HiFuMi Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Ik ben eens benieuw naar de redenen , verschillen er vergelijking van Straight en DE ben zelf net flink aan het proberen met straight en begin nu op het punt te belanden dat het gaat lukken scheer tussendoor of om het af te werken wel met DE nu vraag ik me af : -scheert de straight lekkerder , en / of gladder dan de DE ? -wat is de reden dat men met Straight scheert , ipv DE , is dit alleen nostalgie , fun etc ?? - wat zijn de vershillen , voor- / nadelen ? graag wat ervaringen / meningen op dit gebied , kon dit uit voorgaande posten nog niet zo duidelijk destilleren Hans
efsk Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Open mes. Met een goed geslepen open mes scheer ik mijzelf gladder dan met bijna alle krabbers die ik heb geprobeerd. Ik ben met mes begonnen omdat het al jaren aan me knaagde dat eens te doen, ik vind het wel wat hebben, zo'n mes over je strot halen. Het leren beheersen van dat ding was een reis op zich, en nu is het heel simpel zo dat ik toch wat rechter op sta na het scheren met een mes dan na het scheren met een krabber. Verschillen: tja, Met een mes wat voorzichtiger zijn, dat lijkt me evident. Iets meer de tijd voor nemen. Een mes heeft iets meer aandacht nodig dan een krabber, ook buiten het scheren. Ik zou dat geen nadelen willen noemen echter. Financieel kan een mes duurder zijn: je hebt een strop nodig, en in ieder geval, na verloop van tijd, een finisher. Maar ja, koop een ATT en je bent meer geld kwijt dan je hoeft uit te geven aan mes, strop en steen samen, dus eigenlijk is ook dat niet noodzakelijkerwijs waar.
Guest Gusto Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Ik heb voor DE gekozen, kan me er prima glad mee scheren, en minder / geen kans op ernstige schade.
Nienke Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Open mes (bij de heren) Scheert gladder en ze hebben er gewoon veel lol aan. De extra aandacht die een open mes nodig heeft word hier niet als een moetje beschouwd, maar als een gave toevoeging aan het "ritueel". Want met gevaarlijke dingen spelen is toch altijd leuk . Wanneer de nood hoog is en er snel geschoren moet worden, word de DE krabber er bij gepakt of als het echt last min. is de tondeuse om de sik wat fatsoenlijker te maken haha. Maar dan moet er wel bijna brand in het gebouw zijn.... Als ik voor mezelf spreek. De krabber. Gewoon weg wat handig en sneller als je halve lijf met een open scheermes scheren. Ook wat veiliger, aangezien je je eigen toch in wat rare hoeken draait om bv. de achter kant van je benen te doen . Het kaasschaaf effect zit ik niet op te wachten.
Nienke Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 En je wilt er natuurlijk geen lippen afsnijden.... praat zo moeilijk....
Guest Gusto Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 (edited) Als je met een DE-krabber niet zo glad kan scheren als met een open mes, dan kan je niet goed scheren met een DE-krabber. Edited June 8, 2016 by Gusto
ChrisA Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Als je met een DE-krabber niet zo glad kan scheren als met een open mes, dan kan je niet goed scheren met een DE-krabber. Dit kan je ook omdraaien voor een open mes, juist het beheersen is al een feest. Ik ben het geheel met Nienke eens, het is een prachtige ervaring en leuk.
HiFuMi Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Als je met een DE-krabber niet zo glad kan scheren als met een open mes, dan kan je niet goed scheren met een DE-krabber. dat is een interessante stelling Gusto voelen nog meer mensen zich uitgedaagd ............. ik vind zelf het ritueeltje s'morgens , lekker ff stroppen en aandacht erg fijn , en merkt pas in een weekje weg en DE gebruiken dat ik het nu al mis als ik het niet doe , maar ik ben nog maar kort bezig plus ik heb wel het gevoel dat het gladder is , maar dat kan subjectief zijn , mede daarom deze vragen natuurlijk
HiFuMi Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 wat ik wel heb gemerkt in dit proces is dat als je met DE of plastic net zo goed de huid strak trekt als met open mes , dat dan het resultaat ook al danig verbeterd. ik blijk ook nooit goed de kunst van het scheren beheerst te hebben
HiFuMi Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 dat is waar , maar als ik na een scheerbeurt met open mes de AS op smeer , glijdt ie als een tierelier , subjectief gezien : het voelt gladder
Snuff Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Ik moet de anderen bijtreden dat een open mes gladder en prettiger scheert dan de meeste krabbertjes, eenmaal goed onder de knie is er zo goed als geen verschil in snelheid tussen de twee trouwens (spreek voor mezelf, UEKAZ). Helaas moet ik dezer dagen dit genot aan mij laten voorbijgaan wegens te gevaarlijk geworden in verband met zenuwaandoening.
HiFuMi Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 oei ......dat is vervelend te horen sterkte daar mee
Snuff Posted June 8, 2016 Posted June 8, 2016 Ah we werken er rond hé, ik gebruik mijn krabbertjes met een touwtje eraan vast gebonden zodat mocht ik kramp krijgen er niks kan vallen (tip van efsk trouwens wat me goed geholpen heeft). Vorige week toch nog eens geprobeerd met een Feather DX en weer een litteken erbij, hardleers noemen ze dat
PI56 Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Ik scheer me met beide systemen glad. Het open mes kost wat meer tijd, maar het ritueel van stroppen en andere voorbereidingen voor het scheren met het grote mes is heerlijk rustgevend. Ik scheer me daarom 's avonds. @ Snuff; ik denk dat je er verstandig aan doet om je open messen van de hand te doen. Kom je ook niet meer in de verleiding Ik weet wel een adres voor die DX
Wolf Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 @ Snuff; ik denk dat je er verstandig aan doet om je open messen van de hand te doen. Kom je ook niet meer in de verleiding Ik weet wel ee n adres voor die DX We lijken wel aasgieren, maar daar weet ik ook inderdaad wel een adresje voor. Zonder gekheid is het erg vervelend natuurlijk dat iets wat je graag doet steeds moeilijker wordt.
Snuff Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Dan laat ik de aasgieren tegen elkaar opbieden natuurlijk
Wolf Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Dan laat ik de aasgieren tegen elkaar opbieden natuurlijk Ik help je graag de prijs opdrijven maar zoals je weet heb ik er al één, zij het een niet opvouwbare, en ik wil mijn verzameling binnen de perken houden. Mocht hij te koop komen kan ik hem van harte aanbevelen.
Snuff Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 en ik wil mijn verzameling binnen de perken houden. Mij maak je niks wijs Zo lopen er hier nog rond die hun verzameling binnen de perken willen houden Mocht hij te koop komen kan ik hem van harte aanbevelen. daar moet ik nog eens rustig over nadenken, ben er nogal aan gehecht ondanks dat ie daar maar ligt te liggen tegenwoordig.
Recommended Posts