Marcel Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Pinaud heeft zijn oorsprong in Frankrijk maar wordt al tijden gerund vanuit de Verenigde Staten.
Hanskoning Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 kan onze italiaanse barbier der niet een uit frankrijk mee laten lopen voor je marco.is maar een ideetje hoor. gr.co. Als de verblijfs en reiskosten ingediend mogen worden zijn wij -mevrouw Koning en ondergetekende- bereid op onderzoek uit te gaan of er in heel Frankrijk nog een scheerstick te vinden is
Loei Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Long-Vie heeft een stick, weet niet of het Frans is.
Marcel Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Vie-Long bedoel je? Dat is een Spaans bedrijf. Dan moet Hans nog wat verder rijden
Jan Zoethout Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 Bij Gifts&Care zijn de Spaanse Vie-Long sticks te koop ... Ze hebben ook Erasmic sticks ...
KugelFanger Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 Koop die erasmic sticks maar niet. Ook ooit een keer een paar gekocht. Wat een waardeloze sticks zijn dat zeg. Ik heb echt alles geprobeert maar stabiel schuim ho maar. Ik had later ook begrepen dat je "oude" en "nieuwe" formule sticks heb ik heb blijkbaar de nieuwe en die zijn dus echt ruk. Mocht je toch geintereseert zijn volgensmij heb ik nog wel 2 sticks liggen voor verzend kosten stuur ik je ze wel toe.
Hanskoning Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 Waardeloze sticks in iemands maag willen splitsen en dan ook nog de verzendkosten vervolgens op laten hoesten, gelukkig maakt Teun betere handvaten
KugelFanger Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 Goeie keuze Marco. Hahaha nouja zo was het niet bedoeld hoor, ik heb ze btw ook al weg gegooid.
marco Posted August 8, 2016 Author Posted August 8, 2016 Lea Vanaf de Lea staaf doe ik het ff anders. Nu één schrijfsel per staaf, want dag 2 en 3 voegen telkens niet veel nieuws toe. Dus vanaf nu gebruik ik de staaf een aantal keer en daarna één recensie. De Lea staaf heb ik vorig jaar gekregen van Ramon als souvenir uit Lanzarote. Komt in een plastic kokertje met drie gaatjes in de bovenkant, zodat de zeep kan drogen na het afsluiten. Aan de onderkant vind men een handig plastic voetje. Van deze zeep heb je wat meer nodig en je doet er dus ook wat langer over om je gezicht goed in te zepen. De zeep kan behoorlijk wat water hebben en vormt een mooi verzorgend schuim. Het laat het mesje goed over de huid glijden. Dankzij de extra glycerine en lanoline (wolvet) voelt de huid zacht, glad en verzorgd na het scheren. Niet iedereen kan tegen lanoline, maar kan je er wel tegen dan heb je hier een fijne verzorgende scheerzeep aan. De zeep ruikt niet heel bijzonder. Fris en vooral "zepig" wat me dan ook wel weer een beetje aan MWF doet denken. Al met al een hele goede staaf, waarvan alleen de geur wat spannender zou mogen, maar zeker niet slecht is. Op naar de volgende, maar morgen ga ik eindelijk weer eens Mama Bear's Bergamot gebruiken. Volgende staaf wordt...... Arko, een gelimiteerde oplage welteverstaan in de geur "Cool".
Snuff Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 He Marco makker, deze al bekeken? 54 bladzijden met besprekingen van staafjes.
Hanskoning Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 En zijn eigen scheerstaven maken dan mag je zeker praten over een obsessie
marco Posted August 30, 2016 Author Posted August 30, 2016 Ik ga van de week eens kijken, bedankt voor de link! Ik moet ook weer eens verder met de staafjes, maar ik heb nu zoveel nieuws om te testen.
marco Posted September 6, 2016 Author Posted September 6, 2016 Nou goed, ondanks dat ik mezelf graag hoor praten, of graag lees schrijven in dit geval, heb ik een tijdje weinig geschreven. Tijdgebrek enzovoorts enzovoorts, iets met een baby enzovoorts. Je kent het wel. Nu dus eindelijk het verslagje van een staaf welke ik van Marcel kreeg: Arko Cool. Een forumlid uit vroegere tijden, die nu nog heel soms zijn koppie laat zien, heeft eens Arko gemaild. Zijn mail kwam er in het kort op neer dat Nederlanders en Turken anders denken over wat lekker ruikt of niet. Sommige Richards zouden Arko omschrijven als een hotelzeepje. Arko heeft dus op proef een paar andere geuren gemaakt en naar hem opgestuurd. Helaas zijn ze nooit in productie genomen. Puerco stuurde ook staafjes op naar Marcel en Marcel stuurde er een naar mij. Allereerst de geur: Je zou verwachten, wanneer je de naam "Cool" ziet, dat het om een verkoelend mentholstaafje gaat. Neen! Helemaal niet. Het ruikt naar eau de cologne. Wel lekker, maar helemaal niet cool dus. De geur is in ieder geval best goed en vele, vele, vele, vele, vele, vele malen subtieler dan de standaard Arko. Maar nog steeds prima waarneembaar. Kan je nagaan... Met niet al te veel zeep op de murf maak je vlot een berg schuim. Lekker romig, vet, goed glijdend en verzorgend schuim. Arko kan een behoorlijke plens water hebben zonder instabiel te worden. Na het scheren voelt de huid ook lekker zacht. Dat deze kwaliteit mogelijk is voor deze prijs! Ik kocht een gewone Arko staaf op de Haagse Markt voor 1 eurie. Eigenlijk heeft Arko me nog nooit teleurgesteld. De geur is nou niet echt één waarvan je denkt: 'deksels, hadden ze ook maar een aftershave en een balsem en een eau de toilette in deze geur'. Maar met dit staafje met een andere geur is dat probleem ook opgevangen. Helaas is dit maar een gelimiteerde oplage. Nog meer helaas voor jullie, want ik heb de staaf en jullie niet Maar maak je geen zorgen, deze is te ruil. Tegen een Wolfman of Blackbird. Hoewel een ATT ook goed is. De volgende staaf weet ik nog niet. Misschien de Harris - Windsor, dat is lang geleden. De originele Arko komt ook nog wel eens,al weet ik niet of ik daar nog veel aan toe kan voegen. Nou, nu is het effe klaar, ik heb ook nog mensen te mailen en een ventje een fles te geven. Druk druk druk druk druk....
Marcel Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Mooi om te lezen dat deze beviel Marco! Het zou me niet verbazen als de geur oorspronkelijk wat sterker was, deze stick stond al ruim tweeënhalf jaar niks te doen en twee andere geuren had ik al aangebroken. Ik heb er nog eentje van de set van vier.
Hanskoning Posted September 7, 2016 Posted September 7, 2016 De zeep is helemaal niets verkeerd mee en daarom alleen al is het jammer dat er nooit wat andere geuren geproduceerd zijn. Met deze prijs en andere geuren zou denkelijk de verkoop tot grote hoogte stijgen.
marco Posted July 25, 2017 Author Posted July 25, 2017 Ik denk dat ik deze binnenkort weer eens op ga pakken.
HiFuMi Posted July 25, 2017 Posted July 25, 2017 Ik heb een ervaring met een staafje dat hier mogelijk op zijn plaats is. Op vakantie een TOBS sandalwood stick meegenomen. Dat is zo'n stick in een plastic huls die er uit draait d.m.v. een schroefmechanisme. Ik had deze stick al vaker mee gehad op reis en dat beviel goed. Deze zomer echter met de warmte en de zeep wat zachter draaide de as dol door de zeep , zodat de zeep niet meer naar buiten gedrukt werd . Dit was erg vervelend en ik neem dan ook geen staaf meer mee die op dit principe werkt. Gewoon een waar je het papier af kunt halen of die in een doos zit . Dan heb je dit probleem niet meer. Deze TOBS staaf ga ik er gewoon uit halen en doe de zeep in een bakje
Snuff Posted July 25, 2017 Posted July 25, 2017 Heb wel eens een gelijkaardige ervaring gehad, nu ben ik niet zo'n fan van scheerstaven.
HiFuMi Posted July 25, 2017 Posted July 25, 2017 Ik ook niet maar op vakantie is het wel gemakkelijk. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
marco Posted July 25, 2017 Author Posted July 25, 2017 Daar heb je gelijk in. Vaak veel moeite voor weinig.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now