Glennj89 Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Hi all! Mijn naam is Glenn, 27 jaar uit de omgeving Arnhem/Nijmegen. Sinds enkele maanden verdiept in het betere scheerwerk en sinds 2 weken m'n eerste pogingen gewaagd met een safety razor. Momenteel scheer ik met het volgende: - Merkur 34c - Scheermessen: heb wat probeerpakketjes besteld (met messen van o.a. merkur, gilette, persona, derby) - Semogue Owners Club dassenhaar scheerkwast - TOOBS coconut shaving cream - FLOID Vigoroso aftershave - Nivea sensitive balm Voorheen schoor ik mijzelf enkel met Gilette Mach 3 mesjes i.c.m. Wilkinson scheerolie, andere scheergel/schuimen waren dramatisch voor mijn huid. Uiteraard had ik nog nooit de luxere cremes of soaps uitgeprobeerd. Dit forum heeft mij al enorm veel geholpen, waarvoor veel dank. Heb nog wel wat (grote?) problemen met scheren, maar daar zal ik in het daarvoor bestemde plek op het forum wel mijn vraag stellen . Nogmaals dank voor alle kennis die jullie hier delen. Groeten, Glenn
Big Jean Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Welkom ik denk Glenn veel lees en scheer plezier gewenst van uit Maastricht
efsk Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Hi Glenn doe voorlopig niet de merkur en de derbymesjes. Doe ook niet teveel wisselen, begin gewoon met een merk en houd dat voltot het goed gaat. Daarna ga je spelen met variabelen. Op die manier leer je het het snelst. Dit goede advies wordt je gebracht in het kader van doe wat ik zeg, niet wat ik doe Verder moet je niet duwen met je krabber, en niet de hele dag engels lullen
Nienke Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Welkom Glenn, Genoeg ervaring hier om je te helpen. Heel veel plezier hier en met scheren.
Hanskoning Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Welkom Glenn, misschien helpt het iets als ik vertel dat het bij mij ook weer enige tijd in beslag nam toen ik het DE scheren weer oppakte.
Johan Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Nou, aan de aftershaves kan het alvast niet liggen ... veel plezier hier! Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Glennj89 Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Bedankt allemaal voor het zeer warme welkom! @ efsk: Dat is een waardevolle tip. Ik was inderdaad al weer vrolijk aan het wisselen tussen de mesjes. En wat betreft dat engels lullen, ik heb mijn vriendin gevraagd mij voortaan 'James' te noemen, aangezien dat beter bij m'n nieuwe scheerroutine past. Vooralsnog zonder succes...we houden vol! @ Hanskoning: Bedankt! Dat motiveert me zeker om lekker door te gaan ondanks de nog regelmatige razor burn...
talibeard Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Welkom Glenn en succes met het oplossen van je beginnersfoutjes. Er is al veel geschreven in het Help! forum maar het kan zijn dat je het bos niet meer ziet door de bomen aldaar dus je kunt er ook rustig met je eigen vragen binnenvallen!
nomen.est.omen Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Join the club.... welkom veel leesplezier en scheerze.
Harkos Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Welkom en veel scheerplezier. Gezien dat "beginnerssetje"van je moet dat lukken.
Recommended Posts