Jump to content

Recommended Posts

Guest Gusto
Posted

Je meisje krijgt het druk. :lol:

Guest Gusto
Posted

Welkom in de 21st eeuw. ;)

Posted

Oh ja, de oude sticks, ik heb een Chicman en ik geloof Seba Med stick. Die laatste kreeg ik ooit van Merwtje bij een aantal krabbers die van hem kocht. Deze sticks breek ik voorlopig ook niet aan.

Guest Gusto
Posted
We zitten niet in de latrine zeg, smeerkezen ;)

Tjonge, het is 2016. :(

Guest Gusto
Posted

Pek en veren, er word iets seksueels gezegd. :(

Posted

Echt storend, dat elk serieus onderwerp hier elke keer weer in een latrine verandert. Maakt niet uit waar het over gaat, gaat altijd wel iemand mee op de loop. Het forum is toch ook een beetje een kennisbank voor zoekenden, die onze hobby willen oppakken. Graag een beetje serieus in een serieus draadje!

Posted
Oh ja, de oude sticks, ik heb een Chicman en ik geloof Seba Med stick. Die laatste kreeg ik ooit van Merwtje bij een aantal krabbers die van hem kocht. Deze sticks breek ik voorlopig ook niet aan.

 

Seba Med? Ik denk dat je hier Kaloderma bedoelt.

Posted
Oh ja, de oude sticks, ik heb een Chicman en ik geloof Seba Med stick. Die laatste kreeg ik ooit van Merwtje bij een aantal krabbers die van hem kocht. Deze sticks breek ik voorlopig ook niet aan.

 

Seba Med? Ik denk dat je hier Kaloderma bedoelt.

 

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in! Hoe kom ik daar nou bij?

 

En verder graag on topic. Weten wanneer te stoppen is blijkbaar niet iedereen gegeven.

Posted

Marcel slechts één Irisch Moos stick? als je hem ooit weg wil doen ben ik een kandidaat.

Nu ik me bedenk had ik ooit dus ook een IM stick en een Speick stick en die beviel trouwens wonderwel.

 

Alleen Marco voor jou heeft het opbrengen van een scheertstick iets van pre-shave in zich, dat zie ik eerlijk gezged niet zo, wat ik me wel kan indenken dat je langer aan het kwasten ben om een mooi schuim op het gezicht en in de borstel te krijgen waardoor de baardharen automatisch goed te tijd krijgen om zacht te worden.

Posted

Ach ja, dat was de laatste, Kaloderma. Bedankt Erwin.

 

 

 

Jaap, het gaat er niet om of je over seks praat, maar hou die praat lekker over je eigen vrouw. Al wil je die helemaal volstouwen met scheerstaafjes, dat is jouw probleem. Maar hou andermans vrouw er buiten.

Posted

Misschien wil Marcel de eeuwige onzin van Jaap en de reacties ook verwijderen. Off topic is prima, maar niet dit geouwehoer.

Posted

 

Alleen Marco voor jou heeft het opbrengen van een scheertstick iets van pre-shave in zich, dat zie ik eerlijk gezged niet zo, wat ik me wel kan indenken dat je langer aan het kwasten ben om een mooi schuim op het gezicht en in de borstel te krijgen waardoor de baardharen automatisch goed te tijd krijgen om zacht te worden.

 

Dan zeep je je gezicht niet lang genoeg in :D

 

En spreek me niet tegen, anders annuleer ik de vlucht van het vogeltje... :twisted:

Posted

Marco, heb jij de Wilkinson Sword stick ook? Ik ben benieuwd hoe jij die zou vinden ten opzichte van b.v. de Palmolive stick.

Posted

Juist! Door hier over scheerstaafjes te kletsen kom je vanzelf wel op een zijpad, geen probleem. Ik blijf gewoon de testen posten en we kunnen er lekker omheen ouwehoeren. Maar je laat andermans vrouw er buiten!

Als je dat respect niet kan opbrengen, dan hoor je niet op dit forum thuis.

 

Om de vraag van Johan te beantwoorden: ja, die heb ik ook in huis. Pas één keer gebruikt, een paar maanden terug. Dus ik kan er nog niet veel over zeggen, maar ik was zeer positief verrast. Veel beter dan de zeep in de blauwe ufo.

Posted

Ik zit eigenlijk ook best goed in mijn staafjes maar doordat ik eigenlijk altijd met een preshave scheer zijn die dus eigenlijk niet zo handig en gebruik ik ze als staaf vrijwel alleen als ik ga kamperen (want dan neem ik geen preshave mee).

 

Gebruikt heb ik;

 

- Arko

- Palmolive EU

- Palmolive AUS

- Tabac

- Irisch Moos

- Erasmic

- Speick

- TOBS Sandalwood

 

En verder heb ik nog liggen; TOBS St. James, Lea, la Toja, Boots en Chicman. Eventueel kun je de Klar Kabinett ook nog wel een scheerstaaf noemen maar die hoort er eigenlijk niet tussen denk ik.

Posted

Dat zijn wel flinke staven dan Harrie, 250 gram per stuk.

De Irisch Moos heb ik alleen als geraspt stukje, maar dat is ook wel een hele fijne.

Posted

Die zijn echt anders, zowel qua geur als qua ingrediënten. Zo heeft de Europese versie wel verzeept dierlijk vet (tallow) en de Australische niet. De geur van de Australische Palmolive roept vooral herinneringen op aan de plak die we op de kleuterschool gebruikten; dat lijkt misschien niks maar eerlijk gezegd vind ik die lekkerder dan de Europese versie. Want eerlijk is eerlijk; de Europese Palmolive is in eigenschappen eigenlijk een topproduct (de Australische niet; die doet het maar daar houdt het wel op) maar het luchtje, daar moet ik me altijd even overheen zetten.

 

Gek genoeg is aan dat luchtje wel te wennen; ik heb eens een halve stick (geraspt) achter elkaar opgemaakt en toen viel het nauwelijks meer op. Maar lekker is (voor mij) anders.

Posted

De geur is te doen, maar meer ook niet. Tja, als je deze gewend bent en dan een variant zonder talg gaat gebruiken, dat lijkt me dan een behoorlijk verschil inderdaad.

Posted

De geur is de reden dat ik de creme en de stick van palmolive heb weggedaan.

De Speickstick is overigens erg de moeite waard.

Posted

Klopt wel Richard maar qua scheereigenschappen vind ik nauwelijks een verschil tussen de Palmolive en de Speick. Daar vind ik het prijsverschil (in NL) te groot voor. En het gekke is dat ik aan het geurtje van Palmolive kan wennen maar het geurtje van Speick, dat ik in eerste instantie echt lekkerder vind, gaat op den duur tegenstaan.

 

Beide zepen presteren uitstekend en doen bijna alles goed maar hebben ook allebei een dingetje waardoor ze nooit favoriet zullen worden hier in huis.

Posted

De Vergulde Hand dag 3

 

Sodeju!

Met de Whipped Dog 24mm syntheet was ik toch wel erg verrast!

Met deze kwast maakt de zeep een goed glibberig schuim. Een consistentie die door een forumlid wel eens wordt vergeleken met Bulgaarse yoghurt.

Met syntheten kan je het schuim ook makkelijker behoorlijk nat maken zonder dat het gaat oplossen door een teveel aan water in de kwast.

Het schuim bleef dus ook goed vochtig en de huid was ook nog minder droog na het scheren dan de vorige twee dagen. Het schuim bood alleen geen "zachte deken" die het mesje opving en behoedzaam over de huid begeleidde en het mesje was eigenlijk aan vervanging toe. Dus door het gebrek aan bescherming wel wat prik van de aftershave.

 

Al met al geen hele slechte zeep, maar daar is al genoeg over gediscussieerd.

 

Samenvatting:

 

Met het varkentje een goed schuim, maar dat loste wel op in de kwast waardoor er net aan genoeg was voor twee rondes.

 

Met de das een veel beter en voller schuim en genoeg voor 5 rondes. Er kon meer vocht in het schuim en het was erg stabiel. Ook na de derde ronde was het schuim nog net zo goed.

 

Met de syntheet het beste schuim qua glijden en verzorging, alleen de bescherming ontbrak een beetje.

 

Zou ik de zeep als staaf aanraden?

Neen, want met de zeeptablet in het bekende kuipje maak je makkelijker een prettig schuim.

 

Op naar de volgende, ook een goed verkrijgbaar staafje: Palmolive.

Maar morgen eerst tussendoor iets verkoelends.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.