Jump to content

Shipito - Parcelzoom

efsk

Recommended Posts

Jo lui

Voor het waarom van een remailer en ervaringen met Parcelzoom (goede (de mijne) en minder goede) zie elders onder recenties onder het onderwerp Parcelzoom.

Door een netwerkhik tijdens de betaling was een pakje van parcelzoom nog niet verwerkt, maar ook niet eer in mijn itemlist. Terwijl ik met de klantenservice in de weer was om dit op te lossen (ging op zich goed maar in een tempo van 1 vraag of antwoord per werkdag, na 4 werkdagen geheel opgelost) leek het me niet handig om ze te verwarren met een nieuw pakje. Een andere remailer ingeschakeld dus en dat werd Shipito.

Groot verschil is dat Parcelzoom geheel bestaat bij de gratie van de opslag op de porto en kosten voor extra services, terwijl Shipito een gratis en een betaalde variant kent. De gratis variant kent geen consolidatie, wat jammer is want daar bespaar je flink geld mee. Ander verschil is dat Parcelzoom de porto wat duurder maakt terwijl Shipito per actie $2,- rekent. Bovendien betaal je al je acties bij Parcelzoom rechtstreeks met paypal terwijl je bij Shipito eerst geld in je account stort en daarmee verzending en dergelijke bekostigt. Registratie gaat bij beiden eenvoudig, de website van Shipito ziet er wat frisser en moderner uit.

Toen Parcelzooms website mijn item weer liet zien was bij Shipito ondertussen een ander pakje gearriveerd. Dat boo me mooi gelegenheid voor een rechtstreekse vergelijking. Eerst geld in mijn Shipitoaccount storten, vervolgens douaneformulier invullen, adres opgeven, verzendmethode en prijs kiezen. Bij Parcelzoom adres selecteren, douaneformulier invullen, verzendmethode kiezen en met paypal betalen.

Gewicht werd goed aangegeven, verzendkosten waren min of meer gelijk en al met al was het prijsverschil $0,60 in het voordeel van Parcelzoom. Parcelzoom stuurt hierop 1 mail: pakket is verzonden, kijk in je account naar de gegevens, Shipito stuurt meerdere mails: pakket wordt klaargezet, pakket wordt verzonden, hier is je T&Tnummer.

Donderdag verzonden, zondag bij de douane, Shipito glipte er doorheen en werd dinsdag bezorgd, Parcelzoom werd bij de douane langer vastgehouden en werd vandaag afgeleverd, waarbij ik douanekosten moest betalen. Daar douaneverblijf en daaruitvolgende kosten niet aan de remailers te wijten zijn en de pakjes gelijktijdig in Amsterdam bij de doane arriveerden kunnen we stellen dat er geen feitelijk verschil zit in de twee remailers bij het versturen van een enkel object.

• I like it 1

• 8 years later...

Voor de mensen die een acht jaar oude post nu liken: deze ervaringen zijn ACHT jaar oud. In de tussentijd heb ik andere oplossingen voor het verzenden vanuit de States gevonden. Van mij geen enkele garantie dat gebruik van de in deze thread genoemde remailers heden ten dage ook maar enigszins lijkt op de ervaring van acht jaar geleden.

• I like it 1