dbmsoutput Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Hallo beste mensen, Ik heb onlangs een heel mooi mes gekocht. Mes was scherp en super gepolijst als een spiegel maar na een paar keer scheren kwamen een paar donkere plekjes naar boven Een paar dagen terug wilde ik mes ff slijpen en heb een tape boven mes opgeplakt. Na 10 minuut slijpen op JNS heb ik tape afgehaald en zag dat er zitten twee dikke strepen waar tape zat, van allebei kanten van het mes. Oeiii ... dat doet pijn. Strepen gaan niet weg na het schoonmaken en na het stroppen. Je kunt ze ook vullen met je nagel. Er is een tape die ik al met andere messen gebruik en ik had nog nooit problemen mee. Vragen: Waarom gebeurd dat? Hoe kan ik het voorkomen? en belangrijkste: Hoe haal ik ze weg? alvast bedankt, Roman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Hallo Roman. Dat ziet er niet goed uit. Begrijp ik dat de tape er slechts 10min op gezeten heeft? Ik herken het mes niet, wat is het merk? Zelf haal ik de tape direkt na het gebruik weg en haal ik de achtergebleven residu ook weg met wat alcohol. Nog nooit problemen er mee gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Ik moest aan aantasting door een zuur in de lijm denken. Maar lijkt me raar dat je daar nu ineens last van krijgt als de zelfde tape voor andere messen ook gebruikt. Waarschijnlijk zou dan heel het vlak waar de tape opgezeten heeft ook aangetast zijn. Of het gaat juist om het randje waar de lijm van de tape in aanraking komt met iets wat je gebruikt om te slijpen en gaat reageren op het materiaal van je blad. Dat is het eerste wat iig door het hoofd schoot. Voor de rest probeer ik ergens anders de oorzaak te zoeken, maar kom nergens op. Misschien dat andere idd verder komen als ze weten wat voor merk mes het is en/of welk materiaal gebruikt is voor het blad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 ik heb dat wel vaker gehad maar nog nooit dat het er niet afging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Het lijkt wel of de tape er lang op heeft gezeten met vocht onder de rand, maar als de tape er 10 min. op heeft gezeten dan zou zoiets niet moeten kunnen toch? Het is mij nog nooit overkomen, de tape haal ik na het slijpen van het mes, dus zit er max. een uurtje op. Ik ben benieuwd wat voor tape je gebruikt en wat voor mes het is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Vuiligheid van het slijpen in combinatie met wat lijmresten lijkt me idd een logische verklaring voor zwarte strepen. Maar omdat je vermeld dat je er met je nagel in kunt lijkt het wel ingevreten. Iig heel vervelend en hoop dat het goed komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcanon Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 ligt de lijmlaag op het mes of is er een randje in je mes weggevreten en zit er nu dus een gleuf in?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Ik ben op een gegeven ogenblik op een kwalitatieve betere tape overgestapt. Lekker breed en zeer slijtvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Hallo beste mensen, Ik heb onlangs een heel mooi mes gekocht. Mes was scherp en super gepolijst als een spiegel maar na een paar keer scheren kwamen een paar donkere plekjes naar boven Een paar dagen terug wilde ik mes ff slijpen en heb een tape boven mes opgeplakt. Na 10 minuut slijpen op JNS heb ik tape afgehaald en zag dat er zitten twee dikke strepen waar tape zat, van allebei kanten van het mes. Oeiii ... dat doet pijn. Strepen gaan niet weg na het schoonmaken en na het stroppen. Je kunt ze ook vullen met je nagel. Er is een tape die ik al met andere messen gebruik en ik had nog nooit problemen mee. Vragen: Waarom gebeurd dat? Hoe kan ik het voorkomen? en belangrijkste: Hoe haal ik ze weg? alvast bedankt, Roman Wat is dat voor raar staal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbmsoutput Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Bedankt, mannen. Uiteraard het is heel raar. Ik weet niet precies meer wat voor tape het is, er zit geen sticker meer, maar het is zeker geen goedkope troep. Ik heb die in een goed winkel gekoxht en er was 6 of u euro per rolletje. Mes is Rodgers&sons, oude mes maar was heel goed gepolijst, zie foto Hoe kan ik het polijsten weer of wie kan me ermee helpen (uiteraard voor een vergoeding) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbmsoutput Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Bedankt, Rolf. Ik ga die spul opzoeken, verkopen ze het bij bouwmarkten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Kijk bij een winkel met auto-onderdelen. Dat is ook de plaats trouwens om 2000 grit schuurpapier te vinden. Als ze geen autosol hebbenwerkt ander polijstmiddel ook, maar zorg ervoor dat je niet te agressief slijpend spul krijgt: je wilt geen krassen, je wilt je mes terug in de gepolijste staat die het had. Pas bij het poetsen serieus goed op je vingers. Ik ben meerdere keren uitgeschoten en dan maakt het niet uit dat je ij de rug bezig bent, verkeerd uitschieten is een jaap in je vingers. Waar ik wel echt benieuwd naar ben is wat er gebeurd is met die tape. Het komt zeer vreemd op me over dat precies op de rand van de tape¸ en ook alleen daar, er een geul in je mes geëtst wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbmsoutput Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Bedankt, mannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts