Bernard De Cuenynck Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Ben blij eindelijk een nederlandstalig scheerforum te vinden. Woon omgeving Antwerpen, en scheer mij meer dan 2 jaar met open scheermessen…Zalig gevoel, het "scheermoment" is een moment dat men mij niet meer afpakt. Heb heel wat scheermessen, waarvan ik slechts een 3 tal gebruik.. Veel succes aan iedereen. B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom Bernhard, veel plezier hier. Ik ben wel benieuwd wat je zoal aan messen hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom Bernhard en veel (scheer)plezier toegewenst hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom Bernhard, heerlijk moment het scheermoment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom. Herkenbaar, eerst was scheren gewoon "iets wat ik moest doen" (zoals ondergoed aantrekken). Nu kan ik er echt van genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom Bernhard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom Bernhard op ons mooie forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Dank voor de verwelkoming…Ik gebruik courant 3 verschillende messen…1 Dovo 6/8 schildpadimitatie, en twee merkloze messen. Het ene scheermes is een mes met een Antwerpse stempel, daterend van begin 1900, en het andere is blijkbaar een italiaans scheermes, (zonder merk) gemaakt rond de jaren '50..Antwerpse mes is gerestaureerd geweest in Frankrijk en het scheert fabelachtig goed…Dovo en andere merken kunnen daar niet aan tippen. Allereerste scheermes was een Dovo 5/8, instapexemplaar. Is een vrij behoorlijk scheermes (geweest). Aanraking met de waterkraan heeft hem naar de eeuwige scheermesvelden doen verhuizen. Voor de rest heb ik nog een drietal Henckels Zwilling 5/8, waarvan ik het handvat heb laten herstellen…Een frans, Thiers-Issard dat gerestaureerd is, maar ik niet gebruik..en een Wade & Butcher die ik ook niet gebruik. Verder nog een aantal Henckels 3/8 (denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 en een shavette om mee te nemen op vakantie…maar das niet echt genieten van het scheren….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 welkom. Gezien je van antwerpen bent heb je de scheercursus open messen gevolgd in Antwerpen of gewoon zelf uitgeprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Ik heb de cursus gevolg, en ben blij dat ik het gedaan heb. Anders was ik er niet aan begonnen. heb ook de cursus "slijpen" gevolgd.. B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Welkom op het forum en veel scheerplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Ook bedankt voor de verwelkoming. Ben je ondertussen aan het volgen via Twitter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Hallo Bernard, Welkom op dit mooie forum. En uiteraard veel plezier met scheren...moet wel lukken met zulke mooie messen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anthony0031 Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Ben het helemaal met je eens dat het geweldig is dat er een Nederlandstalig forum is. Ik zit veel op Engelstalige fora en ook wel eens anderstalige, maar ik merk dat veel producten die hier niet of slecht verkrijgbaar zijn daar voor mij teveel aandacht krijgen. Ik hoop dat we hier een mooi forum bouwen, gericht op de NL/BE markten. Wat helemaal mooi zou zijn (fast forward naar de toekomst), is dat Shaving Society ook een eigen Semogue limited edition zou krijgen, net zoals sommige andere fora als bv Shave Nook, Barbear Classico en Il Rasoio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Welkom.Herkenbaar, eerst was scheren gewoon "iets wat ik moest doen" (zoals ondergoed aantrekken). Nu kan ik er echt van genieten! Offtopic: als je tijdens het douchen je ondergoed op de verwarming legt is dat aantrekken ook genieten hoor Ontopic: Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Ben het helemaal met je eens dat het geweldig is dat er een Nederlandstalig forum is. Ik zit veel op Engelstalige fora en ook wel eens anderstalige, maar ik merk dat veel producten die hier niet of slecht verkrijgbaar zijn daar voor mij teveel aandacht krijgen. Ik hoop dat we hier een mooi forum bouwen, gericht op de NL/BE markten.Wat helemaal mooi zou zijn (fast forward naar de toekomst), is dat Shaving Society ook een eigen Semogue limited edition zou krijgen, net zoals sommige andere fora als bv Shave Nook, Barbear Classico en Il Rasoio... Welkom Anthony, veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Wat helemaal mooi zou zijn (fast forward naar de toekomst), is dat Shaving Society ook een eigen Semogue limited edition zou krijgen, net zoals sommige andere fora als bv Shave Nook, Barbear Classico en Il Rasoio... Welkom! Alhoewel ik een fan ben van Semogue borstels denk ik dat dit niet echt haalbare kaart is. Om honderd mensen bijeen te krijgen die van Semogue borstels houden en daar dan de prijs willen voor betalen binnen zo'n kleine doelgroep..... Maar wie weet in de toekomst. Een nederlands forum is fantastisch maar het moet wel blijven bestaan (er zijn buitenlandse forums met nederlandse forumgedeeltes maar die zijn allemaal dood of zo goed als). Kan alleen als er veel mensen actief blijven. Vaak hebben mensen die nog maar weinig ervaring hebben met het nat scheren of weinig materiaal schroom om te posten, maakt allemaal niet uit, we zijn allemaal van nul gestart. Gewoon vragen stellen en je eigen ervaringen delen, kijken we met plezier naar uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Welkom.Herkenbaar, eerst was scheren gewoon "iets wat ik moest doen" (zoals ondergoed aantrekken). Nu kan ik er echt van genieten! Offtopic: als je tijdens het douchen je ondergoed op de verwarming legt is dat aantrekken ook genieten hoor Ontopic: Welkom! schuldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Welkom.Herkenbaar, eerst was scheren gewoon "iets wat ik moest doen" (zoals ondergoed aantrekken). Nu kan ik er echt van genieten! Offtopic: als je tijdens het douchen je ondergoed op de verwarming legt is dat aantrekken ook genieten hoor Ontopic: Welkom! Dude, for real!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 alleen in de winter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Hallo Bernard, Veel plezier op dit mooie forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts