Glennj89 Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Hi all! Als beginnend (safety razor) scheerder ben ik nog erg zoekende naar de juiste producten/technieken. Wat mij uiteindelijk over de 'schreef' getrokken heeft om de leercurve van een safety razor te ontdekken, is een oude foto van mijn inmiddels overleden opa waarop hij zich scheert met een Gilette Slim Adjustable (aldus mijn vader, foto is tot mijn grote verdriet zoek geraakt). Het is voor mij dan ook een grote wens om eenzelfde Gilette safety razor aan te schaffen om mijn ontdekkingsreis in de (serieuze) scheerwereld voort te zetten. Daarnaast heb ik op diverse fora gelezen dat deze vintage razor ook voor beginners mogelijkheden biedt, waarmee hij wellicht een mooie aanvulling op mijn huidige Merkur 34c zou kunnen zijn. Ik loop echter tegen een enorm gebrek aan kennis op in de zoektocht naar deze vintage razor. Op marktplaats zie ik zo nu en dan wel eens een Slim Adjustable voorbij komen, maar vaak in slechte conditie. Daarnaast kan ik moeilijk inschatten wat een eerlijke prijs is. Hebben jullie wellicht tips waar ik een dergelijke vintage Gilette kan vinden? Ik ben bereid wat meer te betalen voor een variant in zeer goede staat, aangezien mijn lichte smetvrees mij wat doet afschrikken van de 'opknappertjes'. Mocht iemand tips hebben, bij voorbaat enorm bedankt voor de moeite! Groeten, Glenn
roland Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Glenn, kijk eens op eBay, daar staan er genoeg te koop...
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Beste kalerolf, Bedankt voor je snelle reactie! Waarschijnijk door mijn eerder genoemde gebrek aan kennis, heb ik op dit moment geen voorkeur voor een specifiek jaartal. Hier zou ik mij wat beter op in moeten lezen. Budgettechnisch zit ik te denken aan maximaal € 75, maar als ik jouw richtlijn bekijk zou dit al te fors zijn. Heeft iemand nog tips waar ik, naast marktplaats nog meer kan zoeken? Iemand ervaring met Ebay? (Zie dat 't meeste uit Amerika moet komen). - Glenn
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Bedaknt voor je tip Roland. Zelf ervaring met Ebay / import vanuit USA?
efsk Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Blijf lekker posten en als je niet al te veel haast hebt komen ze hier op de marktplaats (zichtbaar na 15 posts) ook wel eens voorbij.
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Ah kijk aan, bedankt efsk! Heb zeker geen haast, heb nog een hele hoop te leren met m'n huidige Merkur 34c.
roland Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Bedaknt voor je tip Roland. Zelf ervaring met Ebay / import vanuit USA? Ja hoor, geen probleem, alleen sommige verkopers versturen alleen aan kopers binnen de VS...
Johan Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Er was er hier laatst eentje te koop, jaartal weet ik niet. Succes met vinden! Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Bedankt Johan, ik ga zeker de marktplaats hier in de gaten houden zodra ik daar toegang tot krijg. Vooralsnog geen voorkeur voor een jaartal, vooral de staat v/d razor erg belangrijk. (Een beetje polijsten schuw ik niet, maar voor een volledige renovatie ben ik niet handig genoeg vrees ik )
Harkos Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Kan het je nu niet laten zien, ben ongeveer 1500 km van huis, maar heb nog een mooie thuis over uit 1e kw 1965 of 3e kw 1966. 1 van 2 wil ik wel verkopen. Hij is schoon, gaaf, eigenlijk vlekkeloos in alle opzichten. Zelf meegenomen uit Amerika. Ultrasoon schoongemaakt en in de Ballistöl geconserveerd en gedesinfecteerd. Krijg je geen pukkels van. Mocht je niet slagen of willen wachten, moet je je eind juni maar melden en zal ik wat foto's maken. Dan kunnen we via PB eventueel verder afspreken. Mocht je elders slagen voor wat je een goede prijs vind, geen probleem.
talibeard Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ik zou vanwege de sentimentele waarde zeker op zoek gaan maar voor het in het begin zou ik niet met een verstelbare krabber gaan oefenen. Niet omdat dat niet zou kunnen maar omdat je dan naast het gedoe met kwast en zeep, welk mesje nu weer en hoe hou ik die krabber vast je ook nog eens je druk moet gaan maken over zaken als blade-gap (hoe vrij ligt de snijkant). Het aantal variabelen in je scheerbeurt neemt fors toe terwijl je eigenlijk er zo weinig mogelijk wilt (in het begin) om het proces te leren sturen.
marco Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ik zou zeker op het aanbod van Harkos in gaan. Anders merwtje een pb sturen.
HiFuMi Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Wat is het kenmerkende voor de slim Ik heb een zwarte , maar er zijn meer types van. ...?
marco Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Dan heb je een Slim twist of een knack. Of als je een verstelbare hebt een Black Beauty.
HiFuMi Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ja. Verstelbaar. Mechanisme lijkt op die slim. Heb hem denk ik voor 1980 nieuw gekocht. Wordt nu pas leuk. Meen dat ik hem toen te agressief vond. Dus dan is het black beauty ?
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Kan het je nu niet laten zien, ben ongeveer 1500 km van huis, maar heb nog een mooie thuis over uit 1e kw 1965 of 3e kw 1966.1 van 2 wil ik wel verkopen. Hij is schoon, gaaf, eigenlijk vlekkeloos in alle opzichten. Zelf meegenomen uit Amerika. Ultrasoon schoongemaakt en in de Ballistöl geconserveerd en gedesinfecteerd. Krijg je geen pukkels van. Mocht je niet slagen of willen wachten, moet je je eind juni maar melden en zal ik wat foto's maken. Dan kunnen we via PB eventueel verder afspreken. Mocht je elders slagen voor wat je een goede prijs vind, geen probleem. Beste harkos, Wat een geweldig aanbod! Ontzettend bedankt voor je attente bericht. Ik zal je direct een PM sturen zodat we, wanneer jou dit eind juni uitkomt, contact kunnen leggen. Ik zou vanwege de sentimentele waarde zeker op zoek gaan maar voor het in het begin zou ik niet met een verstelbare krabber gaan oefenen. Niet omdat dat niet zou kunnen maar omdat je dan naast het gedoe met kwast en zeep, welk mesje nu weer en hoe hou ik die krabber vast je ook nog eens je druk moet gaan maken over zaken als blade-gap (hoe vrij ligt de snijkant). Het aantal variabelen in je scheerbeurt neemt fors toe terwijl je eigenlijk er zo weinig mogelijk wilt (in het begin) om het proces te leren sturen. Beste talibeard, Dank voor je bericht. Ik zal je advies zeker volgen en me de komende periode focussen op het aanpakken van m'n beginnersfouten met de merkur. Op het zeer mooie en vriendelijke aanbod van Harkos ga ik zeker in voor de sentimentele waarde, een nette vintage misstaat ook niet op een mooi plekje tot ik er mee om kan gaan
marco Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ja. Verstelbaar. Mechanisme lijkt op die slim. Heb hem denk ik voor 1980 nieuw gekocht. Wordt nu pas leuk. Meen dat ik hem toen te agressief vond. Dus dan is het black beauty ? Mazzelaar, dan heb je inderdaad een Black Beauty.
Marcel Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Een Black Beauty inderdaad en op stand 1 zijn die echt heel mild.
merwtje Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Ik zou zeker op het aanbod van Harkos in gaan. Anders merwtje een pb sturen. Mag altijd natuurlijk. Wat mij betreft woon je op loopafstand. Wat verstelbare krabbers betreft heb ik nu alleen maar de iets oudere Fatboy en twee Merkur modellen (Futur en Progress) te koop.
HiFuMi Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Hoezo mazzel. Zijn die goed dan ? Ik weet dat ik hem toen niet veel gebruikte , omdat hij te agressief was naar mijn zin , maar ik denk achteraf dat ik er gewoon niet mee om kon gaan Ik ga hem nog eens uitgebreid testen met diverse mesjes. Ik ben nog niet zo lang overgestapt van plastic naar "echt" scheren......
marco Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Zijn wel gewilde krabbers, vooral in goede staat. Ik vind ze in ieder geval erg mooi.
Harkos Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Hoezo mazzel. Zijn die goed dan ? Ik weet dat ik hem toen niet veel gebruikte , omdat hij te agressief was naar mijn zin , maar ik denk achteraf dat ik er gewoon niet mee om kon gaan Ik ga hem nog eens uitgebreid testen met diverse mesjes. Ik ben nog niet zo lang overgestapt van plastic naar "echt" scheren...... Wat heb jij jezelf te kort gedaan! Van 925 geregistreerde scheerbeurten waren: 124 met de Black Beauty 118 met de Fat Boy en 40 met de Slim Adjustable. Dit bij een keus uit 27 krabbers.
Recommended Posts