Hanskoning Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Vandaag een fris begin van de dag waarbij de DR Harris en Proraso groen gebroederlijk voor een heerlijk scheertapijt zorgden. Een Semoque die het fantastisch doet, uitzonderlijk zo begrijp ik of is het de hand van de meester Het Wolfje met het Feather mesje (2x) maaide alles soepeltjes weg en de afwerking met de Alcolada en Omega/Proraso balm (gemengd) rondde de scheerbeurt verfrissend af.
Kingjack Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Att S1 met een Alu greepje Polsilver super irridium Arko Whipped dog 30 mm DVH balsem De att gaat met dit lichte greepje helemaal als een raket!
efsk Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet Lea Wolfman WR1 Voskod (4, weg) Tunney aluin De Lea voor het eerst in gebruik. Uit de verpakking ruikt de zeep wat melkachtiger, wat zoeter dan verpakt. Het is op zich een hele aangename geur, maar het doet me ook aan karnemelk denken en daar ben ik niet van. Vandaag de tegengestelde van zaterdag: links de open kam, rechts de gesloten. Een driedagsbaard, en dat was bij de eerste gang merkbaar: de gesloten kam had er iets meer moeite mee dan de open. Het eindresultaat echter is uitstekend te noemen: beide zeiden als een spiegeltje zo glad. Benieuwd naar de verschillen in gevoel morgen, daar zal ik over een paar dagen over berichten, als ik conclusies trek over deze scheerkop. Tunney iets prik in de hals.
Snuff Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Att S1 met een Alu greepje De att gaat met dit lichte greepje helemaal als een raket! Alle twijfels over de S1 zijn verdwenen neem ik aan?
cutthroat Posted June 15, 2016 Author Posted June 15, 2016 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Floid vigoroso - Biodermal aftershave gel De Candidius is toch wel een heerlijk mes waarvan ik er nog wel een paar zou willen hebben. Op eBay worden er regelmatig aangeboden in (zo goed als) NOS staat, maar voor prijzen die mij te gortig zijn. Een oog open blijven houden dus. Ook vandaag had de Candidius weer geen enkele moeite met de baard en liet in drie gangen een spiegelglad resultaat achter. Geen prik van de aluin, een minuscuul prikje van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.
Edsel Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Gillette Tech Fat Handle (England) Supermax stainless (2) Vintage Omega varken Arko stick La Toja ASL Kruidvat sensitive ASB Ook tijdens de tweede scheerbeurt presteerde het mesje naar behoren. Resultaat VLS.
Tjebbe Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, TOBS Jermyn Street, Barbaros TR-1, Captain Rood (2), Tunney aluin, Eigen Toco Tholin aftershave balsem.
Jerry9630 Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Fatip Gentile met Wilkinson Sword (3) Semogue 2000 Haslinger ringelblumen Lucky tiger face tonic Myrsol lemon 444 balm
GladJakker Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Omega varkentje TOBS Natural Shaving Cream Merkur 39c Hema-mesje (2x) Proraso groen AS Proraso groen ASB Het was even zoeken naar de goede hoek, want er leek niet veel te gebeuren. Maar in drie gangen bijna spiegelglad. Weinig prik van de AS. Al met al een comfortabele scheerbeurt dus.
Frog Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Feather DX Feather pro Omega 599 Vitos Extra Floid Black
Hanskoning Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Zal het iemand ontgaan wat vandaag de gebruikte goederen zijn, ik denk het niet De WSP Chinees is een machtige kwast een waar schuimmonster en door de dichte haarbezetting houdt hij een berg schuim vast waar ik me wel twee keer mee kan scheren. Nadeel is wel dat hij gevuld best wel enig gewicht meetorst. Maar voor elke gang even de haartjes licht in water tippen en je kalkt het hele gezicht weer propvol schuim. Het Wolfje met het grote mondje met een Feather (3x) liep als over wolken over de Tabac laag en weer een zijdezachte huid zonder stoppels.
Tony Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Een eerste scheerbeurt met deze nieuwe aanwinst, een L. Kern en zn uit Amsterdam. Schorkopf met strakke lijnen 13/16 groot gefinished op een Suehero 20k. Deze keer met een WSP Chinees. Prima beurt.
marco Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet D.R. Harris Windsor scheercreme Pearl open kam tto Personna super Brut Sport Style Nivea sensitive cooling asb Tijdens en na het scheren voelt de huid goed met deze krabber. Wel net iets meer prik van de aftershave dan verwacht, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Scheert lekker glad. Verwonderlijk dat Hans deze van meerdere mensen terug kreeg. Wat was de klacht over het algemeen Hans?
Hanskoning Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Aan drie mensen uitgeleend en over het algemeen geen comfortabel scheergevoel, te lompe kop en te zwaar. Ik ben blij dat hij nu rust gevonden heeft en een baasje welke hem wel waardeert.
marco Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Vreemd genoeg vind ik deze dus best comfortabel, ondanks dat ik meer van milde krabbers hou.
Hanskoning Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Krijg ik wel € 38 van je, nee niet voor de krabber die is je gegund omdat je de laatste tijd weer zo leuk meedoet. Maar dit was de krabber die ik uit mijn handen heb laten vallen en waar ik ongeveer een half uur mee bezig ben geweest om hem ,met mijn gestel welke uitermate geschikt is voor het fijne mechanische werk, hersteld te krijgen dit a raison van € 90 per uur en dan mats ik je nog. Echter gelet op de gezinsuitbreiding bedenk ik me nu dat je voor dat geld je zwangere dame eens extra mag verwennen door een mooie bosje kleurrijke bloemen voor haar te kopen
Harkos Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Jeruzalem Harkos® _Fibre, TFS_Neroli Strong, Above the Tie_S2, Tip_Personna 8e x, Pinaud-Clubman_Special Reserve, Hema_Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Jeruzalem Harkos® _Fibre en TFS_Neroli Strong: Een lekker citrus schuim bommetje deze morgen. Prima bakje schuim, goed geleidend. De fibre had in een mum een mooi dik schuim van het soort extra dikke yoghurt. Mesje en krabber: De Tip_Personna voor de 8e x gebruikt. Het mesje leek me iets minder deze keer. Wel nog goed scherend, maar loopt op zijn eind. Heeft wel mijn gemiddelde gehaald. In de S2 moest ik echt even opletten, dat alles eraf ging, maar dat lukte dan wel weer zonder verdere bijzonderheden. Morgen nog een kans, maar denk dat het dan wel is. Resultaat BBS. Vanmorgen zin in een lekker geurige afwerking, dus de Special Reserve er op. Hema Sheabutter voor de ontspanning. Ontbijtje en op reis naar het noorden. Arras is de volgende bestemming, waar ik inmiddels ben gearriveerd.
marco Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Krijg ik wel € 38 van je, nee niet voor de krabber die is je gegund omdat je de laatste tijd weer zo leuk meedoet. Maar dit was de krabber die ik uit mijn handen heb laten vallen en waar ik ongeveer een half uur mee bezig ben geweest om hem ,met mijn gestel welke uitermate geschikt is voor het fijne mechanische werk, hersteld te krijgen dit a raison van € 90 per uur en dan mats ik je nog. Echter gelet op de gezinsuitbreiding bedenk ik me nu dat je voor dat geld je zwangere dame eens extra mag verwennen door een mooie bosje kleurrijke bloemen voor haar te kopen Nou, in dat geval ook namens de zwangere dame bedankt, Hans!
Hanskoning Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Ontbijtje en op reis naar het noorden. Arras is de volgende bestemming, waar ik inmiddels ben gearriveerd. Wel Harrie naar ik begrijp zijn de laatste reis loodjes in het zicht en mogen je overmorgen weer thuis verwachten, zal qua eten wel even tegen gaan vallen
Harkos Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Ontbijtje en op reis naar het noorden. Arras is de volgende bestemming, waar ik inmiddels ben gearriveerd. Wel Harrie naar ik begrijp zijn de laatste reis loodjes in het zicht en mogen je overmorgen weer thuis verwachten, zal qua eten wel even tegen gaan vallen Duurt nog even hoor. Ga eerst nog naar een boer in Brabant, om bij mijn zoon langs te gaan en daarna naar een boer in Vinkeveen, om mijn ouders te bezoeken en dan naar huis. Kan dus zo maar nog 10 dagen duren. Hunker wel naar al het spul wat inmiddels op de mat ligt.
Harkos Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Ontbijtje en op reis naar het noorden. Arras is de volgende bestemming, waar ik inmiddels ben gearriveerd. Wel Harrie naar ik begrijp zijn de laatste reis loodjes in het zicht en mogen je overmorgen weer thuis verwachten, zal qua eten wel even tegen gaan vallen Duurt nog even hoor. Ga eerst nog naar een boer in Brabant, om bij mijn zoon langs te gaan en daarna naar een boer in Vinkeveen, om mijn ouders te bezoeken en dan naar huis. Kan dus zo maar nog 10 dagen duren. Hunker wel naar al het spul wat inmiddels op de mat ligt. Hans, lees net je reactie voor aan Uschi en daar heb je niet mee gescoord. Ze vindt dat ze ook kan koken en gevoelens heeft. En koken kan ze, maar we houden van taakverdeling en afwisseling.
Tjebbe Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Hunker wel naar al het spul wat inmiddels op de mat ligt. Kan de deur nog wel open?
Harkos Posted June 15, 2016 Posted June 15, 2016 Hunker wel naar al het spul wat inmiddels op de mat ligt. Kan de deur nog wel open? Ja hoor, ik heb geen brievenbus. Die staat mooi aan de straat en wordt elke dag geleegd door mijn schoonzoon, waarmee we op hetzelfde erf wonen Mijn mat is dus volledig virtueel.
Recommended Posts