Jump to content

SOTD 27 juni - 3 juli 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De Colibri zal ik weer eens op Crox en Feox stroppen, want ze had een tikkeltje moeite met door de baard komen. Desondanks in drie gangen en een enkele touch-up weer spiegelglad. Een enkel prikje van de aluin, iets meer prik van de Pinaud. Afgemaakt met de TFS asb.

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger,

TFS_Corte Sabauda,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

MEM_Super Silver Platinum 1e x,

TFS_Corte Sabauda ASB.

Kwast en zeep:

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger en TFS_Corte Sabauda:

Alweer even geleden, dat ik deze kwast gebruikte. Met de TFS kan deze goed uit de voeten. Lekker stevig schuim, ondanks dat er behoorlijk water bij ging. Dat zuigt blijkbaar de kwast op. Geen kwast echt geëigend voor een diepe scuttle, maar ja ben niet zo van het kopsoppen.

Mesje en krabber:

De MEM_Super Silver Platinum voor de 1e x gebruikt. De Mem is een nieuw mesje, gekregen van Jan Zoethout om te proberen, dat ik niet eerder gebruikte. Moet zeggen, dat de 1e beurt niet tegenvalt. Gisteren al even gebruikt voor het afronden van de beurt en vandaag dus 3 hele rondjes. Heb wel een wat rauw gevoel, maar dat komt denk ik nog van gisteren, want vanaf de 1e haal was dat gevoel al direct aanwezig. In de 39c had ik in elk geval de indruk dat het mesje een goede combi vormt.Resultaat is ook glad en vlot scheerwerk. Gezien de 39c in 1 stand (hoek) het beste scheert, kan ik dus nog niets over de hoekgevoeligheid van het mesje zeggen. Resultaat BBS.

De bij de zeep passende ASB er op en weer helemaal klaar voor vandaag.

Na drie dagen de Muhle R41 gehanteerd te hebben was het vandaag de Fatip met een vers Voskhod mesje welke de baardharen mocht verwijderen.

En dan valt op hoe mild de Fatip is t.o.v. de R41 een mak lammetje zo lijkt het. In drie gangen en enkele nabewerkingen zeer bevredigend resultaat

De KshaveWorx Frosen kwam vergezeld van een sample Three Huggers Delight een pepermunt/Patchouli geur. Lekker fris en vooral een heerlijke vettige zeep die de krabber mooi laat glijden.

Het opschuimen met de Semoque Cerda was geen enkel probleem al snel een kom vol.

Geen aluin prik en de afwerking met Speick en een likje balm.

Image1467017495.277761.thumb.jpg.73a32162c504083bdfa296a8be020164.jpg

Semogue SOC tweeband

D.R. Harris Almond

iKon 102

Personna super

Pinaud Clubman asl

Nivea sensitive asb

Comfortabel en lekker glad. Eén van m'n favoriete krabbers. Alleen met een Gillette 7 o'clock of een Rapira platinum lux scheert het wel net wat lekkerder.

Guest Gusto

Merkur 37C

Feather - New Hi-Stainless (5) --> weg

T&J Custom Paard

Proraso Groen

Proraso Groen ASB

VLS :D

RazoRock Plissoft barberpole

Mama Bear's Bear Ice

Gillette Black Beauty adjustable

Rapira Platinum lux (vers)

Proraso Groen AS

Hema ASB

Vandaag de Bear ice voor het eerst geprobeerd. Geur doet mij denken aan een Anta-Flu snoepje.

Met de Plissoft een mooi stevig schuim geslagen.

Voelt lekker koel aan en heeft een prima standtijd.

Heerlijk glad geschoren in drie gangen.

Merkur 39C

Supermax Platinum

Omega 10019

Wilkinson Sword

DVH Aluin

Cien Balm

Aqua Velva

Fijne scheerbeurt, alleen ging de ATG gang op de hals niet lekker voor mijn gevoel.

De aluin bevestigde dit met erg veel enthousiasme (lees pijn)! :mrgreen:

Heerlijk af gemaakt met Aqua Velva. 8-)

IMG_20160627_184429773.thumb.jpg.d285e8b77c295ef1bb198955e85fd476.jpg

Whipped Dog 24mm syntheet

Baume

Wolfman Ti

Voskhod (4 denk ik, maar in ieder geval weg)

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Verdomd makkelijk kloppen die Baume creme zeg. (Het zit dan wel in een pot, maar dit is echt gewoon een creme, geen twijfel mogelijk). Jammer van de geur. Die valt uit de pot wel mee, maar geklopt word ik er toch wat minder vrolijk van. Zonde, want scheert wel goed.

De Wolfman had geen enkele moeite met een dag of drie (of was het vier? De tel kwijt en te lui om terug te zoeken in de SotD's (welke kut heeft mn toetsenbord zonder het te vragen op dead keys gezet? Hoogst irritant.) baardgroei. De eerste gang was weliswaar minder effectief dan bij de vorige beurt, maar dat betekende alleen maar dat de tweede met extra veel plezier gegraasd werd leek het wel. Derde voor de vorm.

Aluin deed niks, Alcolado was koud. Ook na het schoonmaken van het scheergerei en de handjes bleek dat, toen ik ging pissen.

Die ken ik ook en zal ik nooit vergeten. Ik maakte een flinke pot madam Jeanette sambal en had na het snijden - zonder handschoentjes godnondedju - toch echt goed m'n handen gewassen. Helaas bleek dat niet afdoende te zijn. Toen ik ging plassen, heeft de pielemuis dat helaas moeten ondervinden... man, wat doet dat pijn aan je jodokus zeg! De rest van de dag "de vlam in de pijp".

Daar waar ik normaal mijn sotd meteen plaats na scheren, kon ik dat vanmorgen niet doen omdat vandaag de overstap van provider 1 naar provider 2 was. Vanmorgen dus geen internet, en vanmiddag een mailtje! dat ik alles kon aansluiten op het nieuwe modem ;)

- Whipped Dog met BdF Classico

- Kraken 248 met Personna Super (2*)

- Cien ASB met als resultaat nBBS

Die ken ik ook en zal ik nooit vergeten. Ik maakte een flinke pot madam Jeanette sambal en had na het snijden - zonder handschoentjes godnondedju - toch echt goed m'n handen gewassen. Helaas bleek dat niet afdoende te zijn. Toen ik ging plassen, heeft de pielemuis dat helaas moeten ondervinden... man, wat doet dat pijn aan je jodokus zeg! De rest van de dag "de vlam in de pijp".

:lol::lol: hoe heet dat nummer iets van " Great balls of fire"