Ga naar inhoud
Harkos

Centwin Super Platinium

Aanbevolen reacties

Het Centwin mesje, afkomstig uit India, is een aardig product. Tjebbe stuurde me een aantal om te proberen. Even zoeken op internet en je hebt ze voor weinig. Ik kan me er redelijk goed mee scheren. 6x is niet onbehoorlijk voor een dergelijk mesje. Zal ze zelf niet aanschaffen in grote aantallen, want heb voldoende voorraad om het nog heel lang vol te houden, maar als gemiddeld gebruiksmesjes, vind ik ze helemaal niet verkeerd. De mesjes reageren wel op de gebruikte krabber door hoekgevoeligheid. Voor mij liggen ze zeker boven het niveau Derby.

Mijn oordeel: Ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Nee, want heb genoeg in dit spectrum.

P_M_Centwin.jpg.390f29c0ad0f28238b037386553d649f.jpg

1- Krabber: Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole

De Centwin is een nieuwe kennismaking. Kan me er goed mee scheren deze 1e beurt. Niet bijzonder, zo van wat is dit, maar wel lekker vlot zonder moeite scheren. Is natuurlijk eerste indruk, maar niet verkeerd.

In de 38c is dat ook geen moeite, want dit is een van de vriendelijkste Merkur krabbers. Je hebt echter mesjes, die van meet af aan rauw en onzeker voelen, maar deze absoluut niet. Prima scheerwerk.

2- Krabber: Above the Tie_S1

Het mesje geeft voor de 2e x een prima beurt. Geen verschil merkbaar in het resultaat vergeleken met de 1e x.

Die Centwin is niet mis. Gemiddeld mesje, maar in de bovenkant van de bandbreedte. Nu alleen de vraag hoe lang dit goed gaat.

In de S1 moest ik even controleren of er wel een mesje in zat. Gisteren alles klaar gelegd en het mesje er in gedaan, maar voelde zo zacht, dat het leek dat alleen de S1 over mijn vel ging. Dat bleek dus niet zo, maar een goed combi deed zijn werk. Met iets hoek zoeken, kon ik de effectiviteit iets bevorderen, maar dat maakte niet een groot verschil, dat ik er dus maar lustig op los ben gaan krabben.

3- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Centwin doet voor de 3e x zijn werk gewoon goed. Heb wel het gevoel, dat het allemaal wat kritischer wordt.

Kan aan de Krabber liggen, maar er was een zekere mate van hoekgevoeligheid, maar niet uniek voor deze combi. Is me al een paar keer opgevallen dat de #101 soms met een mesje in de juiste stand moet worden gehouden, maar dan ook wel het gewenste gladde resultaat geeft. Uiteindelijk ben ik dus prima geschoren, maar niet van dat onbenullige gekrab.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Opnieuw een goede 3 rondes van de Centwin. Als hij dit volhoudt gaat dit super goedkope mesje ruimschoots het Derby niveau ontstijgen!

In de Fat Boy 2x op 6 en de laatste x op 7 was het mesje weer goed bezig. De hals glad zonder bijwerken. Niet verkeerd. In de Fat Boy weinig last van hoekgevoeligheid, zoals gisteren in de Ikon #101.

5- Krabber: Fatip Grande Rutinia

De Centwin heeft mijn 5 norm gehaald.4 prima beurten tot nu toe en vanmorgen wel goed, maar dat was het dan ook. Moest de hoek goed in de gaten houden, om tot een goed resultaat te komen.

Nou kan dat aan mijn bijterige Fatip liggen, dus krijgt het mesje morgen nog een kans in de Progress, maar zal vast een nieuw mesje klaar leggen, want heb wel wat twijfels.

6- Krabber: Merkur_510 Progress

Het mesje deed het nog aardig, maar net niet goed genoeg om er nog een beurt uit te persen. De snit was behoorlijk op zijn retour, maar nog niet echt trekkerig, voldoende om in de spaarpot te verdwijnen.

De Progress, op 2,5 en voor de laatste ronde nog iets effectiever gesteld bijna 4, kan goed met het mesje uit de voeten. Geen hoekgevoeligheid, hooguit de optimale stand van de krabber, maar dat had niet direct invloed op de snit van het mesje, meer het totale gevoel.

Naar index Harkos

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik scheer me er drie keer mee, zoals eigenlijk met de meeste van mijn mesjes.

Het was, op het moment dat ik de Centwin tegenkwam, een lekker makkelijk mesje, niet de allerscherpste maar comfortabel en afdoende. Volgens mij had ik toen net een bulk Sharp Stainless gekocht en de Centwin was een verademing op dat moment, de lol in het scheren was weer terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij had ik toen net een bulk Sharp Stainless gekocht en de Centwin was een verademing op dat moment, de lol in het scheren was weer terug.

Daar kan ik me iets bij voorstellen; het enige scherpe aan die Sharps is de naam. Die behoren, met zo nog een paar, tot mijn absolute scheermesjes-dieptepunt. De beruchte koolstofstalen Flying Eagles vind ik al klassen beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ho, sorry ... ik zit niet op te letten...

Shark Stainless, bedoelde ik te schrijven, da's wel weer wat beter dan de Sharp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij had ik toen net een bulk Sharp Stainless gekocht en de Centwin was een verademing op dat moment, de lol in het scheren was weer terug.

Daar kan ik me iets bij voorstellen; het enige scherpe aan die Sharps is de naam. Die behoren, met zo nog een paar, tot mijn absolute scheermesjes-dieptepunt. De beruchte koolstofstalen Flying Eagles vind ik al klassen beter.

Bedoel je hiermee de Gillettes Sharp edge mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je hiermee de Gillettes Sharp edge mee?

Ik denk dat Tjebbe deze bedoeld, Hans :D

KaQhIHK.jpg

Over deze lees ik ook maar weinig goeds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik zat dus niet goed te typen.. ik bedoel de Shark

c14c8922ea3be1c34fcc8b25d774e8da.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, ik zat dus niet goed te typen.. ik bedoel de Shark

c14c8922ea3be1c34fcc8b25d774e8da.jpg

Okee, je bedoelde dus de Shark Stainless :D .Ja ik vind het meer een mesje voor als je voor de buitenwereld er uit wilt zien of je geschoren bent.Dus met anderen woorden "een mesje voor mensen die genoegen nemen met een SAS of DFS resultaat of die de afbeelding van de haai mooi vinden. Want anders ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.