Frank Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Mijn vader ( 80jaar) gaf me gisteren 5 doosjes van deze Aeterna scheermesjes. Ze lagen bij hem in zijn werkbank en af en toe gebruikte hij er een in een David- schaafje. Hij had ze nog van zijn vader (mijn opa dus) ! Mijn inschatting is dan ook dat deze mesjes zeker 30 jaar oud zijn. De mesjes zijn eruit alsof ze gisteren uit de fabriek zijn gekomen zo blinken ze. Verdere info die op het papiertje staat waarin het mesje verpakt is: Aeterna 40 Ultratunt Rostfri,, Made in Sweden, Svenska Bakbladsfabriken AB. Ik ben heel benieuwd hoe ze scheren. Binnenkort gaat er een in mijn Mühle R89. Verder had mijn vader ook nog een mooi stalen doosje van Gillette voor het opbergen van de scheermesjes, met als tekst erin gestanst : "Gillette trade mark , known the world over" Kent iemand van jullie deze mesjes ?
gyedema Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Ik zie ze voor het eerst! Maar wat leuk om te hebben, zeker gezien de herkomst!!
marco Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 grappig, ik kwam van de week toevallig zo'n dispenser van schick tegen tussen mn gereedschap. is van mn vader of schoonvader geweest. Deze blinken ook nog als nieuw, maar durf ze toch niet te gebruiken. die dingen hebben zo lang tussen de rommel gelegen dat ik me afvraag hoe hygiënisch ze nog zijn. Gaaf doosje van gillette, echt iets om goed te bewaren.
talibeard Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Ik ken ze niet maar zeker het proberen waard! @Marco; als het Nederlandse Schick Platinums zijn weet je niet wat je mist! Als ik een partijtje op marktplaats tegenkom doe ik altijd een bod; even schoonmaken met wat alcohol (aftershave) en ze zijn zo schoon hoor.
Marcel Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Die mesjes kun je alleen maar in echt oude krabbers gebruiken, zoals Gillette Old Type of New Improved etc, of van andere fabrikanten met die oude opzet. Gillette heeft steeds nieuwe systemen met nieuwe patenten en daarbij behorende krabbers op de markt gezet. De mesjes die je nu koopt passen in alle DE krabbers, dat was vroeger wel anders.
marco Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 het zijn idd platinums, in zo'n handig doosje waar je de oude mesjes achterin kan stoppen. als ze zo goed zijn zal ik ze binnenkort ff schoonmaken, ben nu toch wel nieuwsgierig.
Marcel Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Die Platinums zijn inderdaad geweldig, heel smooth. Ik heb van deze en ik geloof ook het stainless type, een paar gesealde pakjes gevonden op marktplaats. Zeer de moeite waard.
Barbiere di Figaro Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Leuk om te hebben. Ben erg benieuwd of dat nog fijn kan scheren.
DoubleB Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Leuk! Als ze in goede staat zijn zou ik er gewoon eens mee scheren. Er zijn veel mensen die oude mesjes gebruiken (ook NOS). Denk bv. aan Personna 74 of Wilkinson Brigade mesjes.
ShockWave_Omega Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Je zou ze ook nog op nieuw kunnen slijpen als het goed is .. staan om de zo veel tijd van die slijp machientjes op ebay en marktplaats te koop.
Marcel Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Dat slijpen met die apparaten zou ik niet doen. Voor zover ik weet zijn die bedoeld voor de oudere carbonstalen mesjes. RVS mesjes zijn veel te hard om met deze apparaten onder handen te nemen.
Recommended Posts