Jump to content

Slijpbeurt efsk

Albert61

Recommended Posts

Vrijdag l.l. kreeg ik dan mijn Otto Busch Worldmaster terug van efsk,die zijn slijpkunsten erop losgelaten had.En gisteren was het dan zover.

Even toelichten: ik kan al wel een mes scherp krijgen,maar wilde weten of een doorgewinterde slijper als efsk er nog net iets meer kon uithalen en........dat was zo.Het mes scheert absoluut minder bijtend op de huid,gewoon gladder,ach altijd al die omschrijvingen!Het was een verbetering en daarmee uit.

Bedankt efsk,je houdt iets tegoed bij mij.

Was ik nog wel benieuwd hoelang je erover gedaan had.....

Ga nog beter mijn best doen met de tips die je gegeven hebt.

Als liefhebber en bezitter van een aantal Otto Busch messen doet het me deugt dat je plezier beleeft aan je mes. Scherp en "smooth" gaan soms niet samen, scherpen en polijsten zijn niet hetzelfde.

Het leren slijpen heeft net zoals het leren scheren met een open mes z'n tijd nodig. Met een Otto Busch geslepen door Richard heb je in ieder geval een maatstaf in handen voor wat betreft scherpte en comfort.

Gewoon doorgaan met scheren en slijpen, komt goed, zeker met een Worldmaster!

Die Worldmaster van Albert ben ik erg jaloers op: een zware 7/8 in zeer goede staat. Ik baal stevig dat ik de tijd niet heb genomen me daar een keer mee te scheren.

Lang was ik niet bezig: het moeilijkste, het zetten van de vouw, was eigenlijk al helemaal goed gedaan dus daar was ik zo mee klaar. Van daaruit was het gewoon stapsgewijs polijsten. Ga dus door met je syntheten zoals je tot nu deed, en dan alleen uitvinden hoe je coticule werkt als je dun slurrie gebruikt. Waterige melk, en dan kijken hoe het het mes oploopt, ook aan de uiteinden. En dan stapsgewijs verdunnen tot alleen water.

Maar: blij dat je het verschil merkt :-)

Die Worldmaster van Albert ben ik erg jaloers op: een zware 7/8 in zeer goede staat. Ik baal stevig dat ik de tijd niet heb genomen me daar een keer mee te scheren.

Gemiste kans jongen, het grote voordeel van het slijpen voor anderen is dat je je kan scheren met onbekende messen. In het verleden op basis hiervan messen wel of niet gekocht.

Verder Wel een goede aktie van je.