Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

http://tryablade.com/blade

Misschien is dit oude koek voor jullie, ik vind het een mooi overzicht.

ik ben benieuwd naar het commentaar van Hans Koning of Harkos.

Hema staat er niet tussen. Maar misschien schieten anderen er ook gaten in.

Ik word er vrolijk van, al die kleurtjes, al die landen, al die gekke marketing mensen die aan de slag zijn gegaan.

We kunnen ook een mooiste uitkiezen, ik vind die Tsjech die een tijger met een scheermes in zijn bek heeft bedacht wel grappig. Die tijger in Tsjechie is dan net zo groot als mijn huis poes. Ronduit lelijk vind ik Permasharp.

Edited by Guest
Guest Gusto
Posted

Jammer, ik dacht dat je een eigen overzicht had gemaakt. ;)

Posted

Inderdaad oude koek. Leuk als je wil zien, wat er te koop is en eventueel voor veel geld een verzameling mesjes in huis wilt halen. Dat zegt echter niets over de ervaring met die mesjes.

Het leuke van beschreven mesjes op het forum is juist, dat iemand ze heeft geprobeerd en tracht er iets serieus over te vertellen. Betekent voor mij elke dag vastleggen wat je van het mesje vind, later eventueel terug kunnen lezen hoe de vorige keer of hetzelfde vorige mesje over kwam. Dat heb je niet met zo'n verkoopsite. Je eigen ervaring is bepalend, maar een ervaring van iemand, die verder geen belangen heeft is een goed vertrekpunt. Blijft natuurlijk dat: UEKAZ.

Kan me nog herinneren, dat je redelijk optimistisch was over de Rapira Super Stainless en dacht dat die het beste was qua prijs prestatie verhouding, maar je mening nu hebt herzien en de Platinum Lux eigenlijk wel meer waar voor zijn geld vind. Even kort samengevat. Kijk als dat herkenbaar beschreven wordt, daar hebben we dan wat aan.

Neemt niet weg, dat Tryablade een mooi overzicht van mesjes is. Echter deze is dan mooier:Wikkels van Mesjes overzicht, zegt niets over de mesjes, maar levert wel mooie plaatjes.

Posted

Mooie verzameling en gelukkig nog niet compleet anders heeft de verzamelaar niets meer te doen :lol:

Zo heb ik laatst nog een doosje Nederlandse "stroomlijn" mesjes van Paul gekregen en zag ik gisteren op zoek naar de Stealth slant nog een Nederlands pakje voorbij gekomen genaamd " Politie"

Maar voor elke scheerder met enige voorraad is dit wel een walhalla van scheergenot :P

Posted (edited)

Dag Harkos en ook Hans,

Harkos, ik denk dat try a blade een goed overzicht heeft van hedendaagse mesjes. Dat een mesje nog niet garant staat voor plezier en genot, moge duidelijk wezen. Dat was ook niet mijn insteek, ik zag alleen een mooi overzicht.

Dan nog iets over Rapira Super Stainless: ik vind de kwaliteit wisselend. Daar sta ik niet alle alleen in, een Russische meneer vindt dat op een YouTube filmpje ook. Maar ik heb er ook hele fijne scheerbeurten mee gehad. Jij besloot er om je hoofd mee te scheren, dat lijkt me best een uitputtingsslag voor ieder mesje, en dat je daarmee een meetfout introduceert. Maar jou kennende ga jij vast weer eens met de super stainless scheren, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Die Russische wikkelsite...wat een kijkplezier heeft dat zeg. Wat we grafisch genot . Echter: het abonnee mesje was Zwitsers en niet Nederlands, en de stroomlijn kwam uit Duitsland. Zelf al ontdekt daar, zoek maar bij de Duitse wikkels. Wel een scheerland zeg, Duitsland, aan het aantal wikkels te zien.

Edited by Guest
Posted

Solingen. Daar kwam bizar veel vandaan. En alle fabrikanten maakten zelf meerdere merken, en ook nog voor anderen.

Posted

De stroomlijn is geproduceerd in Solingen voor de Nederlandese markt dus ik zou de afbeelding scharen onder Nederland, maar wie ben ik? Absoluut geen verzamelaar of deskundige in deze. ;)

Eerlijk gezegd vind ik reacties van andere scheerders op b.v. You tube absoluut niet interessant voor mij omdat het uekaz vooral heel mooi tot uiting komt in juist vooral de mesjes.

Waar ik als absolute favorieten de Gilette Super Platinum Voskhod, Personna Bleu USA en de Feather aanwijs weet ik daarnaast nog zoveel mesjes zeer te waarderen die ook heerlijk scheren, eigenlijk te veel om op te noemen. Aan de andere kant ook een paar zoals de Derby, Dorco en de Supermax waar ik me alleen nog bij hoogste nood mee zal scheren.

Nu is mijn boven buurman in dit topic efsk absoluut afgeknapt op de Gllettes Super Platinums welke zijn huid vernaggelden, ik heb met opperste verbazing zijn SOTD gelezen maar het stond er toch echt. :o

En dat is juist nu zo leuk van dit forum dat waar jij weg van bent een ander afgrijselijk vind, zet je weer even met beide benen op de grond. :lol:

De prachtige database van Harkos dan, met veel omschrijvingen kan ik instemmend knikken echter er zijn ook ervaringen die ik niet geheel deel. Misschien in een andere krabber toegepast die ik niet mijn bezit heb waardoor hij tot dit resultaat is gekomen het zou zo maar kunnen. :o

En misschien zitten combinaties wel tussen de oren maar mijn iKon slant 102 vind ik fantastisch scheren als er een Feather inzit, de Fatip presteert dan het beste met een Voskhod, het Wolfje met een Gillette SP en zoals vanmorgen dan de Apollo met een Lord Classic mesje fantastische scheerbeurt.

Dus mijn pleidooi komt er eigenlijk op neer om zoveel mogelijk diverse mesjes te proberen door b.v. te ruilen hier met leden of het kopen van proefpakketten zoals Connaught Shaving ze aanbied. En dan zal je zien dat er nog heel veel mesjes zijn die uitstekend presteren.

Moet je trouwens niet de fout maken zoals ik in het begin deed door als een mesje je beter beviel dan de voorgaande om er dan maar direct minimaal 100 van te bestellen. Ik heb bij voorbeeld Derbys, Bolzanos, Rainbows, Astras groen, Sharks op deze manier aangeschaft en door weg te geven en ze te gebruiken voor het uitscheren van de nekharen of om soms gewoon maar afscheid van ze te nemen zo de berg mesjes weg te werken. De verzameling die ik nu heb is door jaren en jaren noeste arbeid tot stand gekomen en dan nog valt er opeens een pareltje als een Personna BleuLab USA in je bus die bijna gelijktijdig door Harkos en Snuff aan mij toegezonden werden. Mooi hoor en zo gaat -gelukkig- de zoektocht door.