Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap cocoa forest

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Gillette asb

De Areuka mocht de week weer openen, en maaide moeiteloos alle stoppels weg. In drie gangen weer zo glad als een aal. Een paar prikjes van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Gillette asb.

Posted

Lord L6

Rapira platinum lux

Omega S-Brush

TOBS Peppermint

Osage Rubd2024771175e45c29b6ebf61263c7df0.jpg

Posted

Fatip Testina Gentile

Shark super stainless (3)

Vintage Omega varken

Omega Crema da Barba

Madre Labs witch hazel

De Vergulde Hand ASB

Posted

Merkur Progress

Feather

RazoRock Plissoft

Proraso groen

Aluin

Nivea ASB

Was weer even vergeten hoe scherp een feather is, de Progress stond eigenlijk een standje te hoog met als gevolg een klein sneetje. Niets waar de aluin geen raad mee wist. Morgen iets lager beginnen. De Proraso groen sinds lange tijd weer gebruikt, blijft lekker verkoelend. Kortom BBS met een sneetje.

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Stirling Tea Tree,

Barbaros TR-1,

Gillette Silver Blue (2),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Posted

Fatip Wood krabber (notenhout)

Feather mesje (4e keer?)

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

Palmolive stick

HEMA Sensitive ASB

TOBS Jermyn Street cologne

Ik had de Palmolive zeep al een hele tijd niet meer gebruikt; prima schuim maar een volstrekt oninteressante geur. Een "doet wat het moet doen" zeep, maar niet meer dan dat.

Posted

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Derby_Stick,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Rotbart_Extra Dünn (carbon 0,08 mm) 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Derby_Stick:

Vorige week kopje koffie gedronken bij Teun (Kugelfanger) en een stick Derby zeep meegekregen. Werd tijd eens te proberen. De geur is net even frisser als van de Arko stick en voor mij prettiger. Schuimt als een dolle en geeft een goed scherende glijlaag, die de huid niet schraal maakt. Prima spul.

Mesje en krabber:

De Rotbart_Extra Dünn (carbon 0,08 mm) voor de 1e x gebruikt. De Rotbart mocht vandaag een hele beurt laten zien wat er in zit. Nou dat was een erg prettige kennismaking. Nog maar de 1e x, maar vraag me af of dit niet nog lekkerder is dan Captain Red. Kon wel eens zijn, dat mijn conclusie wordt, jammer dat zoiets niet meer wordt gemaakt. Maar ja fabriek is ooit door Gillette opgekocht. In de Black Beauty op 7 een prachtige klank van de Rotbart en dito scheerresultaat. Ook dit mesje geeft een gevoel van enige weerstand, maar snijdt intussen de baardharen moeiteloos af. Van DannyVG een voorraadje gekregen in het kader van mesjes proberen en ben daar zeer over te spreken. Deze mesjes stammen uit de tijd, dat je voor 13,75 Belgische franken 10 mesjes kocht. Resultaat BBS.

Zeep goed, mesje goed, dus goed spul ter nabehandeling, de eigen AS en ASB erop.

Was weer een ouderwets goede beurt.

Posted

Le Père Lucien Le Savon du Barbier

Simpson Best Badger

Muhle R1

Lord Classic 1x

Arko C

Paco Rabanne XS

Enige tijd geleden in de winkel de Le Père Lucien Le Savon du Barbier zeep geroken en de geur stond mij wel aan, en nu dankzij HK in mijn bezit!

Heerlijke zeep welke zich goed laat kloppen in de bowl tot een volle massa.

Vandaag, ook met dank aan Hans, een scheerbeurt met de Muhle R1, een krabber waarbij je het mesje 'zeker' voelt maar inderdaad 'diep' uitscheert. Of ik deze comfortabel ga ervaren na meerdere beurten is afwachten.

Arko voor de verzorging en Paco Rabanne XS voor de finish.

Klaar voor een dagje in de tuin.

Fijne dag allemaal.

yYjV7jJ.jpg

Posted

Razorock syntheet

Blue geitenmelk zeep

EJ Kelvin

Polsilver SS

Witch hazel cucumber

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Posted

Merkur Progress

Hema mesje

Whipped Dog 24mm syntheet

TOBS Jermynstreet

Pinaud Clubman SR

Heerlijk glad...

Kan weer fris aan het werk.

Posted

De Castle Forbes met de WSP even rondkloppen en daar is alweer het prachtig geurende lekker dikke schuim.

Opgeschuimd in de fantastische aardewerken kom welke ik gisteren van Wimmie mocht ontvangen tijdens het terugbrengen van mijn Wolfje. En op zeker doe je hiermee een prachtaankoop een mooi effectief patroon in de binnenwand waarmee je een mooi schuim opwekt. Bedankt Wim en ook dat je al het werk op je hals wil halen om velen zo'n fijne kom te bezorgen.

De Blackbird voorzien van een Gillette greepje van 7 cm. en opnieuw een fantastische scheerbeurt.

De aluin gaf geen enkele prik en de afwerking met T&H balm en cologne doen mij heerlijk geurend dit stukje tikken.

Image1467624464.170265.thumb.jpg.a7967b9d2ea092260efeb4fb1dd65bc8.jpg

Posted

Muhle R89

Muhle mesje ( 2e x )

DVH

Chinese onbekend merk das ( goedkope ebay das )

Nivea ASB

de das gebruikt voor het kopschuimen van DVH

denk dat het geen das is geweest maar een stekelvarken , voelt op de huid stekelig aan en schuim was erg matig

in een kom doet dit kwastje het wel iets beter

het Muhle mesje in de R89 was ook een beetje rasperig

wel geschoren dus , maar zeker geen DFS

Posted

Razorock plissoft

mama bear sandalwood rose

merkur 37C met rapira (2)

proraso wit asb

Weer niet gelukt om de leen Merkur schoon te maken en in te pakken. Misschien dat ik het kan opbrengen om het morgen te doen. Hans zijn aandacht is tenslotte toch nog in de dierentuin :lol::oops:

Guest Gusto
Posted

Merkur 37C

Lord - Super Chrome (1)

Semogue SE 2013 Silvertip / Olijfhout Das

Le Père Lucien - Lavande & Vètiver

Davidoff Cool Water AS

Heerlijk :D

Posted

Semogue 1305

TFS sandalo / groene Proraso

Bluebeards Revenge shavette met Personna super

G&F/Windrose met Merkur mesje

Mentholated Bay Rum

Dove asb

Minuscuul sneetje in bovenlip vanwege onoplettendheid en haast, dus even snel afgemaakt met de krabber. Resultaat is verder top.

Posted
Weer niet gelukt om de leen Merkur schoon te maken en in te pakken. Misschien dat ik het kan opbrengen om het morgen te doen. Hans zijn aandacht is tenslotte toch nog in de dierentuin :lol::oops:

Hoef ook niet houd je hem nog even tot de 39C arriveerd, ik mis hem eerlijk gezegd nog niet :lol:

Posted

Att S1

polsilver super irridium (1)

Whipped dog 30 mm

Arko

Een of andere TFS aftershave lotion

Vandaag een andere scheerhoek geprobeerd met de S1 kop, nog net iets comfortabeler.

Fijne krabber maar zou voor mij iets dieper mogen uitscheren.

Posted

TFS Bergamotto Neroli preshave

Stirling grapefruit

Omega 10098

EdwinJagger R89

Gillette Nacet (4)

Pitralon classic AS

Nivea Cool ASB

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Stirling Glacial Wintergreen

Fine Superlite (t)

Voskhod (1)

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Vies warm op het werk dus behoefte aan een fris hoofd. Dat gaat prima met de Stirling, ijspegels in de ooghoeken. Even niet gerealiseerd dat ik, door flinke snotneus sinds het weekend, een wat schrale ovenlip heb. Extra koude-effect aldaar. Verder lekker gekopsopt voor het eerst in lang, en da's ook fijn.

Voskhod in de Fine maakt het ook meteen een wat beter ding. Tegen de vleug op de hals is nog steeds niet lekker, maar verder kan je je er goed en probleemloos mee scheren.

Glad in drie, aluin stak wat op de bovenlip en bij de mondhoeken, alcolado glacial om weer wat op te warmen.

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Cien asb

In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

Feather DX

Feather Pro

Simpson Commodore x1

Saponificio Varesino Tundra Artica

Reuzel aftershave

cb604360552d810a965f3ede5291b1e2.jpg

Posted

Gillette Tech Fat Handle (England)

Gillette 7oClock Permasharp (4)

Onbekende vintage varken

TFS Ginestra di Taormina forte