cutthroat Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 - Areuka 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS zagara gelsomino forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS zagara gelsomino forte asb De week gestart met een lekkere scheerbeurt met de Areuka. Zoals ik vorige keer al vermeldde, tijdens de scheerbeurt een wat ruw gevoel maar weinig reactie op aluin en aftershave. Zo ook deze keer. In drie gangen zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van de aluin, een fractie meer van de Pinaud. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Gillette Tech Fat Handle Supermax super stainless (2) => weg Plisson L'Occitane Arko Stick Pitralon Original ASL Kruidvat sensitive ASB
Johan Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Schick Krona krabber Feather mesje Whipped Dog synthetische kwast TOBS Coconut scheercrème Pitralon Classic aftershave L.T. Piver Eau de Lavande Sent from my SM-G920F using Tapatalk
onno Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 proraso wit pre IKON #103 met polsilver (4) Razorock plisson Pentigolian Endymion soheercreme en ASB Eerste keer met een open kam geschoren. Effe wennen, maar e driedaagse baard is er helemaal af, voelt weer lekker glad. Mooie dag
Frog Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Gillette Aristocrat Rapira platinum lux Omega S10005 Bon Berger Menthe Alcolado Glacial
fireshrimp Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Merkur Progress Persona Semogue 2000 Tabac Hema ASB Een lang weekend zeilen en de baard van drie dagen moest weggewerkt worden. Daar had bovenstaande combi geen enkel probleem mee.
Kingjack Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 ATT S1 Polsilver SI(1) Plisson L'Occitane TFS barba gialle Osage rub Proraso balsem De eerste keer met een ATT S1 op een EJ greepje. Fijn.
Hanskoning Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Als er al een (persoonlijk) scheerwalhalla is heb ik hem vanmorgen bereikt. Het Wolfje kreeg in haar mooi groot mondje een vers Feather mesje en wat een prachtige combinatie is dit. Op de automatische piloot het mesje zonder druk over de huid laten glijden en vervolgens meer dan glad zijn en nergens irritatie, kan het beter?? De Plisson zorgde in samenspraak met de E&J creme voor een goede ondergrond. De Pinaud Lime mocht het geheel afsluiten.
Tjebbe Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Oh ja Hans... Jojobaolie, Stirling Kong, Le Père Lucien, Savon de Barbier, Above the Tie S2, PolSilver Super Iridium (3), Tunney aluin, Eigen Toco Tholin aftershave balsem.
Hanskoning Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Aha gelukkig Tjebbe heeft zijn horloge weer gelijk gezet
peto Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Merkur Progress Personna PC WD 24mm syntheet TOBS Jeremynstreet Pitralon Classic Vind de Progress toch prettiger en effectiever scheren dan de 39C. Toch een goede aankoop... Lekker glad weer!
Guest Gusto Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Fatip Grande Triton R3 (4) Omega 11137 Varken De Vergulde Hand Denim Original AS
Loei Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Feather Artist Club SS Feather Pro (5) Jan Zoethout custom syntheet TOBS Avocado Hema Shea Butter ASB Axe Africa Een fijne scheerbeurt deze keer met de Feather! De ATG gang op de hals gaf deze keer geen moeite. Ik vermoed dat het verschil in kwaliteit van scheercreme/zeep met een straight gewoon beter merkbaar is dan met een krabber. Met een krabber komt het denk ik niet zo nauw. DFS!
Harkos Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Cyril R. Salter_Indian Sandalwood, Above the Tie_S1, Tip_Personna 6e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Semogue SOC Bristle Cherrywood en Cyril R. Salter_Indian Sandalwood: Wat kan ik er nog van zeggen. De beste combi aan boord? Mesje en krabber: De Tip_Personna voor de 6e x gebruikt. Het mesje gaat gewoon door. Ook deze 6e x is gewoon goed. Morgen weer. In de S1 mooi strak en zacht, maar effectief scheerwerk. Geen verrassingen, maar dat kan ook haast niet met deze combi. Resultaat BBS. De Bay Rum AS en ASB er op. Ontbijtje, aankoppelen en wegwezen.
cutthroat Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - TFS bergamotto neroli forte - Aluin - Floid vigoroso - The Shave Doctor aftershave gel In drie gangen weer zo glad als een aal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.
Edsel Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Gillette Tech Fat Handle (England) Supermax Stainless (1) Plisson L'Occitane Omega Crema da Barba Pitralon Original ASL Nivea sensitive ASB De eerste scheerbeurt met dit mesje verloopt zeer goed. Fijne scheerbeurt zonder irritaties achteraf.
Marcel Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 WSP Chinees Speick Active scheerzeep Gillette Parat Treet Dura Sharp Myrsol Agua de Lemon en 444 balsem
Johan Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Gillette Contour Wilkinson Sword Profile mesje Omega Hi-Brush synthetische kwast NSS mystery soap Tabac Original aftershave Ik had Sharon gezegd dat ik haar nieuwe tallow zeep ook eens met een cassettemesje zou proberen. Bij deze dus. Mijn conclusie over de zeep? Goed, maar niet exceptioneel. Ik had zelf ook graag een wat hardere zeep gehad. Verder geen klagen over deze scheerbeurt Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Tjebbe Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood, Barbaros TR-1, Captain Rood (1), Tunney aluin, Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood Aftershave balsem. Wat een fijn mesje in deze krabber!
Jerry9630 Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Mühle R89 met personna lab blue (2) Razorock plissoft MWF Lucky tiger face tonic Floid suave Baume.be balm Eerste echte test voor de plissoft, maar gaf geen problemen. In geen tijd een mooi vol schuim die mooi stabiel bleef (dat durft al eens tegen te vallen met de MWF). DFS!!
onno Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 ATT M1 met polsilver (5) Razorock Plissoft T&H sandalwood cream Arran aromatics Driftwood ASB een mooie dag
Frog Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Stotzki 5/8 Simpson Commodore X1 Tabacco Verde Brut Original
Frog Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Af en toe hé Ron. Al blijf ik de Feather AC en aanverwanten beter vinden.
Harkos Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Jeruzalem Harkos® _Fibre, Savon de Marseille_Vert 72% olijfolie, Ikon_Shavecraft 101, Tip_Personna 7e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Jeruzalem Harkos® _Fibre en Savon de Marseille_Vert 72% olijfolie: Na 10x gebruik merk ik, dat de Savon het lekker blijft doen, maar het beste resultaat geeft met niet te veel en vooral niet al te warm water. Kopsoppen gaat er goed mee, maar laat je het wat staan in een kommetje loopt het schuim wat terug, maar dat is ook geen wonder, want er zitten geen stofjes in om het schuim dichter te maken en beter gebonden te houden. Even doorlkloppen lost dit weer op. Grappig is wel, dat dit bij mij niets uitmaakt voor het uiteindelijk resultaat, haren weken en soepel scheren. Mesje en krabber: De Tip_Personna voor de 7e x gebruikt. De Tip is echt goed. Voor de 7e x in 3 rondes overal glad. Mesje voelt nog in prima conditie. In de Ikon #101 de 1e ronde met de open kant en 2e en 3e gesloten. Glad. Morgen mag het mesje nog een keer en gaat dan dus over mijn gemiddelde. Kan eigenlijk niets bedenken, waarmee ik op dit mesje kan afdingen. Voor mij vergelijkbaar met de Hema. Gezien uiterlijk, verpakking en resultaat absoluut hetzelfde. Resultaat BBS. Even weer de eigen AS en ASB en klaar voor weer een dag genieten van natuur en oude gebouwen. Terwijl ik dit type zit ik heerlijk buiten in de zon!
Recommended Posts