Jump to content

Recommended Posts

Posted

Even mijzelf voorstellen, ik ben Bram en kom uit het Oosten van het land. Sinds 2008 heeft het scheervirus mij ook "te pakken". Ik heb diverse open messen gehad en weer verkocht.... Probleem...niet scherp te krijgen of te houden. Ook heb ik diverse krabbertjes in mijn bezit.

Ik heb de volgende scheerartikelen:

- Dovo 5/8 best qualitie

- Filarmonica 14 doble temple

- Zilverstalen mes 5/8 Hermes.

- Twee spanriemen, aan een zijde met rode pasta.

- Merkur 37c

- Gillette slim adjustable

- Gillette met tandkam

- slijpsteen 2000/ 5000

- slijpsteen coticule

- slijpsteen 10.000

Ik heb veel scheermessen gekocht en verkocht.... Dorko, Dubl Duck, Wade & Butcher.... Het grote probleem.... Ik krijg of houd ze niet scherp.

De behendigheid van het scheren met een open mes heb wel redelijk onder de knie, maar het scherp houden hiervan niet!!!!!... Wie o wie geeft mij advies.

Ik heb maar een doel voor ogen, en dat is.. scheren met een scherp mes.

Posted

Ha Bram

welkom. Afhankelijk van wat voor stenen het zijn moet je je messen met wat moeite scherp kunnen houden. Zoek effe onder het straightrazorsubforum, en eventueel daar vragen. Ik zou ook een draadje voor mezelf maken als ik jou was, dan heb je je eigen welkomstdraadje, en is iedereen blij voor jou en raakt het hier niet in de war ;-)

Posted

Welkom Bram!

Ik heb je bericht trouwens ondergebracht in een nieuw onderwerp, je had je bericht in het onderwerp van een andere nieuweling geplaatst.

Posted

Welkom Bram, altijd prettig om er weer een straight razor scheerder erbij te hebben. Welke 10k steen heb je?

Posted

Welkom, even wat onderwerpen teruglezen in het open scheermes gedeelte zal je heel veel bruikbare info opleveren.

Posted

Welkom en ik verwacht dat je hier wel geholpen wordt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted

Welkom Bram. Lees wat in het open mes gedeelte. Daar vind je heel veel tips en moet het gewoon goed komen met je open messen.

Guest Gusto
Posted

Welkom Bram!

Posted

Van harte welkom. Heel- veel scheer en leesplezier. Ik zag dat je in een ander topic al een hoop info en hulp krijgt bij je slijp probleem. Veel succes daar mee. Er staat iig al een hoop info. op het forum hier over.