VROEM Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Vandaag naar Kaufmark en de drogist DW geweest en de boel aangeschaft die elders genoemd werd. Wat een koopjes! Alles dubbel gekocht wat op de foto staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Palmolive Classic voor € 0,69... Wat een koopje! Ik koop het hier alleen als de drogist het in de aanbieding heeft voor € 1,49. En dan te bedenken dat er webshops zijn die dit spul voor meer dan 4 euro verkopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Tja, is een beetje vraag en aanbod he. Scheerproducten zijn in Duitsland eenmaal goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Zo kun je nog wel eens wat kopen, ben van de week ook geweest. Heb alleen die croma blades niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Ik heb van de week ook weer eens Palmolive en Nivea creme ingeslagen. Eigenlijk belachelijk dat de prijzen in Nederland zoveel hoger liggen. Palmolive zeep heb ik nog genoeg voor de komende jaren, dus die verleiding kon ik weerstaan Nog wel even langs de REWE gereden om hun uitstekende aftershave balsem te kopen. De rest van de aankopen heb ik bij Müller gedaan (Palmolive creme voor 85 cent, en Pitralon aftershave voor 3,95). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Tja, is een beetje vraag en aanbod he. Scheerproducten zijn in Duitsland eenmaal goedkoper. Maar waarom? Ik heb wel een beetje het idee dat we in Nederland afgezet worden, en niet alleen als het om scheerproducten gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Tja, is een beetje vraag en aanbod he. Scheerproducten zijn in Duitsland eenmaal goedkoper. Maar waarom? Ik heb wel een beetje het idee dat we in Nederland afgezet worden, en niet alleen als het om scheerproducten gaat. Maar andersom kan het ook. In de Franse parfumerie betaal je soms meer voor het zelfde product als hier. Helemaal raar als het om "made in France" spul gaat... Het verschil is echter maar een paar euro op een bedrag van 60 a 80 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Misschien mag ik iets aan dit draadje toevoegen, absoluut niet omdat we ons aangesproken voelen, maar wel omdat er ook een andere zijde aan het verhaal zit. Wij voeren ook de Palmolive in een paar soorten en bijvoorbeeld ook de Palmolive menthol. Geen van deze producten betrekken wij rechtstreeks van de fabrikant en evenmin voor de prijs waar we het hier over hebben. Maar wij verkopen deze eigenlijk niet in Nederland, maar wel naar het buitenland. In zo'n geval kan het zijn, dat iemand bij ons 3 tubes koopt en dat we het daar van moeten hebben. Als we dan een marge van € 1 per tube zouden accepteren, dan zou het kunnen zijn dat we: De klant moeten invoeren De factuur moeten opmaken en toezenden De factuur uitdraaien en meesturen met de zending De zending verpakken en naar TNTPost moeten brengen. Hopen dat de zending zonder track and trace aankomt in het buitenland Etc. etc. Daarvan hebben wij besloten dat we dat niet allemaal voor € 3 kunnen. Dus daarom hebben wij iets meer marge (niet tov € 0,69) dan Nederlandse supermarkten, laat staan Duitse supermarkten hebben. En, als het mag nog even een andere vraag: Toen jij / jullie kochten bij de Kaufland, hebben jullie toen nog wat anders meegenomen, omdat je er toch was? Vriendelijke groet en goed weekeinde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 En, als het mag nog even een andere vraag: Toen jij / jullie kochten bij de Kaufland, hebben jullie toen nog wat anders meegenomen, omdat je er toch was? Ik ga ervan uit dat je doelt op het feit dat de supermarkten prijzen laag kunnen houden omdat ze dit compenseren met andere aankopen? Of het psychologisch effect van bv productplaatsing op de koper? Dan is dat niet echt een alleenrecht van fysieke winkels (plaatsing op ooghoogte en bij kassa's uiteraard wel), maar ook bij webshops doe ik er ook gewoon wat dingetjes bij vanwege of de prijs, of kwijtschelding verzendkosten, of gewoon voor de stomme heb. Als het een foute interpretatie is, dan sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 En dan hebben we het nognieteens over het inkoopvoordeel wat een kaufland heeft. Die koopt iets meer in als een kruitvat. Het zal hier ook een wat lagere omloopsnelheid hebben. En iedere cm moet wat opleveren. Maar shoppen kan lonend zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 En, als het mag nog even een andere vraag: Toen jij / jullie kochten bij de Kaufland, hebben jullie toen nog wat anders meegenomen, omdat je er toch was? Ik ga ervan uit dat je doelt op het feit dat de supermarkten prijzen laag kunnen houden omdat ze dit compenseren met andere aankopen? Of het psychologisch effect van bv productplaatsing op de koper? Dan is dat niet echt een alleenrecht van fysieke winkels (plaatsing op ooghoogte en bij kassa's uiteraard wel), maar ook bij webshops doe ik er ook gewoon wat dingetjes bij vanwege of de prijs, of kwijtschelding verzendkosten, of gewoon voor de stomme heb. Als het een foute interpretatie is, dan sorry Ja, daarom vroeg ik het. Geen andere bijbedoelingen. Deze prijs heeft hier en elders veel reclame gegeven, dus iedereen komt naar Kaufland en koopt daar ook wijn, zoetwaren, aftershave, etc. etc. etc. Dat is niet het alleenrecht van een supermarkt, dat kan Bol.com ook. Een gespecilaiseerde webshop kan dat niet natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Natuurlijk er zijn prijsverschillen maar de oorzaak kan in allerlei zaken zitten, daar heb ik geen moeite mee, ik fotografeer alleen de daadwerkelijke schapprijs in Duitsland. Natuurlijk is goedkoop duurkoop als je er speciaal voor naar Duitsland rijden. Hoewel Dld voor mij "om de hoek is" combineer ik e.e.a. met andere (niet in Nederland verkrijgbaar) spul, kleding en tenslotte tanken we daar (Shell EURO 95 koste er 1,57/ltr, terwijl deze hier 1,72 was eergisteren). En het is natuurlijk een uitje... Als we dan toch al bij Kaufmark zijn neem je natuurlijk wat mee, zeker als het gaat om proberen! Aan de andere kant kan een speciaalzaak een assortiment bieden dat geen enkele supermarkt zal doen. Dus: doe waar je goed in bent en maak je niet druk over de prijsverschillen van een massaproduct. Er zullen altijd lieden blijven die pennywise - poundfoolish denken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 (edited) Ok, daar zit wat in ... de gemiddelde klant gaat niet alleen voor scheercreme naar de drogist. Een gespecialiseerde zaak heeft minder voordeel van dat neveneffect. Je verwacht bij een scheer-webshop dan ook geen supermarktprijzen. Bij een scheer-webshop zal ik dan ook exclusievere producten aanschaffen dan een tube Palmolive. Wij hebben bij de Müller en DM inderdaad ook opzetborsteltjes voor de tandenborstel gekocht (ook goedkoper dan in NL), mijn dochters hebben cosmetica gekocht, en we hebben doucheschuim en nog wat nuttige zaken aangeschaft. Per saldo hebben we dus veel meer uitgegeven dan het geld aan een paar tubes Palmolive. Maar dat was in een zaak als Dirx of de Trekpleister ook zo geweest! De prijzen in Nederlandse supermarkten zouden dus niet het dubbele hoeven te zijn van die bij Müller of de DM! Edited August 23, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Off topic; jaren geleden waren we op Curacao. Daar koste Amstel Bright dat op het eiland gebrouwen werd iets van EUR 3,00 Het zelfde bier dat per schip naar Nederland moest, kostte hier in NL iets van Eur 2,50 Ik wil maar zeggen, het kan nog gekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Per saldo hebben we dus veel meer uitgegeven dan het geld aan een paar tubes Palmolive. Maar dat was in een zaak als Dirx of de Trekpleister ook zo geweest! De prijzen in Nederlandse supermarkten zouden dus niet het dubbele hoeven te zijn van die bij Müller of de DM! Eens! dat is ook raar en niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Off topic; jaren geleden waren we op Curacao.Daar koste Amstel Bright dat op het eiland gebrouwen werd iets van EUR 3,00 Het zelfde bier dat per schip naar Nederland moest, kostte hier in NL iets van Eur 2,50 Ik wil maar zeggen, het kan nog gekker In Kenia kost huismerk cola ook meer dan hét merk CocaCola (ea producten). Waarom? CocaCola/Unilever de overheid dicteert de prijzen. En houdt daarom dus de prijzen kunstmatig onder controle, om hun afzet/handel te verhogen. Corporatisme. Het verhaal is dus niet zo simpel als in "ja ik koop groot in, dus kan het ook goedkoop aanbieden". De multinationals hebben er een aardig dikke vinger handje in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Ach ja iedere markt heeft zijn eigen prijzen. Voor electronica wordt de prijs dollars ook 1:1 overgezet in Euroos wat ook ergens raar is. En binnen Europa is electronica ook in Duitsland goedkoper. Maar Duitsland is ook een grotere markt, er wordt meer product verkocht en kosten kunnen ook over meer producten uitgesmeert worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 . Het verhaal is dus niet zo simpel als in "ja ik koop groot in, dus kan het ook goedkoop aanbieden". De multinationals hebben er een aardig dikke vinger handje in. en wie handeld groot?.... Juist multinationals. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 En lang niet alles in de winkel wordt met winst verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Maar toch wel minstens tegen kostprijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Nee hoor, winkels gebruiken artikelen om andere artikelen te verkopen met winst. Hier om de hoek kost een kratje Grolsch al jaren 8,99 en dat is onder inkoop. Ze hopen dat je er chips of kaas e.d. bijkoopt. Ook bij doe het zelf zaken doen ze het zo. Ze lokken je naar binnen in de verwachting dat je wat andere artikelen koopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 En om concurrenten uit te schakelen waarna de prijzen weer omhoog kunnen (AH) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Nee hoor er is zat wat tegen of net onder inkoop weggaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now