Harkos Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 (edited) Voorlopig mijn laatste gebruik van een Super-Max. Wat een matig mesje. Nou heb ik een lichte baard en 2 x mijn hoofd er kaal meegemaakt, maar van meet af aan was ik niet echt blij. De 1e beurt was redelijk goed, de 2e ging ook nog, maar daar had ik het bij moeten laten. In mijn verzameling zijn ze wel leuk om te hebben, maar in mijn krabber hoeven ze voorlopig niet weer. Ook de afwerking van het mesje laat te wensen over. 1- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Een nieuw mesje weer vanavond in de krabber. Ofschoon de Super-Maxen niet mijn favorieten zijn, moet ik deze toch even de revue laten passeren. Hij staat als onbeschreven in het lijstje, dus gaan met dat mesje. Nou de 1e halen op mijn hoofd vielen niet tegen. Lekker gladde schedel, wel een klein plekje op mijn voorhoofd, maar dat was een kwestie eigen schuld dikke bult. Liet het mes namelijk bijna stuiteren. In de Ikon #101 dus eigenlijk prima geschoren. Eens zien wat mijn baard morgen van het mesje zegt. 2- Krabber: Above the Tie_S1 De Super-Max doet het eigenlijk best aardig deze 2e x. Prima glad mee geschoren. Geen eigenzinnigheden. Normaal goede beurt en ik moet toegeven, voelt iets beter dan een Derby. De S1 heeft daar zeker aan bij gedragen. Immers die krabber is dood zeker, zonder fratsen zijn werk doen. Jammer, dat ik mijn 39c niet mee heb, want intussen ben ik eigenlijk wel benieuwd, wat die met dit mesje doet. In elk geval is deze combi niet verkeerd, maar ook niet heel super. 3- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable Het mesje heeft in elk geval al 1 groot punt van kritiek. De hoekjes van de uitstekende zijkant zijn levensgevaarlijk scherp. Zeker in een krabber, waar dit wat uitsteekt, kan je je er makkelijk aan snijden. In de Ikon viel dat niet op om dat daar het mesje volledig in ligt. In De S1 steken die puntjes net uit, waardoor ik het bij het inleggen bemerkte. Het mesje deed zijn werk wel behoorlijk en was ik in 3 rondjes netjes glad inclusief het strotje. De Fat Boy op 6 was prima. Het mesje vraagt wel wat aandacht voor de stand van de krabber, maar is nou ook weer niet super hoekgevoelig. 4- Krabber: Above the Tie_S2 Voor mijn gevoel wordt het al minder met het mesje. In elk geval niet super scherp. Valt mee te scheren, maar moet wel goed opletten om alles er af te krijgen. In de S2 zou je eigenlijk verwachten, dat het vanzelf gaat. Dat ding is zo effectief, dat hij eigenlijk met elk mesje uit de voeten zou moeten kunnen. Echter als ze minder scherp worden kan geen enkele krabber er wat mee. Nog 1x proberen. 5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Het einde van de Super-Max. Op karakter en doorzettingsvermogen het mesje de hele beurt gebruikt, maar dat was geen groot genoegen. Nog niet eens niveau Derby. Steeds trekkeriger. Ergo spaarpot. In de Ikon, eerst met de open kant aan de slag, een 2e ronde met de dichte kant, maar het werd almaar slechter en dat in een dergelijk tempo, dat ik blij was dat de boel een beetje redelijk glad was. Super- Max is voor mij Max Ongenoegen. Naar index Harkos Edited June 11, 2016 by Guest 1
Hanskoning Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Je conclusie Harkos wordt door mij compleet onderschreven, wat een ramp die Supermaxen moeten met een ander doel op de wereld gezet zijn, strafdoening door Gillette of Wilkinson Cartridges een verkooppush te geven iemand die wil dat we onze baard laten staan zeg het maar 1
Recommended Posts