Kole Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Ben de laatste paar dagen wat aan het rondkijken voor een nieuwe shavette. Heeft hier toevallig iemand ervaring met de sanguine coolcut 9? Kugelfanger wees mij hierop en ze zijn voor een kleine 20,- euro op ebay te koop, dit is inclusief 20 personna mesjes. Ik heb op het moment de Bluebeards revenge shavette, maar ik ben op zoek naar iets stevigers. Op het moment is er geen ruimte in het budget voor feather en soortgelijke, maar ben wel opzoek naar een upgrade. offtopic: de omgea 10019 die hier wel eens besproken was is nog volop verkrijgbaar bij de trekpleister in Groningen, voor 3,70
daverenaldo Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Fijne shavette, alhoewel ik me er nog maar een paar keer mee geschoren heb. Het lijkt meer op een open mes dan de shavettes waarin halve de mesje gaat. De personna mesjes zijn veel stugger en je haalt je er bijna niet aan open. Balans van de shavette voelt ook echt goed. Het gedeelte waar het mesje in gaat, heb ik wel wat aangepast. Het mesje werd niet overal evenveel blootgesteld. Met wat andere aanpassingen is de shavette ook geschikt voor feather professional mesjes, alhoewel ik dit nog niet geprobeerd heb. Voor het geld is het zeker geen miskoop.
Kole Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 Het jeuk inmiddels aardig om 'm voor 18,- euro, inclusief 20 mesjes aan te schaffen. Zijn de 'personna mini injector' mesjes een beetje goed verkrijgbaar in Nederland en hoe moeilijk waren de aanpassingen die je gemaakt hebt/gaat maken?
daverenaldo Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Ik heb werkelijk geen idee hoe het gesteld is met de verkrijgbaarheid. Volgens mij kunnen er ook mini injector mesjes in van Schick en die zijn goed te verkrijgen in nederlandse webshops. De aanpassingen vielen reuze mee, wel wat braampjes aanwezig en het verschil in blootstelling van het mesje. Dit laatste is overigens niet geheel nodig om goed mee te kunnen scheren, maar ik ben nogal een pietje precies. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
KugelFanger Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Er gaan gewoon injector mesjes in, het voordrel ten opzichte van de gewone DE mesjes is dat de scherpe hoeken er niet aanzitten. Ook zijn de mesjes wat steviger. Ze zijn opzich goed te verkrijgen, maar dan wel op ebay. In nederlandse webwinkels weet ik niet.
Recommended Posts