Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lang geleden, dat ik Speick gebruikte (+3 jaar). Vond het wel een aardig product maar kreeg meer met de TSF zepen. De geur van de Valeriana celtica, het bepalende ingrediënt in de Speick, ruikt bijzonder en wel lekker.

Staafjes zijn aan mij niet besteed, dus raspen, bakkie, scheren.

Leuk je verslagen zo te volgen Marco.

Posted

Speick vond ik ook wel goed, ook hier laaaang geleden, ooit gekregen als extraatje bij een wissel. Verwondert me ook niet dat de synthetische borstel het zo goed doet in deze test, ik moet de eerste zeep nog tegenkomen waar je daarmee geen lekker schuim kan maken.

Posted

Eerste gebruik een aantal maanden terug vond ik wat tegenvallen. Maar nu vind ik het een topproduct!

Posted

Ik heb zelf de Wilkinson Sword stick maar weer eens gepakt. Als ze deze zeep in een luxere verpakking zouden stoppen, met een dure naam erop, zouden ze makkelijk het driedubbele ervoor kunnen vragen.

Als vergelijking met de Palmolive stick; er is niet zoveel verschil tussen het schuim van beide sticks, maar met de Wilkinson Sword voelt mijn huid naderhand gladder en soepeler aan. Bovendien vind ik de geur van de Wilkinson Sword stick veel aangenamer.

Posted

Vanochtend een stick Arko "Ice mint" gebruikt, een van de serie sticks die Puerco destijds afhandig heeft weten te maken van Arko. Niet de typische Arko lucht, wel de bekende kwaliteit "voor weinig". Ik heb ook nog drie andere sticks met andere geuren, maar die heb ik nog niet eens geopend.

Posted

Marcel, hoe heb je dat geregeld? Was hij ze zelf zat? Ik ben zeer jaloers als Sjef Staaf zijnde, dat begrijpt u natuurlijk wel.

Posted

Volgens mij had hij er meerdere van elke geur, deze zijn via via bij mij gekomen.

De geur van de stick die ik vandaag gebruikte is wel wat vervlogen, maar die is dan ook al bijna een jaar of drie uit zijn wikkel.

Posted

Thomas Fougeres dag 1

2ed3275653f53c5ed45bd23f90bcb705.jpg

Deze maal een niet meer te verkrijgen staafje, of je moet mazzel hebben en er nog ergens één vinden. Ik had mazzel, want Jarno had er ooit een hele doos van.

Gemaakt in Waterloo, in dat gezellige landje ten zuiden van ons. (Nou ja, Vlaanderen in ieder geval dan he....)

Een oud staafje dus, maar wat voor één!

Over de geur valt weinig te zeggen, want daar is weinig tot niets van over. Het ruikt vooral naar zeep. Maar de prestaties zijn werkelijk waar fantastisch.

Dit is het eerste staafje waarmee ik met het varkentje voldoende schuim weet te kloppen voor drie volle rondes.

Kan natuurlijk ook zijn dat de kwast zo'n beetje ingewerkt begint te raken, maar de hoeveelheid schuim valt in ieder geval op.

De zeep laat zich zeer makkelijk op het gezicht aanbrengen, iets dat nog wel eens wil verschillen per staafje. Ook het opschuimen gaat met het grootste gemak. De zeep kan best wat water hebben en glijdt dan ook erg goed. Bescherming en verzorging zijn ook helemaal in orde.

Na het scheren voelde de huid prettig aan.

Mocht je er nog eens één tegen het lijf lopen, twijfel dan niet. Absoluut een goed product.

Van de week weer eens met de andere kwasten, maar morgen is eerst een zeep aan de beurt die me al de hele week geil aan ligt te kijken.

Posted
Marcel, hoe heb je dat geregeld? Was hij ze zelf zat? Ik ben zeer jaloers als Sjef Staaf zijnde, dat begrijpt u natuurlijk wel.

Ik zal je het nog sterker vertellen; ik heb ook zo'n ARKO zeep. Ik had er eentje met de "Cool" geur, maar die is allang op. Ik heb de "Moist" nog in de wikkel zitten.

Posted

Leuk deze staafjestest. De Speick en laToya scheerstaaf gebruik ik regelmatig tot volle tevredenheid. De la Toya gaat mee op reis en zit in m'n reisscheertasje alles scheerspullen compact bij elkaar.

Posted
De La Toja staaf is ook erg fijn.

Lekker licht geurig zeepje. Schuimt goed, maar ook die eindigt bij mij ook in een bakje. Als ik in Spanje ben, gaat er wel altijd 1 mee.

Posted

Thomas Fougeres dag 2 en 3

Ook met de silvertip en de syntheet maakt dit staafje gewoon een meer dan goed schuim.

Ondanks dat er veel zeep van het staafje af komt, lijkt het wel een zuinige zeep te zijn. Vooral met de syntheet weer een ware schuimexplosie.

Glijdt goed, verzorgt goed, beschermt goed, schuimt goed en makkelijk. Alleen de geur is verdwenen. Maar met deze eigenschappen doet dat absoluut niets af aan deze scheerstaaf. Toch jammer dat onze Zuiderlijke Scheerbroeders deze niet meer maken.

Anyweg, een topproduct dat in zijn gloriedagen vast erg lekker rook.

Morgen weer even iets anders tussendoor en dan donderdag is de Lea scheerstaaf aan de beurt.

Posted

Da's mooi zeg, 22 stuks scheerstick. Dan kan je dit draadje tenminste een beetje blijven aanvullen. En niet alleen dat, maar je hoeft ook de komende jaren geen scheerzeep meer te kopen! Kom op Marco, je kan het!

Posted

Oeioeioei oeioei oeioeioei!

Er is zelfs een Clubman geur!

De zeep ken ik al, daar is zeker niks mis mee. Maar ja, die verzendkosten voor een staafje he. Dan zit je in totaal op $23 voor één staaf.

Posted

kan onze italiaanse barbier der niet een uit frankrijk mee laten lopen voor je marco.

is maar een ideetje hoor.

gr.co.

Posted

heb ten minste gelezen op een hollandse website,dat het merk ten tijden van keizer napoleon bij parijs begonnen is.en ben der van uit gegaan dat aldaar het europese hoofd kwartier nog steeds zit?

zo doende marco,

of een wereld wijd bedrijven verzamelaar moet het in middels gekocht hebben?

Posted

Oh, je bedoelt Pinaud. Even teruglezen, het ging over een scheerstaafje van Mama Bear met de geur van Clubman :D