Jump to content

iemand hier ervaring met Straight Razor Arts strop ?

Dobby

Recommended Posts

Om duidelijk te zijn het is NIET de bedoeling om het merk en de mensen er achter in een negatief daglicht te brengen.

Ik gebruik sinds enkele tijd een xxl/xxw strop van www.StraightRazorArts.com ( is niet actief , hun etsy shop wel) .

Indien ik enkel deze strop gebruik heb ik de indruk dat het mes snel botter ga en dat het een lichte trekkerige gevoel geeft bij het mee scheren.

Dit verminder wanneer ik er na het mes over een bv Herold riem ff paar stroken heen haal .

Hoe zou dit komen?

Te veel druk door de afstand en grote van de riem?

Te hard of niet hard genoeg aanspannen van de riem?

Het niet uitvoeren van de x stroke doordat hij toch mega breed is ( bij mijn Snaile forge is het nog niet eens 50% van de brede dat ik gebruikt )?

Of ander handelingen die het scherpte van het mes benadeel ?

Thx voor jullie hulp

Bruno

Je Herold, is dat ook een hangende strop of is dat een spanriem? In het eerste geval: je techniek is niet het probleem. In het tweede geval: het jan dat je je strop strakker of juist minder strak moet trekken.

Het zou me echter niet verbazen als het gewoon niet de beste strops zijn. Éen van die gasten heeft een baard.

Je Herold, is dat ook een hangende strop of is dat een spanriem? In het eerste geval: je techniek is niet het probleem. In het tweede geval: het jan dat je je strop strakker of juist minder strak moet trekken.

Het zou me echter niet verbazen als het gewoon niet de beste strops zijn. Éen van die gasten heeft een baard.

is ook een hangende strop. Het verschil is ook dat de strop een een daim gevoel heeft , dus volledig vrij van olie of pasta.

Zou dat een groot verschil maken ?

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je pasta's gebruikt op een van de riemen. Heb je de Herold strop van een pasta voorzien? Zoja dan is dat mogelijk de reden dat het mes na het gebruik van deze strop scherper is. Verder zou ik wel een x stroke gebruiken op de (te brede) strop.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je pasta's gebruikt op een van de riemen. Heb je de Herold strop van een pasta voorzien? Zoja dan is dat mogelijk de reden dat het mes na het gebruik van deze strop scherper is. Verder zou ik wel een x stroke gebruiken op de (te brede) strop.

Nee beiden zonder schurende pasta. Op de Herold is er wel de gele pasta. En die van SRA is volledig onbehandeld . En op de canvas zijden is er ook niets op.

De strop is nog wel gewoon lekker glad zonder barsten etc? Het kan gewoon zijn dat de strop je niet ligt: jullie zijn gewoon geen match. Of de strop is niet goed, maar daar kan ik op afstand niks zinnigs over zeggen.

De strop is nog wel gewoon lekker glad zonder barsten etc? Het kan gewoon zijn dat de strop je niet ligt: jullie zijn gewoon geen match. Of de strop is niet goed, maar daar kan ik op afstand niks zinnigs over zeggen.

Is mega zacht en echt leuke kwaliteit en afwerking , is wel mijn eerste strop waarvan de leder zijden niet behandel is dus zoal daim schoenen.. ( ga wel snel vuil uit zien) .

Ik moest het opzoeken, daim = faux suède.

Maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal.

En ik was maar opzoek naar het woord "suede".. Maar idd dat is het , maar dan de echte.