Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur Progress

Gillette Wilkinson Sword (2x)

Simpson Best Badger

The Dutch Barbershop Patchoulli

Thayers Witch Hazel

Hema Aftershave Balm

Paco Rabanne XS

De The Dutch Barbershop Patchoulli zeep even onder water gezet, met een iets vochtige kwast er over heen om in no time een bowl vol lekkere dikke zeep te creëren. Dat deze zeep water lust is zeker!

Na al die dagen geschoren te hebben met dé Wolf vandaag de Merkur Progress, Gillette Wilkinson Sword mesje en dat voelt dan meteen weer vertrouwd. Andere hoek als de Wolf maar zoals gezegd vertrouwd dus eigenlijk zonder denken heerlijk glad.

Thayers en Hema balm voor de verzorging en de XS voor de finish.

Heerlijk glad voor een acte de precense op de rode loper bij de première van Splendid..

Fijne dag allemaal.

YYEMIqN.jpg

Posted

Juist wel veel water Wim??

Ik begreep dat je juist met een droge kwast moet beginnen en heeeeeeel langzaam kleine beetje water moet toevoegen. Tot nu toe alle drie de keren een veel te luchtig en verdwijnend schuim gehad.

Posted

ER Ambassador

Whipped dog 30 mm

TFS crazy sandalwood

Pinaud clubman sr

Fijn glad.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Guest Gusto
Posted

Timor 1352

Super-Max - Super Stainless (1)

T&J Custom Paard

TFS - Italian Fern

TFS - diVino ASB

VLS :D

Posted

G&F/Windrose

Polsilver Super Iridium

Omega 10019

Aquagena

DVH ASB

Pinaud Clubman

Dit mesje kan al wel 10x gebruikt zijn, maar scheert nog steeds als nieuw!

En wat heb ik Pinaud Clubman gemist :P

DFS!

Posted

- Gem Junior

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Cien asb

In drie gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

Schick L1

Schick injector mesje (10)

Omega 10019

Stirling Champ Naga

Madre Labs witch hazel

De Vergulde Hand ASB

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood,

Above the Tie S2,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood Aftershave balsem.

Wat een goede combi, dit mesje met deze krabber, zonder prik heerlijk glad op weg naar een cursus PVT oftewel Personeelsvertegenwoordiging.

Posted

Fatip Testina Gentile met polsilver super iridium (5)

TOBS avocado

Semogue 2000

Madre Labs witch hazel

Floid suave

444 balm

Posted

Remei new

Voskhod 2x

Chinese syntheet

Vergulde hand

Afthershave balsem kruidvat

Tijd geleden dat ik me geschoren heb met de vergulde hand. Voldoet prima. Lekker snel kopsoppen en hupla klaar voor Post nl met een pakje Derby scheerzeep. Ben benieuwd

Posted

EverReady 1912

Gem PTFE

Thäter 4125/0

Cosmetics stick

Aqua Velva

7d48d853ffa314974c0c6a256edc0545.jpg

Heerlijke kwast, die Thäter! Lekker zacht op de bakkes en ook toch schuimt hij zonder enige moeite de zeep op tot een degelijk scheerschuim.

Posted

Dat wist ik al :-)

Wolfman SB

Razorock plissoft borstel 24mm

Cella zeep

Pinaud Clubman aftershave

Posted

Mühle Silvertip Fibre® 21mm,

The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon,

Ikon_Shavecraft 101,

MEM_Super Silver Platinum 4e x,

Proraso AS,

The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:

Mühle Silvertip Fibre® en The Dutch Barbershop_Herbal Grinded Lemon:

Nieuwsgierig geworden naar de Barbershop Soap van Cox door de verhalen hier over lastig opschuimen, een doosje meegenomen, toen ik er toch was. Vanmorgen voor het eerst gebruikt. Klein Mühle Fibre kwastje, want klein doosje. Kwast even dompelen in heet water. Uitkloppen, rustig door het doosje draaien, natte warme kom, kloppen: schuim. Er wordt hier soms ook wel wat afgezeurd. Prima schuim. Weinig product nodig om voor 3 rondes genoeg in de kwast te hebben. Mooie is, dat met even iets meer vocht, het schuim zo weer komt opzetten bij het inzepen. Wil je een licht geurige harde zeep, die prettig werkt, kopen. Werkt het niet, doe je iets niet goed. Volgende ronde met een varken.

Mesje en krabber:

De MEM_Super Silver Platinum voor de 4e x gebruikt. Ofschoon ik gisteren wat terughoudend was over dit mesje, viel het vandaag toch weer mee. Gewoon in 3 rondes een goede beurt. Geen hoogvlieger, maar wel de baard er glad af in 3 rondes zonder poespas. Het mesje doet het goed in de Ikon #101. Geen onderscheid tussen de open en gesloten kant. Hooguit, dat de gesloten kant wat zachter voelt, maar dat heb je nu eenmaal met een veiligheidsbalk. Resultaat BBS.

Proraso er op, want er staat een frisse fles te wachten en moet het oude restje op. Afgewerkt met de the Shave Doctor. Die geurt mooi bij de Lemon zeep.

Posted

Vanmorgen de eerste maal mogen scheren met de Blackbird van DannyVG daarvoor nogmaals mijn dank. En om maar met de deur in huis te vallen wat een verschrikkelijk lekker diep uitscherende kop. Echter wat een wangedrocht van handel die er standaard bij geleverd zit. Zal wat meer toelichten bij het te openen draadje "Blackbird razor"

De Czech&Speake Oxford&cambridge opgeklopt tot een machtig mooi schuim met de Sipmson Tulip SB.

In drie gangen vervolgens met de Blackbird met een nieuw Personna USA mesje gladder als de bekende biljartbal.

Wel de greep na twee gangen omgeruild voor een iKon.

Witch Hazel en Balm rondde deze fantastische scheerbeurt heerlijk af.

Image1467284975.105496.thumb.jpg.b3d104306667efc10d28056140784363.jpg

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

I Coloniali

Wolfman Ti

Polsilver Super Iridium (1)

Stevig ruikende (te verwachten bij een zeep die ik van Hans mee kreeg) maar niet onaangename zeep. Veel hout, beetje aangebrand, wat ik een fijne geur vind. Kreeg er geen mooi schuim mee, eerder een soort slijmig sopje, maar dat bleek toch prima te scheren. Volgende keer wat experimenteren met laden en water enzo.

De Wolfman vandaag nog een keer, met een Polsilver mesje. De vorige keer dat ik er eentje gebruikte vond ik het helemaal niks, maar in de Wolfman Ti met extra grote bldegap scheert het als een malle. Zonder enig probleem drie dagen baardhaar weggemaaid, en de aluin vergeten na afloop.

Posted

TFS Crazy Sandalwood preshave

Victoria Super Daxer

TFS Crazy Sandalwood scheerzeep

Mühle R41 Twist

Hema-mesje (6x)

TFS Crazy Sandalwood preshave

Een avondscheerbeurt in plaats van mijn favorietere ochtendscheerbeurt, TFS niet mijn favoriet, maar vanwege het tijdstip kon een zwaardere geur wel, een mesje waarvan ik dacht dat 'ie op zijn laatste benen liep. En wat denk je? Waarschijnlijk de heerlijkste scheerbeurt dit jaar. Dit gaat absoluut om een herhaling vragen om te zien of het een toevalstreffer was.

Posted
Vanmorgen de eerste maal mogen scheren met de Blackbird van DannyVG daarvoor nogmaals mijn dank. En om maar met de deur in huis te vallen wat een verschrikkelijk lekker diep uitscherende kop. Echter wat een wangedrocht van handel die er standaard bij geleverd zit. Zal wat meer toelichten bij het te openen draadje "Blackbird razor"

De Czech&Speake Oxford&cambridge opgeklopt tot een machtig mooi schuim met de Sipmson Tulip SB.

In drie gangen vervolgens met de Blackbird met een nieuw Personna USA mesje gladder als de bekende biljartbal.

Wel de greep na twee gangen omgeruild voor een iKon.

Witch Hazel en Balm rondde deze fantastische scheerbeurt heerlijk af.

Hans,

voor morgen alvast een goede scheerbeurt gewenst, zo glad, dat de Prinses door de Koning wordt weggegeven met een glanzende bakkes van trots! Een mooie dag voor jullie allen. Sterkte.

Posted

Razorock plissoft

Proraso pre

Merkur 37c

Meissner salty sage

Pentagolian asb

Wat een genot in de avond in alle rust scheren

Goede nacht!