HiFuMi Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Ik heb een L'Occitane Plisson , en vroeg me af of er mensen zijn die beide bovengenoemde kwasten hebben , en of er nu eigenlijk wel veel verschillen zijn en kun je die verschillen dan ook benoemen ? met andere woorden , is het de moeite naast de Plisson ook een Razorock aan te schaffen bedankt alvast weer
Hanskoning Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Ja er zit zeker veel verschil tussen de twee borstels. De Razorock heeft een grotere knot en vooral veel meer backbone dan de Plisson echter hij voelt even zacht aan op de huid. Daarnaast is hij zelfs met verzendkosten veel voordeliger geprijsd. De Razorock heeft ook minder moeite om van harde zepen af te laden, voor cremes zijn ze beide zeer geschikt. Je moet er van houden maar de Plisson is zeer slap en "dweilt" meer over het gezicht en de Razorock gedraagd zich meer als een volwassen borstel maar zoals altijd uekaz.
Kingjack Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Inderdaad Hans. Toch zijn beide borstels erg geliefd hier. De Plisson voor crèmes en de Razorock voor zepen.
HiFuMi Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 Ah. Dank je. Ik heb een Plisson en die vind ik lekker zacht. Inderdaad vooral voor crème. Vanaf hoeveel ga je extra invoer betalen ? Zou er 2 willen kopen, eentje nog voor iemand anders ook. Kom op 25 dollar incl verzendkosten
Hanskoning Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Boven de $ 22 wordt je aangeslagen door de Nederlandsche staat.
Loei Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Ik heb ooit 2 Razorocks besteld voor mijn broer en mijzelf, volgens mij werd het richting de 30 dollar totaal en zijn er geen douane kosten geweest. Tevens vind ik de Razorock erg goed voor zowel zepen als crèmes.
Loei Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Ach je moet gewoon geluk hebben. Het is lang niet altijd dat er wat uit wordt gehaald, gezien het gewicht en formaat van de verpakking met 2 van die kwasten verwacht ik ook dat je er wat sneller geluk mee zal hebben. Gewoon kopen voor dat geld, indien het niet bevalt kun je er op het forum vast wel van af komen.
HiFuMi Posted July 26, 2016 Author Posted July 26, 2016 dan wordt het misschien 2 apart bestellen vanmorgen de Plisson nog eens geprobeerd in een harde zeep , TOBS Sandalwood . Ik houd dan in het begin de borstel halverwege de haren vast en masseer eerst een beetje op de zeep , maar dat gaat toch wel goed. Hij steekt er niet in als bijv een varken of zo , moet iets rustiger aan beginnen , maar toch een goed schuimpje geklopt. Maar inderdaad , een beetje meer ruggegraat zou er sneller zeep in laden.
HiFuMi Posted July 26, 2016 Author Posted July 26, 2016 als ik het goed lees bij de belasting is het geen invoerrechten , ( schoonheids en verzorgingsprodukten ) en 21% BTW iemand ervaring mee ?
Johan Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 als ik het goed lees bij de belasting is het geen invoerrechten , ( schoonheids en verzorgingsprodukten ) en 21% BTWiemand ervaring mee ? Ja. De kans dat je er tussendoor glipt is nog steeds aanwezig, maar wel een stuk kleiner dan een paar jaar geleden.
Snuff Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Gewoon Joseph een mailtje sturen dat je twee borstels gaat aankopen en of hij die wil verzenden met totaal waarde niet meer als $22, opgelost!
marco Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Larry heeft mijn twee Whipped Dog kwasten, met een waarde van ergens tegen de 70 euro geloof ik, ook verzonden als "gift" met de waarde van $10. Scheelt een hoop kosten.
peto Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Larry heeft mijn twee Whipped Dog kwasten, met een waarde van ergens tegen de 70 euro geloof ik, ook verzonden als "gift" met de waarde van $10.Scheelt een hoop kosten. Klopt Marco was bij mij ook, zonder te vragen. Heeft kennelijk ervaring met scheerders over zee.
peto Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 ha, nu komen de goede tips thx mannen Je hebt voor redelijk weinig geld een hele goede kwast.
HiFuMi Posted July 26, 2016 Author Posted July 26, 2016 Waar plaats ik in dit verhaal een Muhle syntheet net zo weinig backbone als de L'Occitane Plisson of meer gelijk aan de Razorock ?
Snuff Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Hangt van de knot af, mijn bescheiden ervaring is de Muhle 25mm een meer dan prima borstel, de 23mm had een opening in het midden (iets waar meer mensen last van hebben maar niet iedereen) en was me te slap. De nog kleinere weet ik niet. Gedraagt zich anders dan de Razorock (die heeft veel meer backbone) en de Plisson (die ligt er wat dichter bij maar is slapper dan de Muhle)
Tony Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Boven de $ 22 wordt je aangeslagen door de Nederlandsche staat. Zover ik weet is het €22. Al mijn pakjes onder de $25 exclusief verzendkosten gaan ongehinderd door de Duane. De pakkans voor pakjes boven de 25$ is wel erg groot geworden de laatste tijd.
HiFuMi Posted July 26, 2016 Author Posted July 26, 2016 Ja , inderdaad ik bestel ook wel muziekinstumenten via Amerika , en dan schrik je van de extra kosten soms wel meer dan 25% wat er bij komt maar 2 Razorock komt op $20 , dus dat kan mooi die grotere zijn uitverkocht wel vreemd dat hij voor 2 kwasten ook dubbel verzendkosten rekent
Recommended Posts