Jump to content

De Temizel scheerkwast.

Simson

Recommended Posts

Heren, dames,

nog nooit eerder hier gepresenteerd: de Temizel scheerkwast.

Ik kocht hem op de markt voor 2,50, hetzelfde bedrag als voor de Orak krabber.

Deze Turkse kwast heeft een imagoprobleem: van varkensharen maar de Turkse verkopers in het buitenland zullen bij hoog en bij laag volhouden dat het om paardenhaar gaat.

Mijn advies: kopen! Een schitterende varkenshaar kwast in een houten handvat.

Het etiket heeft een streepjescode met daaronder het getal 8 697411 348122.

Dan is-tie in ieder geval Turks; dat heeft landcode 869.......

Overigens, is het deze? Schijnt ook een Temizel te zijn maar is in het scheerwereldje vooral bekend als "bestshave #6".

Edited by Guest

Hoe houdt deze zich met water en zeep? Heb ook een Turkse kwast van Bestshave, maar die is nat net een slappe dweil. Is niet dezelfde.

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....

Tot nu toe is het de beste koop volgens Simson. Hij is net zo goed zoniet beter als de Omga kwast van de Trekpleister. En voor deze prijs....

Volgens de link van Talibeard krijgt deze kwast 4-5 sterren na 184 reviews. Hoeveel waardering/ overtuiging hebben jullie nog nodig?

Edited by Guest

Talibeard: ja. Maar paardenhaar.....Hij lijkt exact op mijn Omega trekpleister kwast.

Is al eerder ter sprake geweest maar dit kwastje is gemaakt van haar van een paard met een krulstaartje...

Ziet er naar uit dat je toch met een oude forumbekende aan het opschuimen bent! ;)

Hoi Simson

het is me niet helemaal duidelijk: in dit draadje lijkt het in sommige posts (beter als de omega) dat je de kwast geprobeerd hebt, en uit andere posts (moet ik m inwijden) dat dat nog niet het geval is.

Zelf ooit een leuk klein turks varkentje gehad, met zwart greepje, ik denk iets kleiner dan deze. Deed het prima, maar na een maand of twee/drie bleek de knot niet echt watervast in het hout te zijn gezet. Toch: voor het geld een leuk dingetje.

Talibeard...ik heb een geheime verhouding met een oude forumbekende waarbij we elkanders kwast regelmatig in het schuim zetten. Is dit wat je wil horen? In tussentijd zou ik je willen verzoeken wat duidelijker te maken wie of wat je bedoelt.

EFSK, jij bent een scherp waarnemer , maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn waarneming van het regelmatig tegen de haren instrijken van de kwast. De vooruitzichten zijn enorm positief.

Edited by Guest

Omdat Harkos mij een toffe peer lijkt, en ik hem dankbaar ben voor zijn mesjes tests, heb ik mijn hand over mijn hart gestreken en de Temizel getest.

Het is en blijft een prima kwast.

Hij blijft stug onder de douche.

Er valt geen haar uit.

De haren zijn nog wat hard, maar dat verandert op den duur.

De Turk die gelooft met paardenhaar van doen te hebben, gelooft in sprookjes. Er kwam een onmiskenbare varkenslucht vanaf bij het nat worden. Maar ja, voor het oog van de Barmhartige, de Alwetende is het natuurlijk prima om te zeggen dat in de advertentie stond dat het paardenhaar was.

De Temizel heeft wat mij betreft de papieren in huis een goede kwast voor een lage prijs te worden. Te koop in Amsterdam op de van der Pek markt, aan de Oost zijde, vanaf het Mosplein aan de linkerkant.

Er kwam een onmiskenbare varkenslucht vanaf bij het nat worden. Maar ja, voor het oog van de Barmhartige, de Alwetende is het natuurlijk prima om te zeggen dat in de advertentie stond dat het paardenhaar was.

Heb je wel eens onder een paardenstaart geroken? :roll::lol::roll: