cutthroat Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 - ERN Ator 6/8 - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid vigoroso - The Shave Doctor aftershave gel De laatste werkweek is aangebroken, en de ERN mocht deze inluiden. In drie gangen weer zo glad als een aal. Een enkel prikje van de aluin, iets meer prik van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Fatip Testina Gentile Rapira Platinum Lux (3) Plisson L'Occitane Prorasso Groen Pitralon Original ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Gillette NEW LC krabber Feather mesje Whipped Dog synthetische kwast TOBS Coconut scheercrème HEMA Sensitive ASB Cella Eau de Lavande cologne Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Merkur Progress polsilver Semogue 2000 Tabac Floid Suave Hema ASB Het wordt Tabac opmaken week, ik ben er bijna, dan is dat ook maar gebeurd. Ondanks de nostalgie wordt deze niet meer bijgekocht. Zoveel andere keuzes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Fatip Testina Gentile met Dorco ST-301 (3) Razorock plissoft MWF Lucky Tiger face tonic Baume.be balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Savon de Marseille, Stirling Kong, Haslinger Ringelblumen, Barbaros TR-1, Kai (6), Tunney aluin, Aloë veragel - Eigen Toco Tholin aftershave balsem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Whipped Dog varkenshaar TFS sandalo EJ de89l Personna super Mentholated Bay Rum Dove asb Vandaag weer wat irritatie, blijkt het mesje te zijn. Er zat een wat mindere in de verpakking blijkbaar, want normaal is dit een van m'n favoriete mesjes. Ook het varkentje van Whipped Dog is fantastisch. Het stevigste varkentje in mijn verzameling, maar wel al behoorlijk zacht. Dat belooft wat als 'ie eenmaal is ingewerkt. Laatste restje van de Bay Rum prikte even, maar verkoelde gelukkig ook snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Muhle silvertip synth ATT R1 met Kai (3) Meissner Salty Sage Proraso wit ASB Een mooie dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, Saponerie Mario Fissi_Savon de Marseille Argan, Gillette Fat Boy adjustable, Centwin_Super Platinium 4e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Saponerie Mario Fissi_Savon de Marseille Argan: Opnieuw een zeep, die ik op de valreep nog van HansK mee kreeg. Dit is een Savon de Marseille, die verkocht wordt bij Kox. Kan er een mooi schuim van maken met het paard, maar niet van dat hele dichte. Gewoon zeepschuim. Wel weer goed glibberig en inwekend om de baard gemakkelijk te reduceren. Deze SdM is afkomstig uit Florence in Italië, bevat aardig wat olijfolie en wat Argan, maar verder heeft het weinig te maken met de echte SdM, die werkelijk gemaakt wordt in en om Marseille door authentieke zeepzieders. Er komt behoorlijk wat chemie aan te pas en lijkt, afgezien van de olijfolie en argan, qua samenstelling meer op DVH en Tabac. Maar goed ik kan me er aardig mee scheren. Mesje en krabber: De Centwin_Super Platinium voor de 4e x gebruikt. Opnieuw een goede 3 rondes van de Centwin. Als hij dit volhoudt gaat dit super goedkope mesje ruimschoots het Derby niveau ontstijgen! In de Fat Boy 2x op 6 en de laatste x op 7 was het mesje weer goed bezig. De hals glad zonder bijwerken. Niet verkeerd. In de Fat Boy weinig last van hoekgevoeligheid, zoals gisteren in de Ikon #101. Resultaat BBS. Kon geen keus maken voor de afwerking, dan ben ik er snel klaar mee, de eigen Bay Rum AS en ASB er op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Deze zeep heb ik niet gekocht bij Paul Kox Harrie maar in een winkeltje in het centrum van Utrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Vandaag is het doek gevallen voor de Muhle R41-2011 welke ik van Harkos te leen had. De eerste drie gangen weer met uiterste behoedzaamheid met deze krabber gedaan en vervolgens een vierde gang en de nabewerkingen met de Blackbird. Zie voor verdere details het draadje van de Blackbird. De Razorock Monster is vol zeep een zeer gewichtig ding maar doet zijn uiterste best en zorgt voor snel en mooi schuim, nu is daar de zeep ook wel naar want de Castle Forbes Lime valt gewoonweg niet te verknallen. Meer dan spekglad maar 4,5 gang met deze krabbers laat de aluin wel voelen. Heerlijk afgewerkt met de Citrus musk en voel ik nog ergens een stoppeltje, ik dacht het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Hans, geef maar toe je bent gewoon een scheer-prutser als je niet kan scheren met die R41 2011. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Ikon shavecraft 102 met RVS 80 mm greepje Polsilver super irridium Whipped dog 30 mm syntheet Figaro zwart TFS bergamotto neroli Zelfde opzet als de vorige beurt om het verschil tussen de 102 iKon en de ATT S1 te ervaren. De S1 is iets vriendelijker maar de 102 kop is voor mij iets effectiever. deze week ga ik de S1 nog een paar keer aan de tand voelen maar mijn onderbuik zegt dat deze rakker weer mag vertrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Filarmonica 14 Sub cero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Hans, geef maar toe je bent gewoon een scheer-prutser als je niet kan scheren met die R41 2011. Wel drie maal zonder kleerscheuren een scheerbeurt volbracht maar het is voorzichtig laveren en eigenlijk te oncomfortabel en een scheerbeurt moet een genot zijn en niet een constante uitdaging en dat is deze 2011 uitvoering voor mij teveel. Maar het belangrijkste is dat ik hem heb mogen testen en dat ik nu de ervaring heb en vervolgens de heren gelijk kan geven die beweren dat de 2013 uitvoering een stukker tammer is en dat ik ervaren heb dat de BLackBird t.o.v. deze twee het summum van comfort bied tijdens een scheerbeurt. Let wel op de vergelijking want t.o.v. een Wolfje is de BB weer duidelijk in het nadeel op comfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Zelfde opzet als de vorige beurt om het verschil tussen de 102 iKon en de ATT S1 te ervaren. deze week ga ik de S1 nog een paar keer aan de tand voelen maar mijn onderbuik zegt dat deze rakker weer mag vertrekken. Het blijven mysteries ..... Ik zou de S1 niet willen missen maar zou zo de iKon aan de eerste de beste weggeven. Nu ja zolang het werkt voor de persoon in kwestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Maar het belangrijkste is dat ik hem heb mogen testen en dat ik nu de ervaring heb en vervolgens de heren gelijk kan geven die beweren dat de 2013 uitvoering een stukker tammer is en dat ik ervaren heb dat de BLackBird t.o.v. deze twee het summum van comfort bied tijdens een scheerbeurt. In feite kan je jezelf al die moeite besparen! Gewoon 100% vertrouwen op die heren in kwestie, bespaart je een hoop geld (nou ja aan slechte krabbers, de goeie moet je natuurlijk zeker kopen). Let wel op de vergelijking want t.o.v. een Wolfje is de BB weer duidelijk in het nadeel op comfort. Hou ze dicht bij je borst Hans want zelfs een aantal vrienden van mij die goede klanten zijn van James krijgen geen antwoord meer. Hopelijk niet het eind van iets moois. En vandaag zelf: ATT SE1 met Aristocrat 2 handvat en KAI mild mesje Edwin Jagger XL synthetische borstel Salter Sublime Citrus creme Floid original aftershave straks voor de avond scheerbeurt dezelfde opzet maar met de Wolf OC versie Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 deze week ga ik de S1 nog een paar keer aan de tand voelen maar mijn onderbuik zegt dat deze rakker weer mag vertrekken. Nou, dan geef je maar een gil. Die ontbreekt hier nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Timor 1352 Super-Max - Super Stainless (3) Omega 11137 Varken Le Père Lucien - Cèdre & Patchouli Pitralon Zedern AS Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 deze week ga ik de S1 nog een paar keer aan de tand voelen maar mijn onderbuik zegt dat deze rakker weer mag vertrekken. Nou, dan geef je maar een gil. Die ontbreekt hier nog. Oef ik vind de 102 slant met een Feather mesje waarlijk heerlijk scheren geen onvertogen woord maar de S1 beoordeel ik toch nog als een stapje hoger Dus ik kan me de reactie van onze professor der torsie en scheve zaken geheel voorstellen en terecht want een dergelijke krabber mag niet in zijn verzameling ontbreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 deze week ga ik de S1 nog een paar keer aan de tand voelen maar mijn onderbuik zegt dat deze rakker weer mag vertrekken. Nou, dan geef je maar een gil. Die ontbreekt hier nog. Oef ik vind de 102 slant met een Feather mesje waarlijk heerlijk scheren geen onvertogen woord maar de S1 beoordeel ik toch nog als een stapje hoger Dus ik kan me de reactie van onze professor der torsie en scheve zaken geheel voorstellen en terecht want een dergelijke krabber mag niet in zijn verzameling ontbreken Die above the tie S1 is zeker geen slechte maaiert hoor het is alleen dat de gebruiker hem niet aan de verwachtingen vindt voldoen. @De professor met die luide muzieksmaak, als de S1 weg mag laat ik het je weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 (edited) Feather Artist Club SS Feather Pro Jan Zoethout custom syntheet Proraso rood DVH Aluin Hema Shea Butter ASB Cien X-Bolt Goede scheerbeurt, behalve op de hals en onder de neus. ATG op de hals was weer ruw, als een DE mesje dat op is maar dit mesje kan volgens mij nog niet op zijn. Zal wel aan mijn techniek liggen denk ik. Ik ben toch wel heel benieuwd hoe een echt open mes dan voelt. Tjah onder de neus, ik moet toch die XTG gang laten zitten daar, mijn huid loopt daar absoluut niet vlak dus een klein sneetje gemaakt. Verder een fijne scheerbeurt. Edited July 11, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisA Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Onder de neus kan ik ook geen XTG. Alleen ATG scheert daar echt. Maar wel een heel kleine hoek. Klinkt moeilijk maar lukte opeens. Rust en vooral geen kracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Ja ik denk dat ik het daar ook maar bij hou onder de neus, met de juiste hoek scheert dat ook glad genoeg met de Feather. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 MR5 handle + Mülhe R89 kop Gillette Silver Bleu Stainless Semogue 1305 PhoenixArtisanAccoutrements CAD Omega Aluin Williams Aqua Velva NiveaMen Originals ASB M'n 1e Shave Of The Day op dit forum......ik mag niet klagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts