Ga naar inhoud
Harkos

Tip mesjes

Aanbevolen reacties

De Tip, gekocht bij de Real in Duitsland. Lijkt exact gelijk aan het Hema mesje. Op de blister na is het een kopie. Alleen is de prijs wel een groot verschil. Tip €1,45, Hema €2,25. Dat is toch wel substantieel. Trouwens nu in de webshop van €2,25 voor €1,80, dat valt dus dan ook nog wel mee.

Zoals bekend verondersteld, komen deze mesjes uit de Israelische Personna fabriek.

Mijn oordeel: Goed. Goed mesje, maar er zijn betere. Zeker koopwaardig.

Helaas geen aparte foto, maar we hebben het over het linker pakje mesjes.

P_M_Tip.jpg.57f4af6c55c8bd89185686ec8a222cdf.jpg

1- Krabber: Above the Tie_S1

Nieuw mesje vandaag. Het scheren was ook zeker een genoegen na 5 beurten super-Max voor de wetenschap, nu weer een beurt voor het plezier.

In de S1 een prima combi. Na gisteren leek het scheren opnieuw uitgevonden. Dit mesje is meer dan de gulden middenweg en in deze combi heerlijk om te gebruiken. Eens zien hoelang dit goed gaat.

2- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Tip doet het ook deze keer gewoon goed, zoals je van een fatsoenlijk mesje mag verwachten. Lekker vlot en glad scheerwerk. Geen dingen als hoekgevoeligheid of rauw of bijterig.

De combi is prima, de Fat Boy op 5 was voldoende voor 3 prima rondes, met het gewenste resultaat. Een gladde bakkes.

3- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

de 3e x van het mesje is net zo goed als de 1e. Weer vlot scheerwerk.

Alleen het aantal beurten van deze kwaliteit is nog bepalend voor de waardering.

In de Ikon merkbaar verschil tussen de open en de dichte kant. Waar de boel redelijk glad is, is de dichte kant erg comfortabel. Moet er even wat meer gewerkt worden is de open kant net even effectiever. Mooie combi.

4- Krabber: Above the Tie_S2

Er zijn mesjes en mesjes. Dit mesje liet zich ook bij deze inzet op het hoofd van zijn goede kant zien. Zo, hier onderscheidt kwaliteit zich van het gemiddelde, zoals de laatst gebruikte Super-Max. Wat haalt die Tip makkelijk het hoofdhaar eraf. Wel benieuwd hoe het mesje zich morgen op de baard gedraagt.

In de S2, de haartjes waren al weer wat langer, het gazon zo geharkt en geschoren. Dit is een mooie combi voor dit werk. Absoluut geen kritiekpunten.

5- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Zo mijn 5 norm is weer gehaald en gaat het mesje door voor boven gemiddeld goed. Op naar mijn algemeen gemiddelde. Leuk, dat ik nog weinig verschil merk met de 1e 4 beurten.

In de Fat Boy op 6 strak scheerwerk, zonder op of aanmerkingen. Weer rondom glad in 3 strakke rondes.

6- Krabber: Above the Tie_S1

Het mesje gaat gewoon door. Ook deze 6e x is gewoon goed. Morgen weer.

In de S1 mooi strak en zacht, maar effectief scheerwerk. Geen verrassingen, maar dat kan ook haast niet met deze combi.

7- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Tip is echt goed. Voor de 7e x in 3 rondes overal glad. Mesje voelt nog in prima conditie.

In de Ikon #101 de 1e ronde met de open kant en 2e en 3e gesloten. Glad. Morgen mag het mesje nog een keer en gaat dan dus over mijn gemiddelde. Kan eigenlijk niets bedenken, waarmee ik op dit mesje kan afdingen. Voor mij vergelijkbaar met de Hema. Gezien uiterlijk, verpakking en resultaat absoluut hetzelfde.

8- Krabber: Above the Tie_S2

Het mesje leek me iets minder deze keer. Wel nog goed scherend, maar loopt op zijn eind. Heeft wel mijn gemiddelde gehaald.

In de S2 moest ik echt even opletten, dat alles eraf ging, maar dat lukte dan wel weer zonder verdere bijzonderheden. Morgen nog een kans, maar denk dat het dan wel is.

9- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Het mesje was vandaag echt minder. Niet dat het een slechte beurt was, maar moest echt opletten op glad scheren.

In deze combi was het moeizaam om echt glad te worden. Uiteindelijk stond de Fat Boy op 9. Effectiever kan niet. Daarna werd ik wel glad, maar dat kan makkelijker. Echter me dunkt 9 x voor dit mesje is toch ook wel weer goed, gezien de 8 voorgaande prima beurten.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij zijn het ook dezelfde mesjes. Ik geef de voorkeur aan de Personna Platinum Chrome mesjes (blauw/rood/witte verpakking).

Zouden uit dezelfde fabriek moeten komen, maar scheren voor mij wel degelijk anders.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zijn het ook dezelfde mesjes. Ik geef de voorkeur aan de Personna Platinum Chrome mesjes (blauw/rood/witte verpakking).

Zouden uit dezelfde fabriek moeten komen, maar scheren voor mij wel degelijk anders.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Daar heb ik in 2013 ooit 1 van geprobeerd, maar was er toen niet erg positief over. Zou dat nog eens moeten doen, want was er toen nog niet zo bewust mee bezig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.