Jump to content

SOTD 1 augustus - 7 augustus 2016

Tjebbe

Recommended Posts

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood,

Timeless OC,

Kai (1),

Tunney aluin,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem.

Vers Kai-mesje, babybillenzacht!

Edited by Guest

Jammer dat je geen ervaring hebt met de blackbird Tjebbe, had een kundig vergelijk van beiden wel op prijs gesteld.

Wolfman OC

Salter Vetiver creme

Razorock synthetische borstel

Floid aftershave

Merkur Progress (Elios)

RazoRock Plissoft

Wim scheerkom

TFS Bergamotto Neroli

TFS ASB Bergamotto Neroli

Voor de tweede keer de nieuwe scheerkom van Wim gebruikt. Hiervoor altijd een geëmailleerde kom die ik bij de katten heb ontvreemd (werd als kom voor kattenvoer of waterbak gebruikt).

Wat een heerlijk verschil, klopt makkelijk op door de ribbels in de kom. Een blijvertje.

Jammer dat je geen ervaring hebt met de blackbird Tjebbe, had een kundig vergelijk van beiden wel op prijs gesteld.

Zeker jammer, maar er zijn zeker vergelijken te vinden. Mensen die kunnen vergelijken tussen Wolfman, Blackbird en Timeless, omdat ze ze allemaal bezitten.

Mocht je overigens iets ter beschikking willen... ;-)

Na een redelijk doorwaakte 2 helft van deze nacht, waarin wij ons 2e kleinkind mochten begroeten, een wat brakke scheerbeurt.

Gisteren wat voorwerk gedaan en de TOBS Grapefruit gemengd met een flinke hap Chiseled Cryogen om zo wat koeling te verkrijgen en dat is wonderwel gelukt. Echter het schuim doet nu wat instabiel aan dus zouden ze niet bij elkaar passen? Zeer benieuwd naar het professionele antwoord van onze zeepdeskundigen.

De Lutz slant welke ik van Richard heb gekregen voorzien van een vers Racer mesje en zonder problemen een twee daagse baard verwijderd. Machtig mooie slant die vooral met de agressieve kant heerlijk wegscheert.

De aluin liet zich nergens voelen en weer een heerlijk glad koppie.

IMG_0742.thumb.JPG.7df4e01045225ae315fa03b2539de108.JPG

Hans gefeliciteerd!

Een zorg minder en meteen een zorg erbij :roll:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon,

Ikon 102 Slanthead,

Souplex 3e x,

4711_Echt Kölnisch Wasser,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon:

De J&T heeft wat moeite met de Herbal Grinded Lemon. Kreeg de zeep moeizaam geladen en was het maar net voldoende om er een mooi schuim mee te kloppen. Na nog wat na laden had ik uiteindelijk voldoende voor 3 rondes, maar het resultaat was geen mooi fijnblazig spul, en het opbrengen verliep ook moeizaam. Uiteindelijk wel bruikbaar, maar kan beter.

Mesje en krabber:

De Souplex voor de 3e x gebruikt. De Souplex blijft zich, zoals te verwachten, goed gedragen. Strak scheerwerk. In de Ikon 102 is het mesje goed op zijn plek. Hoewel de 1e x, dat ik deze slant hanteer, voelt het meteen vertrouwd. Wel wat grof na 2x Wolfman, maar toch een prima scheerresultaat. Nou hoef ik nooit mijn bovenlip te scheren, mijn vrouw is verzot op dat borsteltje, maar zou me kunnen voorstellen, dat de 102 wat veel aluminium is voor de hoek onder de neus. Best stevig apparaat. Heb me super glad geschoren en ofschoon de 2 vorige beurten een verfijnder gevoel gaven, is het resultaat volgens mij niet minder met deze Ikon. Eens zien of vanavond mijn velletje nog net zo glad aanvoelt als gisteren. Helemaal goed vergelijken is natuurlijk niet geheel eerlijk, immers gaat hier om rechte en slant krabbers, met open en gesloten kanten, maar voor mij is het uitgangspunt, wat voor resultaat ik krijg na 3 rondes identiek scheren. Die slag heb ik goed te pakken. Inmiddels is de Blackbird v1.0 van Danny ook op weg naar Boekelo en kan ik die ook in deze vergelijking meenemen. Zal later elders op het forum verslag doen van mijn bevindingen. Resultaat BBS.

De boel gekoeld met 4711, best lekkere AS en vervolgens verzorgd met de Hema ASB. Groeien maar weer met die baardharen.

Van harte Hans! En fijn dat je kinderen zo goed opgevoed zijn dat ze daadwerkelijk op je aanwezigheid wachten vooraleer tot werpen over te gaan. Moet je ze alleen nog effe bijbrengen dat op een wat vriendelijker tijdstip, zeg overdag ergens, effe na de lunch bijvoorbeeld, te doen.

Echter het schuim doet nu wat instabiel aan dus zouden ze niet bij elkaar passen? Zeer benieuwd naar het professionele antwoord van onze zeepdeskundigen.

Even gekeken wat er gezegd wordt over de ingrediënten, die er in zitten, maar zie niet direct dingen in de ingrediëntenlijsten, die elkaar zullen bijten. De beide zepen zijn gebaseerd op dierlijk vet (stearic acid en tallow), tevens bevatten ze alle twee glycerine, dus zou verwachten dat het moet kunnen. Wat ik wel eens doe als het schuim wat instabiel is, een kloddertje neutrale scheercrème uit een goedkope tube erbij tijdens het opkloppen. Dat schuimt meestal toch als een dolle (Florena, Arko of Palmolive). Mogelijk helpt dat om weer een stevig schuim te maken.

Dit haal ik van de site van Chiseled: "So much menthol, that no other scent could be added – the soap recipe just couldn’t take any more additives without breaking down."

Ze waarschuwen dus eigenlijk al, dat geen toevoegingen meer mogelijk zijn.

Met het Personna Platinum Chrome (PPC) mesje presteerde de Schick Krona weer als vanouds. Altijd verrassend hoeveel verschil mesjes maken, want met het Gillette Permasharp mesje voelde de Krona absoluut niet soepel. Daarmee dus mijn eerdere stelling onderuit halend dat de Krona de allemansvriend bij uitstek is.

Schick Krona krabber

PPC mesje

Whipped Dog synthetische kwast

Tabac zeep

Pitralon Classic aftershave

Edited by Guest

Met het Personna Platinum Chrome (PPC) mesje presteerde de Schick Krona weer als vanouds. Altijd verrassend hoeveel verschil mesjes maken, want met het Gillette Permasharp mesje voelde de Krona absoluut niet soepel. Daarmee dus mijn eerdere stelling onderuit halend dat de Krona de allemansvriend bij uitstek is.

Schick Krona krabber

PPC mesje

Whipped Dog synthetische kwast

Tabac zeep

Pitralon Classic aftershave

Zeker jammer, maar er zijn zeker vergelijken te vinden. Mensen die kunnen vergelijken tussen Wolfman, Blackbird en Timeless, omdat ze ze allemaal bezitten.

Hartelijk dank voor het aanbod maar mijn zinnen staan momenteel niet echt op het hele scheergebeuren vanwege teveel andere dingen aan mijn hoofd, het is zoveel als ik het in leen heb gekregen 8-)

Er zijn inderdaad best vergelijken te vinden maar het ding is dat het overgrote meerderheid daarvan yankees zijn en als je daar op af gaat dan kan het vriezen of dooien. Een nuchtere kijk op de zaken zou ik interessanter vinden. Dat gezegd zijnde is de SB versie al even over mijn gezicht geweest (heb er wel even moeten voor naar de zee rijden alwaar een English gentleman in verlof verbleef die ik ken) en die vond ik voor een eerste keer opmerkelijk goed scheren.

Vind de scalloped versie eigenlijk het mooist, de OC wordt het zeker niet (van alle OC's die ik ooit bezat, testte is de Wolfman de enige die ik aanhield, al de rest is niet aan mij besteed). De laatste tijd heb ik echter zoveel aan douanekosten moeten ophoesten dat ik het nog even bekijk. Al een hele tijd worden alle aan mij gerichte pakjes steeds geopend, ze zoeken zelfs online de prijzen op heb ik gemerkt.

Tuurlijk zou Hans zich gelijk opwerpen als bestemmeling om dit te omzeilen maar gezien hij zijn handen vol heeft met verse poepluiers wil ik hem dit niet aandoen :lol: (gefeliciteerd bompa! een betere hadden ze zich niet kunnen wensen volgens mij, alleen een meisje ..... daar kan je geen scheergerief aan kwijt hé ;) )

Van Harte Hans!!!

Vandaag voor mijn scheerbeurt maar eens mijn C.V. Hjelestrand mk 5 6/8 gepakt.

* SWK xl scuttle

* Shavemac LE TSR DO1 2 band

* C.V. Hjelestrand mk 5 6/8

* BDF Mistero

* Pinaud Citrus Musk

* BDF Mistero asb

Na 3 gangen lekker glad, na een slechte nacht i.v.m. een aantal muggen in de slaapkamer (was daardoor al om 3:15 wakker en kon niet meer slapen ).

Wolfman, Blackbird en Timeless, omdat ze ze allemaal bezitten.

Hartelijk dank voor het aanbod maar mijn zinnen staan momenteel niet echt op het hele scheergebeuren vanwege teveel andere dingen aan mijn hoofd, het is zoveel als ik het in leen heb gekregen 8-)

Op de stippeltjes van mijn zin kan ook nog 'stellen' staan ;-)

Een nuchter vergelijk zou ik graag doen!

Hans had hetzelfde idee met jouw sample Croyogen. heb er toen wat Dr Harris door gedaan om wat stabieler schuim te krijgen.

Ik heb de combinatie Chiseled Cryogen, DR Harris Eucalyptus en Proraso groen door elkaar gehitseld en een prachtig ruikend, verkoelend stabiel schuim, daarom verwonderd me dat met de TOBS het schuim langzaam oplost opgeschuimd op het gezicht en ik met de XL syntheet wel een paar keer creme moest laden om de scheerbeurt te voltooien.

Edited by Guest

Wolfman, Blackbird en Timeless, omdat ze ze allemaal bezitten.

Op de stippeltjes van mijn zin kan ook nog 'stellen' staan ;-)

Een nuchter vergelijk zou ik graag doen!

Tjebbe als je het niet perse in Belgie wil zoeken wil ik mijn Wolfjes en Blackbird wel eens aan je uitlenen.

Enige restrictie is dat ik ze niet per post opstuur omdat de Wolfjes niet te vervangen zijn maar nu wil het geval dat mijn zoon in Zaltbommel woont 5 oktober jarig is dus dan zijn we al op 3/4 van het traject.

Ze zijn momenteel aan het logeren bij Harkos die ze even grondig wil testen en misschien zijn ze al begin september beschikbaar dan zou je ze eventueel hier kunnen afhalen.

Edited by Guest

Dank jullie allen voor de mooie wensen voor het hernieuwd grootouderschap, nu alleen nog even de kinderen op enkele dingen wijzen:

1) de weeën hoeven niet perse in de avond te beginnen en de bevalling niet perse in de nachtelijke uren.

2) om de familienaam voort te zetten pleit ik voor een juist evenwicht tussen het aantal dames en jongens.

3) de "schone" en eigen dochter(s) hoeven niet perse altijd over tijd te zijn, oma is dan ietwat nerveus en checkt om het kwartier de telefoon om zeker te weten dat ze geen berichtje gemist heeft, dus gewoon week 38 is ook goed.

4) het zou van een juiste voorbereiding getuigen, als we toch het geslacht al weten, om de versierselen behorende bij een geboorte reeds in huis te hebben zodat oma en dochter na een doorwaakte nacht niet om 09.00 uur bij de Xenos voor de deur hoeven te liggen om dit alsnog te bemachtigen.

5) om het wachten voor opa en oma te veraangenamen lijkt me een leunstoel, hoogdravende lectuur, pantoffelkes van lamsleer, omslagplaid, en een goed glas Whisky toch niet teveel moeite, hoewel oma liever een wit droog wijntje blieft.

Maar bovenstaande is leuk het belangrijkste is natuurlijk dat moeder en dochter kerngezond zijn en dat is het grootste cadeau.

O ja en zoon lijkt op zijn vader want hij heeft zich natuurlijk kranig geweerd dit vooral met het aanreiken der washandjes. ;)

Edited by Guest