Jan Zoethout Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Geinspireerd door de "Drie paardjes" besloot Jaap (Gusto) dat 'ie ook graag een paardenharen kwastje met olijfhouten handvat wilde. Welnu, dat kan dus geregeld worden ... Allereerst maar eens een "donorkwast" besteld: Vie-Long paardenharen kwast 12705B (50% manen / 50% staart) Nog geen 3 kwartier na binnenkomst de kwast "geslacht": Als handvatje had Jaap het volgende voorbeeld voor ogen, hij maakte er ook een schetsje bij: Om Teun (KugelFanger) een beetje te helpen, een iets verbeterde schets gemaakt: Zo links en rechts een beetje gesmokkeld met de maten - hier een millimetertje meer, daar een millimetertje minder ... En uiteraard gaf Teun er z'n eigen "draai" aan: Hier nog ongelakt (en nog mooier dan 't origineel). Volgende aktie: 2 laagjes lak (Glitsa matte parketlak) en een abalone schijfje aan de onderkant: Deze morgen het borstelkopje ingelijmd met 2-componenten epoxy: Het "tuigje" van elastiek en tie-wraps om de zaak tijdens het uitharden op z'n plaats te houden. Simultaan met dit kwastje "Nieuw kwastje (22)" gemaakt - hier samen op de foto: Morgen rond het middaguur is de epoxy uitgehard. Wordt vervolgd ...
ceekee Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Vakwerk! Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Jan Zoethout Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 Deze morgen was de epoxy dus uitgehard - hier het kwastje, ontdaan van z'n "tuigje": Dan nog even een schuimpje opkloppen en een uurtje laten weken om de beestenlucht te verdringen/verdrijven: En hier is 'ie (zo goed als) droog: De taille is 23 mm, hoogte borstelkop is 50 mm (zoals de originele kwast). Als 'ie morgen echt kurkdroog is, gaat 'ie op transport naar Jaap ....
Marcel Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Ik vind paardenhaar nooit zo fotogeniek maar het handvat ziet er schitterend uit!
Guest Gusto Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Ik heb hem de T&J Custom genoemd, een erg mooi en fijn schuimkloppertje.
KugelFanger Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Ik heb hem de T&J Custom genoemd, een erg mooi en fijn schuimkloppertje. Teun en ik voelen ons vereerd ... Jan zegt het precies goed
Hanskoning Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Dat is een hele mooie borstel geworden heren, veel plezier ermee Jaap.
Recommended Posts