Daar gaat een normale man nooit in lopen.

Kortom: een geur als mannelijk verkopen is een hachelijke zaak. Die rol is vaag geworden. Niet tegenstaande dat mannen wel de kar trekken als het om inzet en toewijding gaat.

ja jullie kunnen niet allemaal meer als een zooitje bezwete Vikingen over straat gaan lopen. waarom moet er perse iets zijn zijn wat alleen de man kan om het mannelijk te maken? Als je daar na gaat kijken zou je je alleen man kunnen voelen las je tegen een boom staat te plassen of s ochtends blij wakker word.....

Ik ken zat vrouwen, die "de kar trekken als het om inzet en toewijding gaat." Dat lijkt me niet een aan mannen voorbehouden kracht en gedragswijze.

Hoe mannelijk of vrouwelijk je je voelt heeft met je leeftijdsfase te maken. Des te ouder je wordt, des te minder de overheersende hormonen aanwezig zijn en je gedrag beïnvloeden. Zo heb ik steeds minder last van mijn mannelijke en mijn vrouw van haar vrouwelijke hormonen. Dit heeft de natuur nu eenmaal voorbestemd. Wat ik in de spiegel zie, zijn dan ook de vleselijke verschillen van het geslacht. Dat zegt verder niet zo veel. Wat is vrouwelijker, dan een dame in haar meest vruchtbare periode en mannelijker, dan een man in zijn bronstige periode?

Toch voel ik me niet minder man met mijn 68, bijna 69 jaar. Wel milder van aard. Ook ik scheer mijn oksels, maar dat deed ik ook al in mijn meer mannelijke dagen. Dat is, wat mij betreft, niet aan vrouwen voorbehouden. En zoals Nienke ook al zegt, doet de omstandigheid er ook toe. Als ik haar in dat jurkje tref, op die hoge hakken, ga ik me van zelf mannelijker voelen, dan wanneer ze met haar kisten in de stof stampt.

Trouwens zijn er hele volksstammen, waar de vrouwen vuur maken en op jacht gaan, het land bewerken en de mannen zitten te wachten tot dat allemaal is geregeld. Dat lijkt me nog eens mannelijk :roll:

Prachtige Sigmund van geruime tijd terug. Een grote kerel die zegt: Gevoel, dat is als je met een hamer op je duim slaat.

"Je hand in de cirkelzaag, dat is dus gevoel" Bram Vermeulen, 1982

Prachtige Sigmund van geruime tijd terug. Een grote kerel die zegt: Gevoel, dat is als je met een hamer op je duim slaat.

"Je hand in de cirkelzaag, dat is dus gevoel" Bram Vermeulen, 1982

Hahaha.

Het gevoel na zo'n gebeurtenis: de laadklep van de vrachtwagen ontdoen van bloedsporen van de monteur die in de cirkelzaag zat met zijn duim. Is ook Totaaal niet mannelijk en/of vrouwelijk te noemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ondanks dat Rolf langzaam aan het opschuiven is van "nooit een mannenhand op mijn bolleke" naar "desgevraagd is de kans daar dat jouw eeltige mannenhanden mijn bolleke mogen beroeren" zijn daar nog steeds geen warme gevoelens bij mij voor losgekomen dus laat ik de kans liever voorbijgaan :?

Maar Harkos heeft vaak een onderschrift met iets over verleiding......... :lol:

Ondanks dat Rolf langzaam aan het opschuiven is van "nooit een mannenhand op mijn bolleke" naar "desgevraagd is de kans daar dat jouw eeltige mannenhanden mijn bolleke mogen beroeren" zijn daar nog steeds geen warme gevoelens bij mij voor losgekomen dus laat ik de kans liever voorbijgaan :?

Ik voel er nog niets bij :lol:

Ik voel er nog niets bij :lol:

In het housetijdperk, toen het ook hip was het hoofd kaal te scheren, bestond er onder gabber iets als "gezellig kletsen", het als begroeting met vlakke hand bovenop elkanders kale bolletje te slaan. Zover ik begrijp kunnen Harkos en Rolf met elkaar "gezellig kletsen". :D

Precies. Rolf en ik hebben meerdere malen erg aangenaam gecommuniceerd zonder dat we aan elkaars schedeldak zaten. En voor de duidelijkheid: van alle aanwezigen hier ben ik éen van de mannen met het meeste haar.

Oei, zover ik kortgeleden heb kunnen constateren is Harkos nog gezegend met een, weliswaar door de tondeuze gekort, kapsel welke de schedeldak nog goed bedekt houd :shock:

Misschien ben je op het verkeerde been gezet doordat hij zijn helm nog op had en dan heeft hij wel een glanzend koppie :lol::lol:

En ook kan ik beamen dat Richard zijn haarlengte menig vrouwen persoon jaloers maakt en dit zonder extensies en toen we elkaar mochten begroeten is het tot handen schudden gekomen zonder daarbij andere lichaamsdelen aan te randen, heb daarbij ook niet het gevoel gehad of heb nu wat gemist te hebben :mrgreen:

Zelfs het onderwerp gebleekte anussen is, ondanks de hype recentelijk op dit forum, niet ter tafel besproken en/of inzichtelijk geworden ;)

Zit ik me nu toch in te denken dat dit een soort sub latrine begint te worden :roll:

In het housetijdperk, toen het ook hip was het hoofd kaal te scheren, bestond er onder gabber iets als "gezellig kletsen", het als begroeting met vlakke hand bovenop elkanders kale bolletje te slaan. Zover ik begrijp kunnen Harkos en Rolf met elkaar "gezellig kletsen". :D

Echt wel een stokertje hé Mr. Simson ;)

Kale mannen zijn echter super zelfverzekerd dus dat lukt niet. Zo was het onder ons "kalen" die security draaiden de gewoonte bij het samenkomen om elkaar te kussen (niet op de mond hé), zo heb je nog wat voer voor je fantasie :lol:

Er zijn culturen waar het nornaal is dat mannen elkaar begroeten met een kus op de wangen.

Toen mijn opa nog leefde en ik nog bestond voor mijn vader, begroetten wij ook elkaar met een kus op een wang. Niets vreemds aan.

Ik voel mij op zijn mannelijkst als ik een vrouw onderdruk!

Niet omdat het moet. Maar omdat het kan!

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

But seriously -ik voel mij eigenlijk nooit zo mannelijk.

Het is niet zo dat er opeens een testosteronbom vrijkomt elke keer als ik mijn open mes in de handen neen.

0ef430a44fbaf053886251f8980e5d3a.jpg

(Ik voel mij ook niet verwijfd, overigens, voor dat die conclusie getrokken wordt. :lol::lol::lol: )

Hahhahah jullie zijn weer lekker bezig LOL Wat ik mannelijk vind is het geluid van een Zippo aansteker en een leuke vent in een strakke jeans.

Een vent met bloot bovenlijf en een wolk van een baby in zijn armen.

Ik doe ff gezellig mee leuteren over mannelijkheid.