Jump to content

Recommended Posts

Posted

Naar aanleiding van m'n draadje "Nieuw kwastje (22)" hebben 5 medeforumleden zich gemeld voor een kwastje.

Hier is het lijstje - hopelijk met permissie van de genoemde mensen:

7mKKegb.jpg

Van het model "El Druida" moesten er dus 4 komen, ChrisA had graag een handvatje geinspireerd op de Semogue SOC:

ezF5fS6.jpg

Chris had nog wat kleine aanpassingen op 't oog - hetgeen Teun zo goed mogelijk gerealiseerd heeft.

De handvatjes zijn inmiddels gedraaid door Teun:

cP0X2fV.jpg

... en zijn nu op weg naar mij.

Verder heb ik nu in huis:

1sGT1wl.jpg

Een Virginia Sheng silvertip van 24x67 mm die ik 2 mm lager heb gemaakt - anders past 'ie niet goed in het handvat.

en:

rgpzOme.jpg

Een Frank Shaving (pur tech) synthetische knot van 24x65 mm

De 3 benodigde finest 2-band knots van Virginia Sheng zijn nog op weg van China naar hier - waarschijnlijk (hopelijk)

landen ze volgende week hier in huize Zoethout ... :D

De handvatjes zullen wel als eerste binnenkomen - kan ik ze alvast in de lak zetten en van het gebruikelijke

abalone schijfje voorzien.

Trouwens - een pre-euro dubbeltje past ook perfect ... dus wie dat wil, moet me maar een dubbeltje sturen (niet

via bankoverschrijving of PayPal natuurlijk :lol: ). Wel even vermelden: kop of munt ...

Wordt (hopelijk spoedig) vervolgd ...

Posted

Vanmiddag zijn ook de 3 finest 2-band knots uit China (Virginia Sheng) gearriveerd:

Ko1IQC4.jpg

Alle borstelkopjes zijn nu binnen - nu de handvatjes nog ... :P

Posted
Ziet er veelbelovend uit!

Mooi stevig?

Heerlijke knots, Harrie - mijn favorieten.

Steviger dan een silvertip en toch lekker zacht.

Heb er 6 gekocht, terwijl ik er voorlopig slechts 3 nodig heb ... :P

Posted

Als je nog een kwast voor een mede forumlid wil maken met deze knots ben ik wel geïnteresseerd .

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted
Idd heerlijke knots.

Ligt eraan hoe hoog of laag je hem in een handvat lijmt maar de fine kan zeker goed wedijveren met de silvertip.

Deze knot krijgt een hoogte van 53 mm - en daar ben ikzelf heel tevreden mee ...

Posted
Als je nog een kwast voor een mede forumlid wil maken met deze knots ben ik wel geïnteresseerd .

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Onze artisan scheerkwasthandvatdraaier Teun (KugelFanger) gaat binnenkort op vakantie en is begin augustus

weer terug - stuur me (ons) tegen die tijd maar een remindertje per PB, Jeroen - dan regelen we wel iets ... :P

Posted

Vanmiddag opgehaald bij m'n Kiala punt:

mxiU8oz.jpg

En voor diegenen die zich afvragen wat er zich onder dat abalone schijfje bevindt:

qMHkWr0.jpg

Niets - eigenlijk ! ... :lol:

Het feest kan beginnen ...

Posted

Ik weet welke ik de mooiste vindt en helemaal goed gelukt.

De Zebrano Special CD.

Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.

De anderen zijn er daardoor natuurlijk niets minder om.

Posted

Even een "teaser" voor ChrisA :mrgreen::mrgreen: :

iUG8K1g.jpg

Omdat het gat voor de borstelkop precies op maat is, kan ik de kwast zo in elkaar steken.

Let wel: het handvat is nog niet gelakt, de borstelkop is nog niet ingelijmd, er is nog geen schuimpje mee

geslagen (dus hij staat nog niet "in bloei").

Met andere woorden: hij is zo nog niet op z'n mooist ... :D

Posted
Heb het idee dat de halve knot in de handvat zit. Denk dat hij mooier wordt als hij iets hoger staat.

Maar blijf er bij,mooi hout is hier voor gebruikt.

Ben ik het wel mee eens - maar een hoogte van 48 mm is voor mijn gevoel een hele fijne ...

Hier is de hoogte 54 mm:

yRiyhuv.jpg

Ben bang dat 'ie zo wat te "floppy" wordt.

Zal het vastlijmen van de borstelkop zo lang mogelijk uitstellen - aan ChrisA is dan de keuze ... :P

Posted

De uitvoering is helemaal perfect als ontwerp.

De kleurstelling is ook super.

En dat uitwaaieren gaat volgens mij ook goed komen.

Posted

Ik weet niet precies hoe je die hoogte meet. Is dat van bovenkant handvat tot top van de knot??

Kwastje nummer 11 heb ik ook met volgens mij dezelfde silvertip en die zou dan 50 mm zijn. Klopt dat Jan?

Die is precies goed. Ik kan wel een foto maken maar die heb je waarschijnlijk zelf nog.

Posted

De totale hoogte van het borstelkopje is 67 mm - dus een totale hoogte borstelkop (hoogte vanaf handvat tot top) van

zo'n 66 - 67 mm is m.i. wel het maximale.

Misschien moet Chris in overleg met Rolf een goed compromis zoeken ...

Ik heb meer dan 1 dezelfde borstelkopjes - ik zal er een paar "in bloei zetten" en wat plaatjes maken met verschillende

hoogtes.

Wel over een paar dagen pas ... :P

Posted

Deze 11 is precies ok.

Die heeft een hoogte van 50 of 51.

Ziet er na epoxy harden (redelijk recht) en dan na schuimen precies goed uit

Verhoudingsgewijs met hierboven (nog niet geschuimd en recht) komt dat ook uit rond 48 a 50.

Ik ben benieuwd.

Posted
Nee Jan ik denk dat Chris best zelf kan beslissen. Ik geef enkel aan dat op foto 1 het knotje wel heel laag zit en op de 2e foto beter tot zijn recht komt in verhouding met het handvat. Persoonlijk zou ik het zonde vinden van zo'n mooie knot om deze laag te zetten. (Op volle hoogte is denk niet wenselijk voor Chris want anders had hij wel voor een silvertip gekozen als hij een meer floppy zachte kwast wou.)

Helemaal mee eens, Rolf - op 1 dingetje na: Chris heeft voor een silvertip gekozen ... :mrgreen: