Wimmie Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword (2x) Simpson Best Badger The Dutch Barbershop Patchoulli Thayers Witch Hazel Hema Aftershave Balm Paco Rabanne XS De The Dutch Barbershop Patchoulli zeep even onder water gezet, met een iets vochtige kwast er over heen om in no time een bowl vol lekkere dikke zeep te creëren. Dat deze zeep water lust is zeker! Na al die dagen geschoren te hebben met dé Wolf vandaag de Merkur Progress, Gillette Wilkinson Sword mesje en dat voelt dan meteen weer vertrouwd. Andere hoek als de Wolf maar zoals gezegd vertrouwd dus eigenlijk zonder denken heerlijk glad. Thayers en Hema balm voor de verzorging en de XS voor de finish. Heerlijk glad voor een acte de precense op de rode loper bij de première van Splendid.. Fijne dag allemaal.
marco Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Juist wel veel water Wim?? Ik begreep dat je juist met een droge kwast moet beginnen en heeeeeeel langzaam kleine beetje water moet toevoegen. Tot nu toe alle drie de keren een veel te luchtig en verdwijnend schuim gehad.
marco Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Chinese das TFS sandalo Legaf Personna super Brut Original Nivea sensitive cooling asb Prima!
Kingjack Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 ER Ambassador Whipped dog 30 mm TFS crazy sandalwood Pinaud clubman sr Fijn glad. Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Guest Gusto Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Timor 1352 Super-Max - Super Stainless (1) T&J Custom Paard TFS - Italian Fern TFS - diVino ASB VLS
Loei Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 G&F/Windrose Polsilver Super Iridium Omega 10019 Aquagena DVH ASB Pinaud Clubman Dit mesje kan al wel 10x gebruikt zijn, maar scheert nog steeds als nieuw! En wat heb ik Pinaud Clubman gemist DFS!
cutthroat Posted June 30, 2016 Author Posted June 30, 2016 - Gem Junior - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid vigoroso - Cien asb In drie gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.
Edsel Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Schick L1 Schick injector mesje (10) Omega 10019 Stirling Champ Naga Madre Labs witch hazel De Vergulde Hand ASB
Tjebbe Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood, Above the Tie S2, Rapira Platinum Lux (1), Tunney aluin, Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood Aftershave balsem. Wat een goede combi, dit mesje met deze krabber, zonder prik heerlijk glad op weg naar een cursus PVT oftewel Personeelsvertegenwoordiging.
fireshrimp Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Merkur Progress Voshkod RazoRock Plissoft TOBS Grapefruit Figaro ABS
HiFuMi Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Tuckmar 6/8" Baume.be creme l Occitane Plisson Nivea ASB
Jerry9630 Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Fatip Testina Gentile met polsilver super iridium (5) TOBS avocado Semogue 2000 Madre Labs witch hazel Floid suave 444 balm
Bartmen Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Remei new Voskhod 2x Chinese syntheet Vergulde hand Afthershave balsem kruidvat Tijd geleden dat ik me geschoren heb met de vergulde hand. Voldoet prima. Lekker snel kopsoppen en hupla klaar voor Post nl met een pakje Derby scheerzeep. Ben benieuwd
Frog Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 EverReady 1912 Gem PTFE Thäter 4125/0 Cosmetics stick Aqua Velva Heerlijke kwast, die Thäter! Lekker zacht op de bakkes en ook toch schuimt hij zonder enige moeite de zeep op tot een degelijk scheerschuim.
Snuff Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Dat wist ik al Wolfman SB Razorock plissoft borstel 24mm Cella zeep Pinaud Clubman aftershave
Harkos Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Mühle Silvertip Fibre® 21mm, The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon, Ikon_Shavecraft 101, MEM_Super Silver Platinum 4e x, Proraso AS, The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Mühle Silvertip Fibre® en The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon: Nieuwsgierig geworden naar de Barbershop Soap van Cox door de verhalen hier over lastig opschuimen, een doosje meegenomen, toen ik er toch was. Vanmorgen voor het eerst gebruikt. Klein Mühle Fibre kwastje, want klein doosje. Kwast even dompelen in heet water. Uitkloppen, rustig door het doosje draaien, natte warme kom, kloppen: schuim. Er wordt hier soms ook wel wat afgezeurd. Prima schuim. Weinig product nodig om voor 3 rondes genoeg in de kwast te hebben. Mooie is, dat met even iets meer vocht, het schuim zo weer komt opzetten bij het inzepen. Wil je een licht geurige harde zeep, die prettig werkt, kopen. Werkt het niet, doe je iets niet goed. Volgende ronde met een varken. Mesje en krabber: De MEM_Super Silver Platinum voor de 4e x gebruikt. Ofschoon ik gisteren wat terughoudend was over dit mesje, viel het vandaag toch weer mee. Gewoon in 3 rondes een goede beurt. Geen hoogvlieger, maar wel de baard er glad af in 3 rondes zonder poespas. Het mesje doet het goed in de Ikon #101. Geen onderscheid tussen de open en gesloten kant. Hooguit, dat de gesloten kant wat zachter voelt, maar dat heb je nu eenmaal met een veiligheidsbalk. Resultaat BBS. Proraso er op, want er staat een frisse fles te wachten en moet het oude restje op. Afgewerkt met de the Shave Doctor. Die geurt mooi bij de Lemon zeep.
Tony Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Eikaso's 6/8 Op de andere foto's samen met de 5/8 uitvoering
Hanskoning Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Vanmorgen de eerste maal mogen scheren met de Blackbird van DannyVG daarvoor nogmaals mijn dank. En om maar met de deur in huis te vallen wat een verschrikkelijk lekker diep uitscherende kop. Echter wat een wangedrocht van handel die er standaard bij geleverd zit. Zal wat meer toelichten bij het te openen draadje "Blackbird razor" De Czech&Speake Oxford&cambridge opgeklopt tot een machtig mooi schuim met de Sipmson Tulip SB. In drie gangen vervolgens met de Blackbird met een nieuw Personna USA mesje gladder als de bekende biljartbal. Wel de greep na twee gangen omgeruild voor een iKon. Witch Hazel en Balm rondde deze fantastische scheerbeurt heerlijk af.
ArieMaiden Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Bath house Cuban cider and lime Omega 10098 varken EJ R89 Gilette Nacet (3) Apla 48 AS Pinaud ASB
Kingjack Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Att S1 Feather (3) Whipped dog 30 mm TFS crazy sandalwood
efsk Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet I Coloniali Wolfman Ti Polsilver Super Iridium (1) Stevig ruikende (te verwachten bij een zeep die ik van Hans mee kreeg) maar niet onaangename zeep. Veel hout, beetje aangebrand, wat ik een fijne geur vind. Kreeg er geen mooi schuim mee, eerder een soort slijmig sopje, maar dat bleek toch prima te scheren. Volgende keer wat experimenteren met laden en water enzo. De Wolfman vandaag nog een keer, met een Polsilver mesje. De vorige keer dat ik er eentje gebruikte vond ik het helemaal niks, maar in de Wolfman Ti met extra grote bldegap scheert het als een malle. Zonder enig probleem drie dagen baardhaar weggemaaid, en de aluin vergeten na afloop.
GladJakker Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 TFS Crazy Sandalwood preshave Victoria Super Daxer TFS Crazy Sandalwood scheerzeep Mühle R41 Twist Hema-mesje (6x) TFS Crazy Sandalwood preshave Een avondscheerbeurt in plaats van mijn favorietere ochtendscheerbeurt, TFS niet mijn favoriet, maar vanwege het tijdstip kon een zwaardere geur wel, een mesje waarvan ik dacht dat 'ie op zijn laatste benen liep. En wat denk je? Waarschijnlijk de heerlijkste scheerbeurt dit jaar. Dit gaat absoluut om een herhaling vragen om te zien of het een toevalstreffer was.
Harkos Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Vanmorgen de eerste maal mogen scheren met de Blackbird van DannyVG daarvoor nogmaals mijn dank. En om maar met de deur in huis te vallen wat een verschrikkelijk lekker diep uitscherende kop. Echter wat een wangedrocht van handel die er standaard bij geleverd zit. Zal wat meer toelichten bij het te openen draadje "Blackbird razor" De Czech&Speake Oxford&cambridge opgeklopt tot een machtig mooi schuim met de Sipmson Tulip SB. In drie gangen vervolgens met de Blackbird met een nieuw Personna USA mesje gladder als de bekende biljartbal. Wel de greep na twee gangen omgeruild voor een iKon. Witch Hazel en Balm rondde deze fantastische scheerbeurt heerlijk af. Hans, voor morgen alvast een goede scheerbeurt gewenst, zo glad, dat de Prinses door de Koning wordt weggegeven met een glanzende bakkes van trots! Een mooie dag voor jullie allen. Sterkte.
onno Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Razorock plissoft Proraso pre Merkur 37c Meissner salty sage Pentagolian asb Wat een genot in de avond in alle rust scheren Goede nacht!
Recommended Posts