Chieske Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Hallo allemaal, Hoe zijn jullie ervaringen met de Bolzano superinox mesjes? Vond de 1e ronde behoorlijk agressief! Enkele wondjes zelfs miss ligt het aan mij, dat kan natuurlijk ook Echter wel de gehele dag een smooth gevoel!! Ik heb er 7x mee geschoren, wat volgens mij een prima resultaat is. Momenteel andere mesjes aan het proberen, zal over een tijdje de Bolzano nogmaals de revue laten passeren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Tjebbe Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Voor mij een beetje rauw en verder niet heel bijzonder...
Harkos Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Al weer even geleden, dat ik dit mesje gebruikte. Laatste keer 24-8 t/m 30-8-2014. Het mesje hield het met beperkingen 7x vol. Dat was niet slecht. Echter de kwaliteit van de beurten waren erg middelmatig. Het mesje scoorde voor mij toen voldoende, maar zal ze niet kopen op voorraad, omdat er veel betere zijn. De producent Feintechniek brengt dit mesje op de markt naast Elios, Croma en Triton. Tevens brengen ze deze mesjes op de markt onder andere merknamen. Zie hier:Feintechniek Over het algemeen worden ze als erg middelmatig ervaren, zeg maar Derby, wat ik dus onderschrijf.
Hanskoning Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Ik heb me ooit door een wervende reclame uiting, dat dit in Italië het meest gebruikte mesje door de barbiers is, 100 stuks aangeschaft. Wel dan zijn de geschorenen niet zo best af zo realiseerde ik me direct bij de eerste scheerbeurt een zeer middelmatig mesje welke bij mij niet prettig over de huid gleed. Ze zijn opgegaan aan het verwijderen van de nekharen nadat de tondeuse zijn werk op het hoofdje had voltooid. Wat is trouwens een "smooth" gevoel is hier ook een Nederlands woord voor
Guest Gusto Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Maar ik vind die Bolzano-mesjes maar zeer middelmatig.
peto Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Ik vind dat ook een matig mesje...gebruik meestal de Personna Platinum Chrome of Astra groen. Ga vandaag de Platinum Lux uitproberen. P
Harkos Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 De Bolzano Superinox is een bruikbaar mesje, geen hoogvlieger, maar voldoende. Dit mesje, tot 1990 in Bolzano en vanaf toen bij Feintechniek in Eisfeld Duitsland geproduceerd, was in mijn herinnering niet heel bijzonder. Croma, Elios, Bolzano, Merkur en waarschijnlijk ook Mühle en Timor komen uit dezelfde fabriek, overgenomen door een Amrikaan, Harry, en heet nu Harry's Feintechniek. De vorige Bolzano ging 7x mee en deze 5x, waarmee het gemiddelde op 6 komt. Mijn oordeel: voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Kopen? Nee. ** 1- Krabber: Ikon 103 Short Comb Al tijden niet gebruikt en nog nooit echt beschreven,de Bolzano Superinox. Even terugzoekend, kwam ik in augustus 2014 tegen het mesje 7x te hebben gebruikt en het een gemiddeld, maar geen slecht mesje vond. Ben benieuwd. De 1e beurt is bevredigend. Daar ik zowel een onbekende krabber en een nieuw mesje dus had, was het gedrag van de combi wat minder voorspelbaar. De Ikon 103 lijkt een Gillette New kloon. Deze krabber heb ik even van Laurens te leen en moet zeggen, dat het een mooie kop is. Scheert redelijk effectief en ongeveer net zo goed als de echte New. Met het Bolzano mesje dus even zoeken, maar al snel de slag te pakken en de baard er restloos af. Prettige snit. 2- Krabber: Ikon 103 Short Comb De Bolzano deed het vandaag prettiger dan de 1e x. Omdat ik gisteren het gevoel had, dat ik de combi niet geheel in de greep had, nogmaals dezelfde opzet. De Ikon 103 met de Bolzano voelt nu vertrouwder, maar nog niet echt van ja goed zeg. Ligt dit nu aan het mesje of de krabber? Niet echt slecht, maar ook nog niet zo van dat is het. Morgen het mesje maar in de Gillette New proberen, die aan de wieg stond van de 103. Uiteindelijk wel glad na 3 rondjes. 3- Krabber: Gillette New Het mesje is nog goed bruikbaar, maar of dat nog lang zo blijft? In de Gillette New is het voor mijn gevoel net iets beter dan in de Ikon 103. Denk dat de 103 die ik te leen heb net iets minder afgeronde tandjes heeft en hierdoor wat harder voelt. Ben er dus nog niet uit of het mesje nu daadwerkelijk beter is in de New, of dat de combi gewoon zachter voelt. 4- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt Het mesje doet nog wat het moet, maar wordt er niet comfortabeler op. Morgen nog de kans om mijn 5 norm te halen,maar waarschijnlijk blijft het daar wel bij. Ben wel glad, maar niet makkelijk. Of het aan de Mulcuto ligt waag ik te betwijfelen, want in het algemeen kan ik daar goed mee uit de voeten. Deze combi is een wat moeizamere, maar zoals gezegd wel glad. 5- Krabber: Apollo OC De Bolzano is vanmorgen door de mand gevallen en in de spaarpot beland. Ofschoon het mesje best aardig bruikbaar is, gooit het bij mij geen hoge ogen, maar dat dacht ik al te weten. De Bolzano in mijn Apollo OC gedaan en daarnaast een Personna - Lab Blue in de Ikon 103 klaar gelegd. De linkerhelft met de Apollo en de rechterhelft met de Ikon geschoren. 2e ronde alleen met de Apollo en de 3e ronde met de Apollo met de Personna er in. Die Bolzano's kan je beter laten voor wat het is. Ofschoon het mesje mijn 5 norm heeft gehaald en zeker het niveau Derby ontstijgt, is het niet een heel prettig mesje. Daarvoor zijn plenty betere alternativen. De Ikon 103 scheert prima, maar voegt niets toe, indien je al een Gillette New, Apollo OC en een ATT S2 hebt. Zoek je een goede OC is die Ikon 103 een te overwegen keus. Naar index Harkos 1
Hanskoning Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Bedankt weer Harrie en met je observatie kan ik het geheel eens zijn een wel zeer middelmatig mesje, hoewel middelmatig dat redt hij voor mij nog niet eens. 1
Jeroen Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Dank voor je vele beschrijvingen van DE mesjes en natuurlijk je gegeven overzicht! Voor mij zeker waardevol gebleken. 1
bartje-p Posted February 5, 2024 Posted February 5, 2024 Oud topic, nieuwe reactie. Vandaag voor het eerst de Bolzano Superinox gebruikt. In de Mühle Rocca. Zonder kleerscheuren kunnen scheren en zeker prima glad. Maar mesje was heel erg aanwezig in de Rocca (zeker t.o.v. mijn andere krabbers), dus gevoelsmatig lijkt het niet heel soepel te gaan. Maar dat is alleen gevoelsmatig, want de aluin gaf geen signaal en de AS en ASB ook niet. Maar ben het verder wel met hoop anderen eens. Valt wel mee te scheren, maar er zijn betere mesjes te krijgen wat mij betreft. Ik zal deze nog in 1 of 2 andere krabbers gebruiken, de andere mesjes gaan weer door naar een volgend slachtoffer PS: wel 1 groot voordeel, er wordt geen lijm gebruikt op het papier, dus het mesje komt prettig uit de wikkel! 3 1
bartje-p Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 Vandaag 2e (en kaatste) keer voor dit mesje, 2 dagen stoppels. Dit keer in de mildere Tatara Masamune. Ook hier is het mesje erg aanwezig qua geluid en voelt wat trekkerig aan, zelfs bij de eerste WTG gang. Conclusie: voor mijn krabbers, baard en huid zijn er lekkerdere mesjes! 2
Chrispijn2 Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 Twee scheerbeurtjes vind ik erg weinig. Hoe vaak doe je gemiddeld met een mesje?
bartje-p Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 1 uur terug, Chrispijn2 zei: Twee scheerbeurtjes vind ik erg weinig. Hoe vaak doe je gemiddeld met een mesje? klopt, maar als het niet lekker scheert is er geen enkele reden om er langer mee te scheren, toch? Normaal 3-6x ongeveer met een DE mesje.
Chrispijn2 Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 Duidelijk. Ik dacht dat het al bot was (voelt trekkerig)
bartje-p Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 53 minuten geleden, Chrispijn2 zei: Duidelijk. Ik dacht dat het al bot was (voelt trekkerig) bot weet ik niet, maar wel trekkerig dus zeker niet scherp genoeg. Zoek er maar eens wat reviews op na, schijnen wel meer scheerders last van te hebben. Wordt vaak vergeleken met een Derby Extra, maar zo erg was het bij mij niet, anders had ik hem na 1x al weg gegooid.
Recommended Posts