Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op het forum wordt er nog wel eens scheergerei aan elkaar uitgeleend om zo zelf te kunnen ondervinden of het iets voor je is ja of te nee.

Dit wordt vaak bij binnenkomst vermeld in het draadje "show je aankopen" omdat deze vlag niet helemaal de lading dekt dit draadje geopend zodat iedereen hier zijn post kan plaatsen.

Posted (edited)

Vandaag de BlackBird krabber van DannyVG gekregen welke doorgestuurd is door Ron, daarvoor wil ik beide heren hartelijk danken.

Aan een zicht studie onderworpen en dan vallen een paar dingen op die het vermelden waard zijn.

Het geheel ziet er prachtig verzorgd uit en je ziet dat er zeer veel aandacht aan het ontwerp geschonken is en dat het er erg precies uitziet.

Maar waar een Wolfman vooral door zijn eenvoud en slankzijn opvalt is deze kop van allemaal hoekjes en scheve vlakken voorzien en ziet er daardoor wat gekunstelder en zeker lomper uit.

De manier waarop het mesje geplaatst moet worden in de topplaat is trouwens bijna identiek aan die van een Wolfman.

Het mesje zit zeer fraai uitgelijnd tussen de bodem en kopplaat dus voorwaar een kop waar zeer veel aandacht aangeschonken en mooi afgewerkt is.

Het ontwerp zou afgeleid zijn van een lockheed SR71 welk een zwart vliegtuig is, ik zal helaas de benodige fantasie missen om ook maar enige link te zien.

Waar ik op voorhand na het bestuderen van de specs al bang voor was werd bewaarheid bij het vasthouden van de krabber, er zit een handel onder met een lengte van > 10 cm die slechts een diameter heeft van 11 mm. Ik laat altijd de krabber met zijn onderkant rusten op mijn pink en hierdoor prefereer ik grepen van 8,5 a 9 cm lang. Als ik deze krabber zo wil vasthouden merk je dat hij door zijn lengte vrij topzwaar is. Je kan ook een hendel van 7 cm. erbij bestellen maar die is naar mijn mening dan weer tekort om prettig vast te houden.

Daarnaast is de steel ook nog vrij (te) fragiel door zijn diameter van 11 mm waardoor ik zeer onwennig ben met het vasthouden. Er zit een vrij kleine opening (ronding) daar waar de steel in de bodemplaat vastgedraaid wordt dus ik vraag me af of je er wel goed andere grepen onder kan plaatsen.

Het gewicht is wel een mooie 108 gram. Ben wel zeer benieuwd hoe deze krabber zijn werk zal doen dus morgenochtend de eerste test.

Edited by Guest
Posted
Een soort van laat je logeé(s) zien ;-)

Ja, helemaal correct, voorheen poste ik dit altijd in "show je aankopen" en moest dan elke keer weer vermelden dat het niet gekocht was maar ter leen gekregen van ..........

Posted

Je kan er alle standaard handvaatjes bij gebruiken, alleen door de ronding lijkt het soms iets minder qua zicht. Eerst mee scheren en dan horen we het wel, je beoordeelt een vrouw toch ook niet alleen op haar benen!

De zwarte heeft wel wat van de Lockheed met zijn vorm

df7xjm.jpg

Hij werkt vast het best met een Aristocrat 2 handvaatje :mrgreen:

Ik ben geen voorstander van de look maar qua scheren ...... 8-)

Vandaag trouwens de Oneblade getest

maxresdefault.jpg

Nu zit ik aan het twijfelen of ik mijn handjevol wolfmans op dit forum zou verkopen of .. ;)

Posted

Eerste keus, eerste keus, ik wil eerste keus :P:P

Natuurlijk Ron die Oneblade is fabelachtig goed , hier valt niets mee te vergelijken, komt nooit meer iets beters, dus natuurlijk moet je per direct maar die WR1-SB 0,62 aan mij verkopen. :P

Luister maar weer naar mijn wijze raad en dit is altijd zonder eigenbelang zoals je weet :roll::roll:

Posted
]

Nu zit ik aan het twijfelen of ik mijn handjevol wolfmans op dit forum zou verkopen of .. ;)

Zodra ik de Wolf met grotere gab heb geprobeerd zal ik je op die vraag een antwoord geven!

Posted

Plaaggeest. Ik kan me nog een post van je van niet zo lang geleden herinneren dat je drive tot het uitproberen van scheergerei was wegge-ebt na het leren kennen van de wolfman razor. Is de ambitie weer ontvlamd?

Posted

Een oude vriend kwam vandaag langs op zijn weg naar Arlon en ik kon even snel gebruik maken van de beste krabber ter wereld, althans so they say.

Het blijft nog altijd zo dat eigenlijk alles hier aan de kant blijft liggen en zowat iedere morgen en avond een van de wolfmans mag optreden.

Posted

Voor mij persoonlijk: Zeer effectief (één pass en je kan de deur uit als je wil, niet BBS maar geen zichtbare stoppels meer), wat noem je smooth hé, het is geen Wolfman op dat gebied maar die is dan ook (voor mij) het summum, forgiving? In al de keren dat ik hem gebruikte toch geen enkel sneetje of scheerbrand opgelopen.

Enige waar ik hem echt mee kan vergelijken is de 2011 R41 qua effectiviteit maar het rauwe gevoel na het scheren heb ik totaal niet bij de Blackbird.

Heel benieuwd of Hans het wat vind morgen. Als je de kans krijgt om er eens eentje te gebruiken zeker doen.

Aparte koppen staan volgens Shane eind dit jaar waarschijnlijk op het programma omdat er nogal wat vraag naar is en anders zullen hier en daar altijd wel mensen zijn die het net niet de krabber vinden van hun dromen en die te koop aanbieden, Danny sprak ook over de mogelijkheid dat hij de zijne zou verkopen maar pin me er niet op vast, moet je hem vragen.

Posted

Dan komt het mooi uit dat ik net de R41 weer gekocht heb en me er al weer driemaal mee geschoren heb (een groot verschil met de Fatip trouwens die zeer mild is) dan kan ik hem mooi vergelijken.

Dus ik ben benieuwd morgenochtend.

Ik denk dat als hij bevalt mij ook de grepen die er nu bij aangeboden worden zal weerhouden van aanschaf. Dan eventueel een los scheerhoofd maar laten we eerst eens een paar keer scheren voor we een oordeel kunnen vellen.

Posted

Mooi ding die oneblade. Alleen dure messen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

gewoon een GEM mesje de rand verwijderen, de normale mesjes zijn te duur en gaan niet lang mee voor zover ik kon lezen. Mijn scheerbeurt was trouwens met een GEM. Ben er niet weg van maar ja één keer is onvoldoende om een echt oordeel te kunnen vellen.

Posted
Enige waar ik hem echt mee kan vergelijken is de 2011 R41 qua effectiviteit maar het rauwe gevoel na het scheren heb ik totaal niet bij de Blackbird.

Ok dat is een duidelijke beschrijving (denk ik) sommige mensen deden het voorkomen alsof het een R41 was die aanvoelde als een gillette tech, maar dat vond ik al een beetje een gekke combi

Als je de kans krijgt om er eens eentje te gebruiken zeker doen.

zal ik zeker doen

mensen zijn die het net niet de krabber vinden van hun dromen en die te koop aanbieden

Ik vindt het nog al vrij dure aankopen als ik niet zeker weet of het wat is, dus dat zal voor mij uitblijven.

ik ben benieuwd naar de bevindingen van Hans

Posted

Ik kan je verzekeren dat ie niet aanvoelt als een gillette tech :lol:

Maar en dat moet ik er wel bijzeggen als je de hoek waaronder je scheert verandert dan kan je best een hoe moet ik dat nou noemen .... agressiever gevoel creëren waarbij de efficiëntie iets terugloopt.

Dit is wat het moet zijn:

IMG_20160110_153237939-01_zps6xpkcrbt_edit_1452539236084_zpslkgvwnez.jpeg

Posted

Sinds een weekje heb ik de merkur 37c te leen van Hans K. Mijn dank dat ik de krabber kan uitproberen. Eerder dit jaar had ik een ikon #102 en die beviel me niet. De scheerkop is nog groter en dikker dan mijn neus en ik kon er niet mee overweg bij mijn oren en neus. Daar kwam nog bij dat de baardstoppels scherp aanvoelden na 10 uur, oncomfortabel. Op verschillende sites wordt melding gemaakt dat ATT S1 , ikon 102 en merkur 37/39s elkaar niet veel ontlopen. Ik had dus zo mijn twijfels.

In mijn beleefde ervaring vind ik juist een groot verschil tussen ikon en merkur. De Merkur is een soort gemakkelijk sturend skelter. Met het getordeerde blad ervaar ik dat het mes stabieler blijft en gemakkelijker snijdt. Het korte steeltje van de 37c bevalt me ook beter dan de lange steel die ik bij de ikon heb. Hij mag alleen ietsje zwaarder.

Kortom het zou een blijvertje kunnen zijn ware het niet dat hij weer terug moet naar zijn echte baasje. Gelukkig zijn ze met de huidige pond spotgoedkoop.

Nu eerst maar eens googlen op schoonmaken krabber.

Posted
Op verschillende sites wordt melding gemaakt dat ATT S1 , ikon 102 en merkur 37/39s elkaar niet veel ontlopen. Ik had dus zo mijn twijfels.

Huh? Niet in mijn boekje, de iKon vind ik een heel ander beestje, winnaar met grote voorsprong S1, UEKNAZ.

Posted
Op verschillende sites wordt melding gemaakt dat ATT S1 , ikon 102 en merkur 37/39s elkaar niet veel ontlopen. Ik had dus zo mijn twijfels.

Huh? Niet in mijn boekje, de iKon vind ik een heel ander beestje, winnaar met grote voorsprong S1, UEKNAZ.

Zo zeker ben je van je zaak Ron?

Posted
Sinds een weekje heb ik de merkur 37c te leen van Hans K. Mijn dank dat ik de krabber kan uitproberen. Eerder dit jaar had ik een ikon #102 en die beviel me niet. De scheerkop is nog groter en dikker dan mijn neus en ik kon er niet mee overweg bij mijn oren en neus. Daar kwam nog bij dat de baardstoppels scherp aanvoelden na 10 uur, oncomfortabel. Op verschillende sites wordt melding gemaakt dat ATT S1 , ikon 102 en merkur 37/39s elkaar niet veel ontlopen. Ik had dus zo mijn twijfels. .

En die twijfels zijn geheel terecht Onno en het is hopelijk geen site op dit forum want dan hadden we de persoon in kwestie waarschijnlijk tijdig met goede argumenten tot inkeer brengen :mrgreen:

De S1 is hier de ongekroonde Koning (de beste slant hier in huis) onder de andere genoemde nederige onderdanen die trouwens ook helemaal niet verkeerd scheren hoor.

De 37C is wat hanteerbaarder als de 39 versie door een wat kortere steel en lichter gewicht.

De 102 slant met een Feather mesje vind ik trouwens een heerlijk scherende krabber en geen problemen in welk gebied dan ook.

En anders eens je licht op doen bij de lezingen die onze Professor in scheve zaken alhier doceert. Via hem heb ik de fantastische Apollo slants bekomen en zelfs binnenkort mag ik van hemzelfs die geweldige Oska slant tot mijn eigendom maken die laatst een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. :P

Posted

De iKon 102 en de 37c vind ik twee totaal verschillende dingen ook. De Merkur wint dat met alle vingers in de neus, veeeeel fijner scherend apparaat. De iKon kan ik, afgaande op eigen ervaring met de modellen, mensen niet aanraden. De 37c juist wel, eerder nog dan de S1, hoewel de prijs daar een rol in speelt.

Het zijn natuurlijk ook twe andere zaken, de iKon een scheve en de Merkur een kromme. En ik heb het vaker gezegd, en blijf het herhalen, scheve krabbers dienen zo licht mogelijk te zijn wil ik me er comfortabel mee kunnen scheren. De iKon is derhalve gewoon te zwaar. Laat onverlet dat er vast lompe horken zijn die ermee uit de voeten kunnen.

Posted
De iKon is derhalve gewoon te zwaar. Laat onverlet dat er vast lompe horken zijn die ermee uit de voeten kunnen.

:lol::lol: Hoewel die ei*el bedoeld er mij mee :shock:

Maar dit is wederom een bewijs dat zijn scheertechniek nog in de kinder schoenen staat en ondanks dat zijn theoretische slant en scheve kennis optimaal is, het in praktijk brengen hiervan telkens weer weerbarstig blijkt te zijn :mrgreen:

Posted

Ah de ene houdt van dikke vrouwen en de andere van pannelatten, wie zijn we om een ander zijn keuze te betwijfelen?

Ik zit in het kamp van Richard, de iKon is absoluut niet mijn ding (geen enkele iKon trouwens, begrijp het ook niet). De S1 heeft mijn voorkeur maar als ik op prijs zou moeten kijken zou de 37c zeker een heel goede aankoop zijn.

Posted

De 39c vind ik totaal anders scheren, dan de S1. Eigenlijk ook niet slechter, dan de S1, die overigens denk ik mijn fijnste krabber is. Echter met de 39c kan ik het slechtste mesje nog tot scheren dwingen, terwijl ik in de S1 wel ook een goed mesje moet hebben, om tot een prima resultaat te komen. We hebben het hier echter wel over goed en minder slecht in het top niveau!