Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb me al een tijdje geschoren met een shavette en ik dacht laat ik maar eens overstappen naar een klassiek open scheermes. Ik had een mes op marktplaats gevonden (die nieuw was) en bestelt samen met een strop. Ik heb er mee geschoren, maar dat ging niet zo soepel (veel razer burns), het voelde als of het mes aan de haren trok als ik langzaam over mijn gezicht ging. Ik weet niet of het komt omdat ik nog moet leren om met zo'n mes te scheren of omdat ik het mes hoognodig moet slijpen.

wat moet ik doen?

Posted

Je moet je voorstellen in het welkom-onderdeel van het forum :-) Verder heet razorburn scheerbrand.

Er zijn niet veel plekken waar je een open mes daadwerkelijk scheerklaar kunt kopen. Je doet er dus goed aan te kijken of je iemand vinden kunt die het voor je slijpen wil. Als het al neit scherper wordt dan weet je in ieder geval zeker dat het scherp is dan.

En ja, je moet ook leren en oefenen. Zowel in het scheren met je mes als in het stroppen. Dat komt vanzelf.

In ieder geval is het altijd een mooi begin, een mes en een strop. En omdat de vraag gegarandeerd gaat komen: in je voorstel post meteen een foto van je mes, of in ieder geval wat voor mes het is :-)

Guest Gusto
Posted

Welkom Pascal, stel jezelf even voor in:http://www.shavingsociety.com/viewforum.php?f=3

• 1 year later...
Posted

Begin rustig aan, eerst enkel de wangen met het haar mee, afwerken met je normale setup afwerken, en telkens wat meer meepikken met het open mes,...

Mijn eerste scheerbeurten had ik een vlijmscherp mes nodig terwijl ik na een paar maanden liever een iets minder scherp maar comfortabeler mes heb.