Jump to content

Recommended Posts

Posted

en vandaag was het dan zover, keek er al de hele week naar uit, er lag al een paar dagen een briefje op de tafel van de post, dat mijn pakketje op postkantoor lag, maar had nog geen tijd om het op te halen, vrouwlief was zo vriendelijk om dat even op te lossen, en toen ik vandaag thuis kwam lag daar idd een doosje op tafel, dus eerst eens alles uitgepakt en voor me op tafel gezet, daarna de de89l uit het doosje gehaald, paar keer in en uit elkaar gehaald, en ik kwam tot de conclusie dat ik er toch wel heel gelukkig van werd, er zaten ook nog wat extraatjes bij (setje gillette mesjes, en potjes met scheerzeep)

daarna was het tijd, om eens een mesje in dat krabbertje te zetten, en van boven even een bus scheerschuim gehaald, en nu tijd om alle vergaarde kennis van de afgelopen weken eens op mijn onderarm te proberen, wat er uiteindelijk in geresulteert heeft dat ik nu 1 kale onderarm heb, nou dat ging toch best goed, tijd voor de volgende stap, op naar de badkamer.

ik ben eerst maar eens begonnen met alle meuk van de vrouw aan de kant te schuiven om plaats te maken voor deze mooie spulletjes, een mooie soepkom geregeld, en ik ben begonnen met een poging te doen om wat schuim in die kom te kloppen, na een paar minuten was daar waarachtig schuim waarneembaar, met van die mooie piekjes niet veel schuim maar er zat wat in, daarna alles weer schoongemaakt, kom vol laten lopen met warm water, kwast erin gezet, mijn gezicht als eerste ingesmeerd met baby olie, en ben daarna eens uitgebreid gaan douchen..

na het douchen, heb ik een handdoek in heet water gelegd, en ondertussen was ik weer begonnen met schuim kloppen, deze keer was het wat meer en er waren piekjes zichtbaar dus dan moet ie goed zijn, mijn gezicht even nat gemaakt met warm water, de baard goed ingezeept wat een beetje onwennig was, maar voor alles is een eerste keer, daarna de handdoek gepakt uitgeknepen en zo ben ik eerst een paar minuten met de handdoek op mijn gezicht op bed gaan liggen.

na die paar minuten was het zover, opnieuw goed inzepen en scheren maar, eerst met de haargroei mee, korte haaltjes en ik moest echt mijn best doen om geen druk op het mes te zetten, maar dat is een kwestie van wennen, tijdens het scheren wat gewisseld met de hoek, soms voelde ik het mesje wat trekken maar heel erg was het ook niet, ondertussen begon ik echt plezier te krijgen in het scheren, en binnen een paar minuten had ik mijn hele gezicht gedaan, even afspoelen, opnieuw inzepen en nu tegen de richting in, oei das andere koek, nu voelde ik pas hoe scherp deze mesjes echt zijn, en dat de hoek erg belangrijk is, maar ook deze 2e pas verliep toch vrij vlot en zonder mezelf te snijden, daarna wederom afgespoeld, weer ingezeept voor de 3e pas, deze was diagonaal, en ook deze verliep goed, maar voor mijn hals was het een beetje teveel van het goede want daar trad een klein beetje razorburn op, maar dat had ik met cartridge mesjes ook en deze keer was het toch minder erg, mijn gezicht goed afgespoeld, droog gedept, en alles afgemaakt met de sensitive creme aftershave van proraso.

even een korte samenvatting van wat ik gebruikt en gedaan heb)

- gezicht ingesmeerd met babyolie (tip die ik op internet veel tegenkwam)

- douchen

- preppen met inzepen (proraso sensitive) en een warme handdoek

- weer opnieuw inzepen

- scheren 3 passen (wtg, atg, diagonaal) met de89l en een astra mesje

- afspoelen en droogdeppen

- gezicht ingesmeerd met proraso sensitive aftershave balsem.

al met all zit ik hier nu heerlijk ontspannen op de bank, zonder branderig gevoel of sneetjes, en met een voor de eerste keer toch een mooi glad gezicht, ik had mijn baard 3 dagen niet meer geschoren om mijn houd wat rust te geven voor deze eerste DE scheerbeurt.

toch zijn al die nieuwe dingen best wel wennen, en dan heb ik het over de zeep en de balsem, er zit toch iets van menthol in, prikt een klein beetje als het net aangebracht is, maar voelt wel heerlijk verfrissend.

voor mij i.i.g. geen cartridge meer, en over 2 weken gaan we heerlijk naar italie en ik denk dat ik daar eens een winkeltje ga zoeken die scheerspulletjes verkoopt, en daar toch een deel van het vakantiebudget aan besteden.

mijn dag kan i.i.g niet meer stuk

Posted

Mooi dat de belangrijke eerste keer zo voorspoedig ging.

Ik zou zelf de atg hebben overgeslagen of als laatste hebben gedaan trouwens.

Posted

heb ik zo gedaan omdat ik dat gewend was in die volgorde mijn haren groeien nogal verschillend zeg maar, en ik dacht bij mezelf: als ik er normaal 3 keer met 5 mesjes overheen ga, dan moet 3x met 1 mesje ook wel lukken.

Klinkt goed! Je gaat idd. vast niet meer terug.

Beste winkels in Italië om nog wat gevarieerds te vinden zijn de Aqua e Sapone.

Succes!

ok dank je, we zitten in de buurt van cassalbordino, zal daar eens kijken.

Posted

Leuk verhaal!

Is babyolie voor het douchen niet nutteloos? Als ik olie gebruik doe ik het altijd na het douchen.

Ik hoor het graag als het niet zo is :)

Posted

Lijkt me prima te gaan voor een eerste keer. Wacht tot je het allemaal nog wat beter onder de knie hebt dan kan geen enkele dag meer stuk, altijd een mooi moment dat scheren, even tijd voor jezelf nemen.

Posted

Mooi verhaal man, voor de 1e keer heb je het ook meteen goed aangepakt zeg, ik moet persoonlijk zeggen dat ik na het douchen en een goeie scrub eigenlijk de towel prep niet nodig heb, dat scheelt ook weer tijd enzo ;) Al moet je geen haast hebben met deze manier van scheren, zoals hier al vele malen gezegd is is het even tijd voor jezelf, lekker bijkomen van alles... Veel suc6 in de toekomst en welkom in deze mooi wereld ;)

Posted
Leuk verhaal!

Is babyolie voor het douchen niet nutteloos? Als ik olie gebruik doe ik het altijd na het douchen.

Ik hoor het graag als het niet zo is :)

kwam ik tegen op een buitenlands forum, toch maar proberen baat het niet schaad het niet, volgende probeer ik het zonder.

Posted

ben wel benieuwd of de babyolie echt werkt, ga morgen even wat van mn dochter pikken.

heb je gewoon de standaard huidolie van zwitsal hiervoor gebruikt?

Posted

Ik heb nog nooit olie gebruikt. Ik heb wel het idee dat je huid gewend moet raken aan het natscheren. Zelf scheer ik me al jaren met mes en zeep, en ik kan me niet herinneren dat ik ooit problemen had. Maar dat komt volgens mij vooral omdat ik als tiener (nog met een lichte baard) al ben begonnen. Mijn gezicht heeft zich nooit moeten aanpassen.

Wanneer je als volwassene overstapt op natscheren, met een stuggere baard en oudere huid, duurt het denk ik sowieso even voordat het scheren bloedeloos en irritatievrij verloopt. Het zal dus, onafhankelijk van de techniek, waarschijnlijk binnenkort nog wel een stuk beter gaan!

Posted

Er is wel verschil tussen natscheren met cardridge of krabber. Met de gillette fusion kon ik zonder moeite mijn bovenlip atg scheren, met de krabber kom ik er moeilijk doorheen en ga ik hier en daar wat bloeden. Er is natscheren en natscheren, zeg maar.... toch maar eens die "snor" proberen te temmen met babyolie.