Simson Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Heren, "Een mannelijke geur". Ik lees het in vele reclamezinnen over geurtjes. Maar hoe is dat mannelijke gedefinieerd? Ik ben een man, maar ik zou niet weten wanneer ik me mannelijk voel. Ik voel me gewoon. Als het over mannelijke eigenschappen gaat, is het meestal niet zo fraai. Agressief gedrag, polygamie, te hard autorijden, bier drinken. Achter de schermen zie ik hele mooie eigenschappen: goed samenwerken, niet roddelen, hard werken, en het zijn wel de personen die de kastanjes uit het vuur halen. De mannen doen baanbrekend wetenschappelijk onderzoek, moeten de oorlogen bevechten, wordt van verwacht dat ze geld verdienen. Daar komt ook nog bij dat er vanuit progressieve kring ronduit misandrie (mannenhaat) wordt gepredikt. De (blanke) man heeft het gedaan! Hij heeft de vrouw achter het aanrecht en de prostitutie in geejaagd en de gekleurde medemens benadeeld. Hij maakt oorlog! Hij heeft de wereld vervuild. Enzovoort. Vrouwelijk zijn heeft meer voordelen. Het heeft ook een betere klank. Zij verzorgt, voedt, voedt op, is lief en zachtaardig, en alles wat prachtig is. Vanuit overheidswege zijn er ook prachtige regelingen voor zwangerschap, weduwschap, alimentatie regeling bij scheiding, kinderalimentatie, sowieso heeft een vrouw al een voorsprong als het om het ouderlijk gezag gaat. Maar ik zie ook de nadelen: veel vrouwen vinden het met dergelijke regelingen wel best, en blinken niet uit in arbeidsparticipatie. Waarom ook, een bijstandsmoeder komt met 2000-2400 euro netto thuis berekende Annemarie van Gaal ooit. Samenvattend: wie voelt zich wel eens mannelijk, en is dat wel zo positief geframed in de huidige maatschappij?
Hanskoning Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Mijn hemel wat ben ik blij dat ik te oud ben voor al de bovengenoemde onzin en niet meer bevattelijk voor welke reclame of hype gestuurde boodschap dan ook. Alleen al erover nadenken doet me in de lach schieten is trouwens wel goed voor de gezondheid.
Wimmie Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 "Wanneer voelen jullie je mannelijk?" Als wij je dat moeten uitleggen zal je het nooit herkennen !
roland Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 "Wanneer voelen jullie je mannelijk?" Als wij je dat moeten uitleggen zal je het nooit herkennen !
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 "Wanneer voelen jullie je mannelijk?" Als wij je dat moeten uitleggen zal je het nooit herkennen ! O dat sluit ik zeker niet uit. 50 jaar politiek-correcte propaganda zullen mij ook wel gekneed hebben. Toch is mijn inschatting dat er door maatschappelijke druk komt, om bepaalde zaken die goed zijn, juist niet als mannelijk te bestempelen. Als ik een succes binnenhaal, zou ik eens de zin "o wat voel ik me mannelijk" uitroepen, wat vervolgens het publiek laat schaterlachen. Iets wat een beauty queen niet zal gebeuren, als ze de model-contest wint en uitroept "ik voel me nu heel vrouwelijk. "
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Als je de vraag " wanneer voel ik me mannelijk" moet stellen bij je zelf heb ik het idee dat er iets aan je eigenwaarde schort of ...... is er iets wat je vertellen wilt? Kale Rolf, in gedachte pak ik liefdevol jouw kale knar, beweeg mijn mond naar jouw oor en fluister ik teder in jouw oor....dat ik hardstikke hetero ben en mij prima voel in mijn mannenlijf. Het gaat mij er niet om dat ik eventueel wat mankeer, vast wel, alleen heb ik er geen last van, want ik mis ook niets. Maar ik vraag me oprecht af hoe jullie dat voelen, dat mannelijk zijn. Of is het bij jullie ook afwezig? Overigens hoor ik het nooit in mijn omgeving, "ha, ik voel me zo mannelijk vandaag".
Hanskoning Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Het is een uiteenzetting waarin de man helemaal als slachtoffer van de huidige maatschappij omschreven wordt en welke in mijn optiek niets van doen heeft met de vraag wanneer ik me mannelijk zou voelen. Wel ik voel me dus absoluut niet aangesproken en ben blij dat ik me dus hierover geen zorgen hoeft te maken en ook niet bevattelijk ben voor dit geheisa uit de bladen zoals ik veronderstel b.v. Opzij en de Viva Hoewel ik voel me dus best wel mannelijk als ik bij het staande plassen de uiteinde van de penis vasthoud om zo de straal juist in de pot te krijgen, maar mijn gezeik hoort natuurlijk thuis in de latrine
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Hoewel ik voel me dus best wel mannelijk als ik bij het staande plassen de uiteinde van de penis vasthoud om zo de straal juist in de pot te krijgen, maar mijn gezeik hoort natuurlijk thuis in de latrine O heerlijk, ik heb zitten schaterlachen vanachter mijn tablet. Hans, natuurlijk trek ik mij geen ruk aan wat eventuele beroeps zeurders mij aan proberen te wrijven. Maar ik zou het wel jammer vinden als bijvoorbeeld de Amsterdamse Wallen een saaie woonwijk worden in plaats van wat het nu is, om zielige vrouwen te behoeden voor ellende. Er langs rijden en wat window shoppen daar kan mij vrolijk maken.
Wimmie Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Sla eens hard op je duim met een hamer... De reactie die je daarop geeft zal je veel duidelijk maken! Maar wees gewaarschuwd; Niet op iedere vraag wil je een antwoord weten....
Snuff Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 (edited) Aan mannen vragen of en wanneer ze zich mannelijk voelen? Dat alleen al laat de testosteron tot ongekende hoogten stijgen! Hoe durf je hun mannelijkheid betwijfelen Ben ik dan de enige die met poppen speelde als klein ventje, leerde haken van grootmoeder, koken, wassen en plassen? Moet ik me nu onzeker gaan voelen? O jee als het maar goedkomt met me. Ah je doet er niks aan, ik zal wel heel vrouwelijk zijn, overal waar ik kom kijken een hoop mannen me na met een blik van met die zou ik wel eens willen ...... (en dat laatste is geen grapje trouwens). Edited August 2, 2016 by Guest
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Tja...dit wordt een de kip of het ei verhaal. Ik weet wat ik voel wat betreft vrouwen dus daar is geen discussie over. Het is ook geen he-ho of bi discussie, je mannelijk voelen wordt alleen gebezigd in after shave advertenties en daarbuiten niet. En Rolf, geloof me, jou bij je hoofd pakken is geen droom van me. Ik vind het in de praktijk onbeleefd.
Wimmie Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Doen wij eigenlijk nog iets met die verjaardag van de Koning? Spontaan langs, uit eten op zijn kosten, DDOS aanval..
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Hans heeft mij zo hartelijk tijdelijk voorzien van zijn slant dat ik hem iets leukers gun.
Wimmie Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Misschien kunnen wij dit beter middels PB's of mail organiseren. Als Hans dit leest wil hij toch weer een DEFILE... En, sprekend voor mijzelf, heb ik geen zin om bij te geringe opkomst weer 14 keer langs dat balkon van hem te moeten lopen! Rolf, doe nog even niets, ik stuur je een PB!
Hanskoning Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Ik kijk altijd RTL 7 alleen al voor die reclame kreet " alleen voor echte mannen" jammer alleen dat er dan vervolgens alleen van die afgeroste ZZX actie flims worden uitgezonden die het kijken wel iets bemoeilijken. Toch stug doorgaan want anders wil de vrouw weer naar RTL Boulevard en Shownieuws zappen. Bij de weg hebbenjullie trouwens al die laatste foto shoot van Sylvie Meis gezien leuk joh hoe ze die jas zo mooi gedrapeerd had en die mooie Louis Vutton tas stond zo enigjes bij haar parelmoeren nagellak. Nog een ontboezeming ze is ooit een collega van mij geweest bij Hagemeyer verder commentaar laat ik maar achterwege. En natuurlijk Wimmie iedereen is welkom en je mag evenveel drinken en eten gelijk aan het bedrag van het cadeau welke zo neem ik aan door de pakketjes besteller binnen -meestal- nu en 16.00 uur aan mij ter beschikking wordt gesteld en waar ik van pure vreugde over zoveel mooi scheergerei terstond iedereen over zijn bol aai en in de oor fluister dat ik Jullie liefheb met heel mijn hart
Wimmie Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Leve de Koning, Hoera, Hoera, Hoera en natuurlijk Gerda!!
Hanskoning Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Gelet op deze spontane aubade concludeer ik dat er geen cadeau vandaag inzit
Snuff Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 overal waar ik kom kijken een hoop mannen me na met een blik van met die zou ik wel eens willen ...... (en dat laatste is geen grapje trouwens). Onze wijze koning liet me weten dat dit alleen het wetenschappelijk bewijs is dat er ook mannen met slechte smaak bestaan
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Ik kijk altijd RTL 7 alleen al voor die reclame kreet " alleen voor echte mannen" jammer alleen dat er dan vervolgens alleen van die afgeroste ZZX actie flims worden uitgezonden die het kijken wel iets bemoeilijken. Toch stug doorgaan want anders wil de vrouw weer naar RTL Boulevard en Shownieuws zappen. Dat is trouwens wel waar...de reclame van Jupiler luidt ook "mannen weten waarom". Alsof Eva Jinek geen Jupiler zou lusten, die zie ik iedere uitzending met een groot glas pils naast zich presenteren (als ze weer op tv is). En toch slank blijven...
efsk Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Sla eens hard op je duim met een hamer... De reactie die je daarop geeft zal je veel duidelijk maken! Prachtige Sigmund van geruime tijd terug. Een grote kerel die zegt "Gevoel, dat is als je met een hamer op je duim slaat." Ik voel me altijd een man. Dat komt goed uit, dat ben ik ook. Ik zou niet eens weten hoe het is om me een vrouw te voelen. Wel ben ik van mening dat iedereen eens op moet houden met zich zielig te voelen, of tekort gedaan, en bovendien dat het leven niet een wedstrijdje wie heeft de langste tenen is. Deze houding kan mensen nogal eens beledigen. Dat is dan jammer voor hun. Dit heeft verder niets met wel of niet man te maken.
Harkos Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Ik ben een man, waar gaat dit over????? En Hans voor dat ik het vergeet, van harte.
PI56 Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Ik voel me mannelijk omdat ik me iedere dag scheer. Verder heb ik een vrouwelijke kant want; een verzorgend beroep, plas zittend, doe met plezier het huishouden en kook graag. En nu ik dat zo terug lees zie ik dat het eerste punt ook niet per definitie vrouwelijk is Maar ik heb wel twee kinderen gemaakt (denk ik) Van Harte Hans.
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Ik ben een man, waar gaat dit over?????En Hans voor dat ik het vergeet, van harte. Definieer dat dan eens. Niet je man zijn (dat zie je zo) maar het gevoel mannelijk te zijn. Ik moet wel oppassen dat ik straks niet de forum filosoof ben.
Simson Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Ik voel me mannelijk omdat ik me iedere dag scheer.Van Harte Hans. En een vrouw die haar oksels scheert dan?
Recommended Posts