marco Posted July 21, 2016 Author Posted July 21, 2016 Nou Hans, met deze hitte heb ik afgelopen dagen geschoren met verkoelende zeep en crèmes. Te weten Harris Eucalyptus crème, Ingram crème en Soap Commander Vision zeep. Staafjes komen van de week wel weer aan de beurt hoor
efsk Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 met deze hitte is op zich de speick-stick wel aanbevelenswaardig. dat zeg ik terwijl ik het gister te warm vond om de stirling glacial wintergreen tot een schuimpie te kloppen.
Hanskoning Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Nou Hans, met deze hitte heb ik afgelopen dagen geschoren met verkoelende zeep en crèmes. Te weten Harris Eucalyptus crème, Ingram crème en Soap Commander Vision zeep.Staafjes komen van de week wel weer aan de beurt hoor Ik die bekend staat om zijn discipline dien nu even mijn gezag te laten gelden: beste Marco als je een missie hebt en daarbij ons ruim kond doet van uw bevindingen en ons op fraaie wijze betrekt bij uw testerij is het afblazen door een iets te hoog temperatuurtje in uw optiek een gotspe Daarnaast gebeurd dit zonder de volgers op ordentelijke wijze te informeren omtrent dit afwijkend gedrag en daarmee kom ik tot de conclusie dat dit dus een geheel verkeerde handelswijze is en ik verzoek u terstond uw testerij weer op te pakken Zo niet dan mag je nooit meer een Blackbird voor me regelen
marco Posted July 21, 2016 Author Posted July 21, 2016 Moet ik de blackbird cancelen? En zoals ik al in de eerste post meldde: als ik een dag geen zin heb sla ik over. Maar goed, morgen nog een verkoelende en dan vanaf zaterdag op aanbevelen van Richard de Speick ipv Palmolive.
Marcel Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Lekker je ding doen Marco, het lijkt er bijna op dat we iemand anders koning (!) van off topic kunnen kronen
Johan Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 Ik heb de afgelopen dagen de Tabac stick gebruikt. Lekker zeepje dat handig is in stick-formaat
marco Posted July 23, 2016 Author Posted July 23, 2016 Speick dag 1 Eigenlijk was het Palmolive staafje aan de beurt, maar op aanraden van een medescheerder toch gekozen voor Speick, omdat deze volgens hem beter bij het warme weer past. Goed zeepje. Subtiele geur, schuimt lekker op en glijdt prima. Vooral de verzorging van dit staafje valt op. Na het scheren had iets anders eerst even mijn aandacht nodig en toen ik na een paar minuten aan mijn gezicht voelde, merkte ik hoe zacht en gevoed mijn huid aanvoelde. Een zeep waarbij een balsem dus niet nodig is. Om de zomerse lavendelgeur nog wat langer te laten hangen heb ik afgesloten met de aftershave van Speick. Een staafje dat ik zeker zou aanbevelen en ook opnieuw koop wanneer het op is. Morgen gaat de silvertip het gelaat van schuim voorzien. Ook nog even noemenswaardig: het gebruikte mesje, een MEM super silver platinum, presteerde vandaag voor een tweede maal zeer goed. Ondanks dat het op de dichter begroeide gebieden soms bijna trekkerig lijkt, ben ik zeer glad geschoren en had ik nog niet het kleinste prikje van de aftershave. Ik heb mezelf dus al bijna overtuigd om deze in bulk aan te schaffen. Via extrashaving toch, Jan Zoethout?
marco Posted July 24, 2016 Author Posted July 24, 2016 Speick dag 2 Nogmaals zeer goede resultaten met deze stick. Ook met de silvertip (Whipped Dog) een lekker vol schuim. Weer goed glijdend en uitstekend verzorgend. Verder heb ik weinig zin om veel te schrijven vandaag, dus hier laat ik het even bij. Gewoon een zeer goed product wat mij betreft.
talibeard Posted July 24, 2016 Posted July 24, 2016 Speick dag 2Nogmaals zeer goede resultaten met deze stick Dat vind ik ook, althans bij incidenteel gebruik. Als '3017' product echter vind ik hem uiteindelijk gewoon niet goed genoeg. Speick is voor mij echt zo'n product dat het prima doet en je kunt niet echt de vinger op de zere plek leggen maar bij dagelijks gebruik valt-ie af voort mij.
PI56 Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Heb ook een staaf weg gesopt. Weliswaar niet niet in staafvorm (ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet goed met zeepstaven overweg kan), maar in een bakje geperst. Het is een prima zeep om zo af en toe te gebruiken. De geur was niet mijn geur.
Marcel Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Ik geloof dat dat een verwijzing is naar een draadje op Badger & Blade, waarbij iemand tot de conclusie kwam dat hij 3017 dagen vooruit kon met de huidige zeep voorraad. Dat draadje ging over het "toegewijd" opmaken van zeep. Wellicht dat anderen dit beter kunnen verduidelijken.
efsk Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Je zou toch zeggen dat het staafje speick tot de huidige voorraad behoort en dan dus bijdraagt aan die 3017 dagen. maar goed, ik wacht nadere duiding af. Overigens heb ik geen idee hoe lang ik vooruit kan met mijn voorraad. Ik weet niet hoe lang ik met een pot doe namelijk.
Johan Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Ik weet niet hoe lang ik met een pot doe namelijk. Ik wel; tot ie op is. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de Wilkinson Sword stick. Ik vind het zelf een uitstekende zeep met een lekker geurtje.
efsk Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Bijdehand. ik heb geen wilkinsonstick. ga deze dus niet ervaren.
marco Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 3017 is het jaartal tot wanneer je met je zepen kan doen geloof ik. Dat blauwe staafje komt vast snel aan de beurt Johan. Mijn eerste ervaring was in ieder geval goed.
Marcel Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Je hebt gelijk, het gaat om het jaartal 3017. Zoveel staafjes en zepen heb ik gelukkig niet.
talibeard Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Je hebt gelijk, het gaat om het jaartal 3017. Zoveel staafjes en zepen heb ik gelukkig niet. Mmm, dat was een soort van automatisme van mijn kant en ik ging er van uit dat het algemeen bekend was.... Waar het in dat draadje om gaat is dat je een product achter elkaar opmaakt; het begon met iemand die tot 2017 vooruit kon en vervolgens kwam er iemand die dat (vermoedelijk gekscherend) tot 3017 kon. Om daar nu eens iets aan te doen gingen de heren één product gebruiken van begin tot eind; achter elkaar opmaken dus. En daarvoor vind ik Speick dus niet prettig genoeg, vandaar.
marco Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 Speick dag 3 Gisteren was de syntheet aan de beurt om schuim te kloppen. En wat voor een! Romig schuim dat zeer ruim aanwezig was en uitstekend zijn werk deed. Wat dat betreft is een syntheet wel ideaal voor gebruik met een scheerstaafje. Wederom goed verzorgend schuim dat het mesje soepel over de huid deed glijden. Na drie gangen was er nog over voor een 4e, maar glad is glad he. Conclusie: Het Speick scheerstaafje is erg fijn in gebruik. Het schuimt makkelijk op tot een romig, verzorgend schuim met voldoende bescherming en het laat het mesje goed over de huid glijden. Ook de hoeveelheid schuim die je maakt door met het staafje niet al te lang je gezicht in te zepen is meer dan voldoende. De geur is subtiel, maar wel lekker. Na het scheren voelt de huid glad en verzorgd en zou het gebruik van een balsem niet nodig zijn. Als je voor het eerst een scheerstaafje wil gaan testen, dan zou ik deze van harte aanbevelen. Niet alleen vanwege het gemak waarmee je schuim maakt, maar ook vanwege de goede eigenschappen.
Recommended Posts