Harkos Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Van Jan Zoethout en een aantal andere leden een hele reeks, nog voor mij onbekende en te proberen, mesjes ontvangen. De MEM is hier een van. Helemaal geen beroerd mesje, maar goede middelmaat, waar ik 6 redelijk goede beurten mee kan. Overstijgt het niveau Derby, wat mij betreft. Leuk om in de collectie te hebben, bruikbaar, geen rare fratsen tijdens het scheren, maar dat is het dan ook wel. Als ik echter prijzen ga vergelijken, zal ik liever Rapira Platinum Lux kopen, dan deze MEM's. Mijn oordeel: Voldoende. Acceptabele kwaliteit, maar zal ze zelf niet kopen. 1- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole De Mem is een nieuw mesje, dat ik niet eerder gebruikte. Moet zeggen, dat de 1e beurt niet tegenvalt. Gisteren al even gebruikt voor het afronden van de beurt en vandaag dus 3 hele rondjes. Heb wel een wat rauw gevoel, maar dat komt denk ik nog van gisteren, want vanaf de 1e haal was dat gevoel al direct aanwezig. In de 39c had ik in elk geval de indruk dat het mesje een goede combi vormt.Resultaat is ook glad en vlot scheerwerk. Gezien de 39c in 1 stand het beste scheert, kan ik dus nog niets over de hoekgevoeligheid van het mesje zeggen. 2- Krabber: Merkur_510 Progress De Mem is een bruikbaar mesje, maar vind het geen hoogvlieger. Vanmorgen in de Progress niet al te hoog gesteld, om een comfortabele beurt te bewerkstelligen. 3- Krabber: Above the Tie_S1 De Mem is vanmorgen bij de 3e beurt duidelijk minder. Mijn hals kreeg ik met moeite goed. De rest is redelijk geschoren, maar morgen mag dit mesje nog een keer in een andere krabber laten zien wat het waard is. Echter heb ik er geen hoge verwachting meer van. In de S1 moest ik echt opletten, wat ik hoe schoor. Gezien ik ook een nieuwe zeep had, wil ik het mesje niet te kort doen, maar mijn hals heb ik nog even na gedaan met de Feather AC SS, want die haalt echt wel de haren uit je hals.Misschien wordt ik ook nog wel handig met dat ding en lukt het ooit met een open mes. 4- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Ofschoon ik gisteren wat terughoudend was over dit mesje, viel het vandaag toch weer mee. Gewoon in 3 rondes een goede beurt. Geen hoogvlieger, maar wel de baard er glad af in 3 rondes zonder poespas. Het mesje doet het goed in de Ikon #101. Geen onderscheid tussen de open en gesloten kant. Hooguit, dat de gesloten kant wat zachter voelt, maar dat heb je nu eenmaal met een veiligheidsbalk. 5- Krabber: Mühle_R41 (2015) Had er eigenlijk mee gerekend, dat de MEM deze beurt niet af zou maken, maar anders geschiedde. Mijn 5 norm is gehaald en zit, met een met dit mesje gladgeschoren bakkes, dit te typen. In de R41 gedroeg het mesje zich, zoals mesjes zich bij mij in een R41 gedragen. Merkbaar aanwezig, beetje oppassen, dat ze niet bijten, maar dan ook scheren als een tierelier. Ergo nog een keer voor de MEM. 6- Krabber: Apollo_OC De MEM blijft redelijk goed presteren. Na 6 x neem ik er wel afscheid van, maar moet zeggen, dat dit mesje wel goed presteert, maar nu wat rauwig voelt. Dat was gisteren ook al zo en ligt het niet aan de krabber. De Apollo OC kop op een 10cm lichtgewicht handvat geschroefd. Dat gaf een mooie balans. Deze combi zorgde in 3 rondes toch wel voor een goed glad gezicht, maar voelde zoals gezegd niet lekker zacht tijdens het scheren. Naar index Harkos
Robert79 Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Toen ik voor het eerst dit mesje gebruikte was ik er meteen helemaal weg van. Dit veranderde wel, toen ik een paar maanden later de tweede uit de doos haalde. Ik vind ze met de EJ,Lord L6 en Weber moeizaam de haren weg scheren en voelen ruw aan.Ook moet ik steeds oppassen met de hoek, want anders is het....hap.
Simson Posted July 6, 2016 Posted July 6, 2016 MEM is een Servisch mesje. Hoedt u voor Chinese namaak. Op internet is daar wat over te vinden.
Hanskoning Posted July 6, 2016 Posted July 6, 2016 Ja wat maken die Chinezen niet na zou je zeggen, maar om dan MEM te gaan namaken is niet de slimste Chinees die er rondloopt. Een Feather, Voskhod, Gilette sharp edge om een paar te noemen hebben toch iets meer omloopsnelheid lijkt me. Het is een oud Gilette mesje dus misschien zijn er hier en daar wat machines verkocht die de mesjes maken.
Robert79 Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Hoedt u voor Chinese namaak. Op internet is daar wat over te vinden. Ja, dat zal best, dat er Chinese namaak is. Maar dat is met mesjes toch altijd een gok, want je komt er uiteindelijk toch pas achter wanneer je het mesje gebruikt.
Simson Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Tryablade is zelf gefopt met het inkopen van MEM, dat geven ze ook toe.
Robert79 Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Oh, geven ze dat toe ? Ik heb onderlaatst nog een paar mesjes besteld bij tryablade.Ik heb me daar best redelijk mee kunnen scheren met die MEM's die daar vandaan kwamen.
Recommended Posts