Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gillette Tech fat Handle (England)

Rapira super stainless (1)

Plisson L'Occitane

Prorasso groen zeep

La Toja ASL

Hegron sensitive ASB

Posted

Fatip Wood krabber

Gillette Permasharp Stainless mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

BdF Raffinato zeep

Pitralon Classic

Mijn mening over het mesje is niet veranderd; "Astra-achtig", en dat is in mijn geval niet positief. Toch een goede scheerbeurt.

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Barbaros TR-1,

Captain Rood (1),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Posted

Vitos,

Omega Beun Zwart,

Mama Bear_Bear Ice,

Above The Tie_S1,

Feather_stainless Platinium 1e x,

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

la Riana_Rosmarino.

Kwast en zeep:

Omega Beun Zwart en Mama Bear_Bear Ice:

Warm weer, dus koele kop. Eerst wat Vitos PS er op voor de voorkoeling. Vervolgens Bear Ice in het varkentje. Kloppen in de warme scuttle. Dom, had koud water moeten nemen, maar bedacht dat te laat. Mooie bak hoogwaardig koelend schuim. Ruimschoots voor 3 rondes.

Mesje en krabber:

De Feather_stainless Platinium voor de 1e x gebruikt. Is al weer lang geleden (7-5-2015), dat ik een Feather in een krabber had, maar moet even om de bandbreedte van de kwaliteit van mesjes te ijken. Nou dat was even een oogopener. De S1 hiervoor gepakt. Moest me er even van overtuigen, of ik er gisteravond wel een mesje in had gedaan. Nou ben ik helemaal niet zo gek van deze Feathers, heb ze in diverse krabbers gebruikt en was er vaak niet blij mee, maar deze combi is fenomenaal. Glad, zacht en onbenullig scheerwerk. Nou is dit ook nog na 2 dagen Roll's, maar dan nog, erg effectief en schonend. Morgen in een andere combi, maar benieuwd. De S1 is in elk geval een prima houder voor de Feather. Resultaat BBS.

Inmiddels de kop mooi koud, dus de Osage er op om dit vast te houden, vervolgens de rozemarijnboter er op van la Riana. Zegt mijn vrouw, je ruikt niet lekker vanmorgen. Daar doe je het voor. Maar ja, als je niet van pepermunt, groene menthol snoepjes, enz. houd, heb je je man dan ook even minder lief, maar ik mezelf niet.

Posted

Aha de ogen wijd open en zeer alert een Feather ter testing opletten Koning wat de tester onder de mesjestester hiervan gaat vinden. :?:

Posted

Muhle silvertip synth

Att r1 met lord (3)

Meissner salty sage

Proraso pre

Penhaligon endymion asb

Onverwacht lekker mesje, de lord , welke ik gekregen had. Vanaf de eerste beurt goed snijdend. Na drie keer niet rauw maar lijkt het gewoon niet meer zo goed te doen, in de olijvenpot.

Een mooie dag gewenst

Posted

ER Ambassador

GEM PTFE

Plisson L'Occitane

Cyril R Salter Indian Sandalwood

Osage Rub

Zo glad als glad maar kan zijn.

Posted

Nou ben ik helemaal niet zo gek van deze Feathers, heb ze in diverse krabbers gebruikt en was er vaak niet blij mee, maar deze combi is fenomenaal. Glad, zacht en onbenullig scheerwerk.

Leuk om te lezen Harkos, ook hier werkt deze combinatie uitstekend.

Posted

Souplex OC

Rapira platinum lux

Omega 599

Bon Berger Menthe

Alcolado Glacial aa1ed35c07123d50952c82b8f8cbd71d.jpg

Posted (edited)

image.thumb.jpeg.8a7bf3934348fcc14b253fcdc2b2fbd8.jpeg

* SWK XL scuttle

* Shavemac LE TSR 2016 DO1 2 band

* George Britton 15/16 wedge

* BDF Mistero

* Pinaud Citrus Musk

* BDF Mistero ASB

Na al 4 dagen ziek te zijn, heeft mijn vrouw mijn haar geknipt daarna een douche en een scheerbeurt.

Wat maakte dit oude mes korte metten met een 6 dagen baardje! Een heerlijke scheerbeurt!!

Voelt in ieder geval een stuk friser!

Edited by Guest
Posted

Merkur Progress

Feather Hi Stainless

WD 24mm syntheet

Proraso rood

Pitralon Classic AS

Voor het eerst met de Feather geschoren en ook voor het eerst glad in 2 gangen en wat bijwerken.

Scherpe mesjes werken voor mij blijkbaar het beste.

Fijne dag!

Posted

Een beetje huisvlijt heeft tot een geheel nieuwe zeep geleidt die heerlijk ruikt en redelijk verfrissend is. Ik had nog 1/3 pot met DR. Harris eucalyptus, een redelijk hoeveelheid Proraso groen en dit door elkander geroerd. Om de pot vervolgens tot het randje te vullen een paar lepels Chiseled Cryogen toegevoegd. Het resultaat is een fris ruikende eucalyptus/menthol geur en net iets meer verkoeling als Proraso in zich heeft, zowaar een toppertje al zeg ik het zelf.

De ATT S1 met het Gilette Permasharp mesje (2x) had er vandaag voelbaar plezier in en een mooi glad resultaat is mijn deel.

de Pinaud Lime (ik blijf er blij mee Rolf) en de Lea Balm een mooie afronding van deze scheerbeurt.

IMG_0720.thumb.JPG.6b0586313625709ff96190b12598de63.JPG

Guest Gusto
Posted

Timor 1352

Feather - New Hi-Stainless(1)

T&J Custom Paard

Le Père Lucien - Rose de Pushkar

D.R. Harris Pink Aftershave

OVLS :D (wel een beetje lomp, dus een paar bloed-plekjes)

Posted

Na al 4 dagen ziek te zijn, heeft mijn vrouw mijn haar geknipt daarna een douche en een scheerbeurt.

Oei dat is minder, ik veronderstel dat zij je niet heeft geschoren of kan ze dat wel? Beterschap!

Candidius

Even extra aandacht voor de tekst op de scales

Mijn oude ogen konden in eerste instantie niet alles lezen maar ik riep een hulplijn in en voila. Is wat er staat ook werkelijkheid?

Posted

Oei dat is minder, ik veronderstel dat zij je niet heeft geschoren of kan ze dat wel? Beterschap!

Bedankt Ron, née alleen knippen heb me zelf geschoren, heb last van een griepje, gaat al wel iets beter, gelukkig.