Harkos Posted June 18, 2016 Posted June 18, 2016 Vandaag bij mijn zoon geweest. Komt hij met het volgende mes op de proppen. Jernbolaget Eskilstuna Sweden. Handvat lijkt op ivoor, maar kan natuurlijk ook mammoet zijn. Helaas kan ik in de caravan geen betere foto maken op dit moment, maar het geheel ziet er oud, maar gaaf uit. Daar mijn kennis op dit gebied minimaal is graag een toelichting wat hij hier heeft. Neem hem mee naar huis om te proberen, maar misschien is hij niet scheerklaar. Daar kom ik dan later op terug
Tony Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Fraaie aanwinst, mijn eerste indruk is been. Ivoor wordt meestal zonder ringetjes gepinned.
mhharsta Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Mooi, zo'n (volgens mij meer dan 100 jaar) oud mes uit Eskilstuna. Ik denk dat Tony gelijk heeft voor wat betreft het materiaal van de scales. Het lijkt me zeker de moeit waard het mes scheerklaar te krijgen.
efsk Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Ik vind het allemaal wat moeilijk afleidbaar van deze foto. Jernbolaget bestond tussen 1868 en 1960, maakte gereedschappen en messen, waaronder om te scheren.
Harkos Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 Nog even wat betere foto's. Op het oog ziet het er absoluut gaaf uit.
efsk Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Zo ziet eht er niet verkeerd uit. iets honewear maar niet te ernstig, het enige is het hapje uit de hiel. Ik kan me niet voorstellen dat dat origineel is dus daar heeft het mes een tikje gehad. Is echter met een beetje moeite goed corrigeerbaar tot iets wat er net uitziet en geen hinder levert.
Harkos Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 Is inderdaad bij nadere beschouwing hoekje uitgebroken. Voorzichtig glad slijpen zal wel goed gaan. Ga thuis proberen of je er mee kan scheren en hoe goed. Mocht het nodig zijn moet het goed geslepen worden. Daar kom ik dan wel op terug.
Recommended Posts