Jump to content

Recommended Posts

Posted

Graag wil ik me ook even voorstellen. Ik ben Bart, 38 jaar en woonachtig in Zuid-Limburg.

Sinds twee weken scheer ik me ook met een DE-krabber in plaats van te dure cartridges. In de afgelopen jaren heb ik diverse cartridge systemen geprobeerd en daarmee best prima geschoren. De dure cartridges, die je dan zo lang mogelijk wilt gebruiken, bleven wel een soort pijnpunt. Als goedkoper alternatief nog Boldking geprobeerd als laatste, maar dat was ook niet echt een succes.

Daarna eens wat gaan lezen over alternatieven, onder andere op deze site. Twee weken geleden heb ik voor mijn verjaardag een leuk setje gekregen van mijn vrouw, die erg gelukkig was dat ik eens wist wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. De set bestaat uit:

• Edwin Jagger DE89KN14bl
  • Omega 81230 scheerkwast
  • Erasmic scheerzeep 75gr
  • Probeerset mesjes: Derby, Timor, Merkur, Feather, Personna

Als extra zat er nog een Raz*War scheerzeep bij bovengenoemde set. Daarnaast had ik al een tube Palmolive scheercream en een kleine tube TOBS Sandalwood cream, die ik al eerder gekocht en gebruikt heb met aan cartridge.

Nu vooral bezig om met een kwast een goed schuim te krijgen waarmee ik me prettig kan scheren. Met de Palmolive en TOBS lukt dat al wel prima, met de Raz*War zeep wil dat niet lukken. Die laatste blijft waterig en verdwijnt snel als je deze hebt opgebracht. De Erasmic heb ik nog niet geprobeerd.

Hoop hier nog goede tips te krijgen voor het maken van een goed schuim. Als ik filmpjes zie op Youtube gaat het zoveel makkelijker dan bij mij. Ondanks pogingen om met een bijna droog kwast te beginnen, met een natte kwast etc. Ik denk dat hier geldt, oefening baart kunst.

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de bijdragen die ik al heb gelezen.

Posted

Ha Bart

goed schuim maken heeft bij mij ook geduurd. Een van de redenen, vermoed ik zomaar, dat ik zolang geen schuim in een kom heb geklopt maar met de met zeep geladen kwast direct op het gezicht ben gaan opschuimen. Tegenwoordig echer krijg ik wel een bakkie vol geschuimd als het moet :-)

Voor wat betreft je mesjes set: begin met de Personna's en laat de Merkur en de Timor voorlopig helemaal links liggen.

En verder: welkom!

Posted

Welkom Bart. Nu is je vrouw nog blij dat je eindelijk iets weet voor je verjaardag maar geloof me, als je hier rond blijft hangen verandert dat waarschijnlijk nog wel.... :mrgreen:

Verder ben ik het met Richard (efsk) eens dat je het beste met de Personna's zou kunnen beginnen want dat zijn de enige mesjes in jouw pakket die een beetje 'in het midden' liggen, de Feathers zijn erg scherp en niet zo vergevingsgezind, de andere drie missen juist wat scherpte. Nou is dat voor iedereen weer anders (en dat heet hier UEKAZ) maar toch.

Wat betreft het waterige schuim dat snel verdwijnt zijn er meestal 3 hoofdoorzaken aan te wijzen;

1) je gebruikt te weinig product

2) je gebruikt véél te weinig product

3) er moet meer zeep in die kwast

Oh ja, de tijd voor het proces nemen wil ook wel bijdragen aan een goed resultaat; sommige zepen hebben gewoon meer tijd nodig dan andere. Succes er mee!

Posted

Wat betreft het waterige schuim dat snel verdwijnt zijn er meestal 3 hoofdoorzaken aan te wijzen;

1) je gebruikt te weinig product

2) je gebruikt véél te weinig product

3) er moet meer zeep in die kwast

Dank voor je suggestie. Zojuist heb ik de Erasmic zeep gebruikt en dat gaat wat betreft opschuimen al een stuk beter en makkelijker. Betere en stevigere schuim dan met de Raz*War zeep. Ik zal de volgende keer nog een proberen en dan meer product in mijn kwast zien te krijgen, zoals je op drie verschillende manier probeert duidelijk te maken ;)

Soms ben ik een beetje ongeduldig, maar ik zie nu een uitdaging om toch een goed schuim te maken met deze zeep.

Het Personna mesje heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben begonnen met Derby, daarna Merkur en nu Timor. De volgende zal ik Personna proberen en laten weten hoe dat bevalt. De Feathers was ik in het begin wat huiverig voor, omdat ik gelezen had dat ze nogal scherp zijn. Ik heb me tot nog toe eigenlijk niet gesneden, hooguit een kleine nick. Ik ga nog ervaren hoe de Feather mesjes zijn.

Posted

Als je aan de Personnaś begint, blijf die dan een tijdje gebruiken. De neiging tot alles willen proberen is groot (en terecht, dat is ook leuk), maar daar heb je meer lol van als je het eenmaal onder de knie hebt. En dat gaat weer sneller met in eerste instantie een vaste setup.

Guest Gusto
Posted

Welkom Bart!

Posted

Welkom op het forum

Ik zie dat je nogal problemen hebt met opschuimen. Na 40+ jaar heb ik alle dassen, varkens, paardenharen borstels gelaten voor wat ze zijn (niet dat ze daarom slecht zijn) en gebruik ik alleen nog synthetische borstels.

Die maken met een minimum aan product van zowat alle zepen en cremes in recordtempo een hoop schuim die niet te overzien is. Spaart een hoop frustratie in het begin. Later kan je dan alle andere soorten borstels gaan uitproberen en zien waar je voorkeur ligt.

Wil geen reclame maken maar deze bijvoorbeeld kost $9,99 plus verzendkosten en is naar mijn bescheiden mening goud waard voor de prijs van lood.

Guest Gusto
Posted
Graag wil ik me ook even voorstellen. Ik ben Bart, 38 jaar en woonachtig in Zuid-Limburg.

Sinds twee weken scheer ik me ook met een DE-krabber in plaats van te dure cartridges. In de afgelopen jaren heb ik diverse cartridge systemen geprobeerd en daarmee best prima geschoren. De dure cartridges, die je dan zo lang mogelijk wilt gebruiken, bleven wel een soort pijnpunt. Als goedkoper alternatief nog Boldking geprobeerd als laatste, maar dat was ook niet echt een succes.

Daarna eens wat gaan lezen over alternatieven, onder andere op deze site. Twee weken geleden heb ik voor mijn verjaardag een leuk setje gekregen van mijn vrouw, die erg gelukkig was dat ik eens wist wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. De set bestaat uit:

• Edwin Jagger DE89KN14bl
  • Omega 81230 scheerkwast
  • Erasmic scheerzeep 75gr
  • Probeerset mesjes: Derby, Timor, Merkur, Feather, Personna

Als extra zat er nog een Raz*War scheerzeep bij bovengenoemde set. Daarnaast had ik al een tube Palmolive scheercream en een kleine tube TOBS Sandalwood cream, die ik al eerder gekocht en gebruikt heb met aan cartridge.

Nu vooral bezig om met een kwast een goed schuim te krijgen waarmee ik me prettig kan scheren. Met de Palmolive en TOBS lukt dat al wel prima, met de Raz*War zeep wil dat niet lukken. Die laatste blijft waterig en verdwijnt snel als je deze hebt opgebracht. De Erasmic heb ik nog niet geprobeerd.

Hoop hier nog goede tips te krijgen voor het maken van een goed schuim. Als ik filmpjes zie op Youtube gaat het zoveel makkelijker dan bij mij. Ondanks pogingen om met een bijna droog kwast te beginnen, met een natte kwast etc. Ik denk dat hier geldt, oefening baart kunst.

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de bijdragen die ik al heb gelezen.

En.... al wat wijzer geworden Bart?

Posted
Graag wil ik me ook even voorstellen...

En.... al wat wijzer geworden Bart?

Ondertussen al veel wijzer geworden. Zoals gesuggereerd ben ik me nu aan het scheren met alleen de Personna mesjes. Die bevallen op zich wel goed, maar kan me toch niet altijd even glad scheren. Blijven oefenen denk ik.

Verder heb ik de Erasmic zeep geprobeerd en die bevalt erg goed. Makkelijk tot schuim te maken en lekkere geur. Ook de Razwar zeep gaat iets beter, maar het schuim blijft dun, waterig en lastig op te schuimen. Deze bevalt minder goed.

Ook veel te lezen hier over de mogelijkheden, de mensen die wellicht wat verslaafd zijn [WINKING FACE] en interessante productverslagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk